Skip to content

ЕКСКЛЮЗИВ За допомогою ШІ створюють сексистський контент для заробітку: як розпізнати та протидіяти

Михайло Чернов

Масове поширення у соцмережах сексистського контенту, згенерованого з допомогою ШІ задля заробітку, є неочікуваною проблемою для суспільства. Вона стала актуальною саме у останній час, водночас зі стрімким розвитком та входженням у наше життя штучного інтелекту.

Як реагувати на проблему та протидіяти цьому виклику – пояснює Наталія Тарасенко, гендерна експертка, Голова ГО “Центр рівних можливостей “Паритет”, пише Наше місто.

Наталія Тарасенко

У соцмережах по всьому світу шириться новий скандальний бум: масово створюються та набувають неабиякої популярності серед публіки сторінки т.зв. “ШІ-моделей”: вони найчастіше містять відверті фото та відео дівчат, створені за допомогою штучного інтелекту (!) Цікаво, що для таких “ШІ-моделей” розвивають акаунти в соцмережах та й загалом – усіляко імітують “реальне життя”.

Також набирають чимало  переглядів такі собі “бікіні-інтерв’ю”, ролики з дівчатами у відвертому або пляжному одязі, які спілкуються зокрема з чоловіками. Ролики  цілковито генеруються штучним інтелектом, при цьому носять відверто сексистський характер, зазначають експерти. А створюють та поширюють у соцмережах такий провокаційний контент задля заробітку, зокрема на рекламі.

Зображення дівчат – “ШІ-моделей”, згенеровані штучним інтелектом, з відкритих джерел

Ця практика є небезпечною, адже формує стереотипи та мотивує токсичну поведінку, в першу серед молодих людей, наголошують фахівці:

– ШІ – це інструмент, який може за певних умов оптимізувати певні процеси, підвищувати ефективність. Але водночас він може завдати і шкоди – за умови якщо ті, хто ним користуються, сприймають все згенероване ШІ за правду і алгоритм до дій.  У цьому контексті генерування за допомогою ШІ сексистського контенту із сексуалізованими образами дівчат та жінок може сприяти збоченому сприйняттю та об’єктивації дівчат і жінок як чоловіками і хлопцями, так і самими дівчатами і жінками, – зазначає Наталія Тарасенко, гендерна експертка, Голова ГО “Центр рівних можливостей “Паритет”. 

Перед суспільством постає серйозний виклик, адже відрізняти реальність (зокрема – зображення реальних людей) від креативу, який створює ШІ, стає все складніше:

– ШІ постійно вдосконалюється, а це означає, що для того, щоб розпізнати, де картинка згенерована ШІ, а де реальна людина, потрібно теж вдосконалювати навички цифрової грамотності, – наголошує Наталія Тарасенко. 

Гендерна експертка підкреслює: найкращий спосіб протидіяти поширенню сексистського ШІ-контенту, згенерованого зокрема для заробітку на рекламі – не купувати товари та послуги, які просуваються з допомогою таких сумнівних інструментів: 

– Щодо тих, хто створює рекламу і заробляє на цьому неетичному контенті – раніше потрібно було опанувати фотошоп чи інші програми, тепер це все спрощено… І контролювати стає складніше, особливо якщо мова йде про соціальні мережі. Тому важливо підвищувати рівень цифрової грамотності, працювати над розвитком критичного мислення молоді та дорослих з урахуванням викликів сьогодення та розвитку можливостей ШІ. А  найпростіший спосіб протидіяти такій рекламі – не купувати товар чи послугу, яка в такий спосіб рекламується.

Читайте також: Темна сторона штучного інтелекту: як шахраї використовують ШІ для обману українців

Категорія: Новини Дніпра, Суспільні та соціальні новини Дніпра, Тема дня

Позначки: , ,

Приєднуйтесь до нас у

Дивіться також: