Skip to content

Під високою напругою електичного струму: один день з водієм тролейбуса у Дніпрі

Під високою напругою електичного струму: один день з водієм тролейбуса у Дніпрі

Водій трамвая – складна робота. Багато хто навіть і не замислюється над тим, яких зусиль докладають працівники тролейбусів. Журналісти Дніпра Оперативного провели один день з водієм Тролейбуса Євгеном, аби показати реалії цієї складної, але цікавої роботи, – передає «Наше Місто».

Початок робочого дня для водія тролейбуса включає візит до депо, де він представляє свої документи диспетчеру, далі – медичний огляд. Лише після цього водій вирушає на робочий маршрут. Також, одним із обов’язкових етапів є мийка транспортного засобу, бо на лінію мають виїжджати лише чисті тролейбуси.

Євген Руденко розповідає, що усього у місті має 119 колег, які також працюють водіями тролейбусів. В цеху поточних ремонтів та технічного обслуговування, де працює 20 фахівців, обслуговують близько 90 одиниць техніки. Тут проводять регулярні перевірки освітлення, контактів, струму та наявності масла, а також виконують мийку тролейбусів.

Велика відповідальність лежить на водієві тролейбуса, який повинен забезпечувати безпеку пасажирів та правильну експлуатацію транспортного засобу. Водій повинен чітко знати маршрут, правила дорожнього руху і відслідковувати технічний стан тролейбуса.

З якими труднощами стикається водій тролейбуса

Серед найбільших труднощів у своїй професії Євген виділяє:

  • Електробезпеку. Робота з електротранспортом вимагає підвищеної обережності та дотримання правил техніки безпеки.
  • Непередбачуваність. Водії інших транспортних засобів не завжди розуміють особливості керування тролейбусом, що може призвести до небезпечних ситуацій.

«По-перше, ми працюємо, все ж таки, на електротранспорті. І тут треба бути обачним. Виконувати техніку безпеки, бо може струмом “пришмалити” добре. А друге — контролювати рух. Тому що ти не знаєш, що може бути в сусіда по твоєму потоці в голові, який він зараз маневр зробить», – ділиться чоловік.

Він також додає, що найбільш важко взимку, під час льодяних дощів та намерзання криги. Євген каже, що коли лід намерзає на контактну мережу – це дуже дискомфортно.

«Тролейбус не їде, вугільних вставок в струмоприймачах вистачає на кілометр. Ти можеш за один оборотний рейс поміняти і 3, і 5, і 6 разів. А це все — ти виходиш, дощ на тебе йде, холодно, ти весь змокрів наскрізь. І плюс бруд, яка лишається на контактній мережі, тому що вугільна вставка — вона вугільно-графітна. І це все летить на тебе», – зазначає водій.

Чого бажають водії тролейбусів

Євген каже, що він, як водій електротранспорту, мріє про визнання та розуміння зі сторони інших учасників дорожнього руху. За словами чоловіка, інші автовласники не завжди виявляють розуміння до труднощів управління таким видом транспорту. Наприклад, з десяти автомобілів лише один пропускає, а решта вважають, що їм проїхати важливіше, аніж тролейбусу.

«Багато хто нас просто не розуміє, тому що вони ніколи не пробували керувати тролейбусом. Хотілося б, щоб люди хоча б з якимось розумінням ставились до нашої праці. До праці кондуктора і до праці водія», – каже Євген Руденко.

Робочий день завершується о 21:30, коли водій доставляє транспорт до депо, де проводиться технічна перевірка для виявлення можливих несправностей. Після цього офіційно завершується робоча зміна водія тролейбуса. Незважаючи на усі труднощі, Євген каже, що любить свою роботу.

«Найбільше мені подобається сама атмосфера та звичайно колектив. Не подобається тільки, те що рано треба вставати на зміну. В нас є дві зміни, перша — пікова та друга. У першу зміну тролейбус виїжджає о 4.50 ранку та працює до 14 години. Друга зміна — з другої години і до закінчення руху тролейбусів по місту, як сьогодні, тобто до 21.30. Проте праця — є праця», – розповідає водій електротранспорту.

Нагадаємо, раніше ми писали: Подорож по підземеллю Дніпра: один день з машиністом метропоїзду.

Читайте також: Багатодітна мама, чистюля і просто красуня: у Дніпрі водійка тролейбуса змінила уявлення про професію.

Категорія: Новини Дніпра, Суспільні та соціальні новини Дніпра, Тема дня, Транспорт в Дніпрі

Позначки: ,

Приєднуйтесь до нас у

Дивіться також: