Попри всі виклики, які принесла війна, дніпровський електротранспорт продовжує працювати у будь-яку погоду. Щодня тролейбуси та трамваї везуть дніпрян, завдяки труду водіїв, слюсарів, електриків, кондукторів та інших працівників КП “Дніпровський електротранспорт”, пише “Наше місто”.
Понад півстоліття – за кермом тролейбуса
Наталя Нешта водить тролейбус вулицями Дніпра вже понад півстоліття. У 1973 році вона отримала професію на дніпровських курсах водіїв, місце у гуртожитку і свій перший тролейбус. За п’ять десятиріч їй довелося кермувати усіма моделями тролейбусів, що були та є у Дніпрі. Наталя стала першою жінкою, яка почала працювати на тролейбусі-сцепці і водила його 12 років всупереч прогнозам начальника депо, що жінки ніколи не зможуть працювати на такій важкій машині.
У мене немає такого, що мені не хочеться на роботу. Я завжди йду із задоволенням. У мене нова машина, у мене мої пасажири, хороший колектив. Вже можна йти на пенсію, але я не уявляю, що я буду робити без тролейбуса. Приходиш у депо до своєї машини, кажеш “добрий ранок”, заводиш її і все йде як по маслу, ми разом працюємо. Це процес. Тут важливо, щоб тобі професія подобалася і у тебе все вдавалося, – каже водійка.
Зараз Наталя Нешта працює на 9-му тролейбусному маршруті, який з’єднує Соборну площу із заводом пресів.
Щодня у Дніпрі на маршрути виходять близько сотні тролейбусів, щоб доставити до місць призначення понад 50 тисяч пасажирів. Вже 77 років саме тролейбус залишається надійним, екологічним та майже незамінним громадським транспортом, який навчився працювати навіть без контактної мережі. За майже вісім десятиріч він перевіз понад два мільярди пасажирів.
Дніпровському тролейбусу у листопаді виповнилося 77 років. І без перебільшень скажу, що тролейбус став у нас символом незламності у війні. Він почав свою роботу у 1947 році вирішив транспортну проблему у післявоєнному Дніпрі. Все було пов’язано із зручністю цього транспорту, він був дешевшим та простішим, ніж трамваї, для яких потрібно було будувати колії і споруджувати більш складну інфраструктуру. Тролейбус став одним зі символів відновлення міста після Другої світової. І наразі він символ незламності у цій війні, тому що попри усі складнощі, пов’язані з повномасштабним вторгненням та терором ворога, ми продовжуємо працювати, возити людей, незважаючи на відключення електрики, проблеми з енергетикою та прильоти, – розповідає провідний фахівець КП “Дніпровський електротранспорт” Нікіта Керенцев.
Готують до зими сіль та бензопили
Дніпро готується до чергової зими в умовах війни. Одним із важливих завдань є підготовка і забезпечення безперебійної роботи міського електротранспорту. Комунальне підприємство “Дніпровський електротранспорт” докладає максимум зусиль, щоб дніпряни могли комфортно та безпечно користуватися трамваями та тролейбусами навіть у найсуворіші морози.
До зими ми підготувалися, перевірили усі пічки в тролейбусах, замінили всі агрегати. Зиму пройдемо нормально, головне, щоб електрика була, каже Олег Кононов, який вже 20 років очолює тролейбусне депо №2.
Поки працює рухомий склад, у нас завжди є робота, впевнений майстер аварійної бригади Євген. За 20 років роботи у КП “Дніпровський електротранспорт” звик, що взимку його життя залежить від погоди. Якщо збирається сніг, то чоловік розуміє, що ніч буде без сну. Євген каже, що аварійній бригаді роботи вистачає у будь-яку пору року, але взимку працювати найскладніше – бруд, вогкість, мороз грає проти нього та його колег.
Наше основне завдання – прибрати несправний вагон з колії та пустити рух трамваїв. Взимку часто трапляється обледеніння контактної мережі, коли стає рух трамваїв. Буває, що все обмерзло, а йде дощ – працювати, м’яко кажучи, дуже некомфортно, але треба виконати завдання. Робочі ночі трапляються часто, – розповідає Євген, майстер аварійної бригади.
У КП “Дніпровський електротранспорт” готуватися до роботи у зимовий період почали ще з кінця весни 2024-го. За досвідом минулих років, тут розуміють, що взимку доведеться боротися не лише із снігом, а й з обледенінням, наслідками падіння дерев тощо.
Ми добре підготували до зими наші аварійні бригади. Тепер вони оснащені ще й бензопилами, портативними зварювальними апаратами. Тобто, у них все є не лише для прибирання снігу, а й для усунення наслідків падіння дерев, – розповідає Володимир Сусленков, заступник директора КП “Дніпровський електротранспорт”.
Серед обладнання та інструменту служби обслуговування трамвайної колії бачимо величезний ящик з написом “Сіль”. Фахівці пояснюють, що взимку перед випуском вагонів колію добре “просолюють”, щоб вона не обмерзала та трамваї могли вчасно виїхати на маршрути.
У зимовий час дуже багато робіт – є обледеніння, є снігопади. Всі наші працівники виконують роботи з очищення стрілочних переводів. В нас підготовлені бригади, спеціальні машини з необхідним інструментом, екскаватори з гідромолотом, які виконують роботи на коліях. За викликом через центрального диспетчера техніка одразу вирушає на місце, де потрібна допомога, – розповідає Микола Лонюк, головний інженер РПУ “Дніпровський електротранспорт”.
Вдень керує маршрутом, а вночі прибирає сніг
У КП “Дніпровський електротранспорт” кажуть, що до зими відремонтували більше двох кілометрів трамвайної колії та більше семи кілометрів контактної мережі, перевірили роботу пічок в усіх одиницях електротранспорту та підготували посипальну суміш. На підприємстві прописані алгоритми дій для будь якої ситуації.
Також ми привели в порядок снігозбиральні трамваї, яких у нас 14 одиниць. Два з них відремонтували капітально. Вони чистять сніг на 13 маршрутах, за ніч очищають 172 км трамвайної колії, – додає Володимир Сусленков, заступник директора КП “Дніпровський електротранспорт”.
Денис Криштопа, начальник першого трамвайного маршруту, взимку поєднує основну роботу з кермуванням снігоприбиральним трамваєм. Керування ним потребує досвіду та великих фізичних навантажень, тому працюють на ньому кращі водії.
Снігоприбиральний трамвай прибирає з рейок сніг, коли його випадає більше 10 см. Це дуже важка робота, тому на ньому працюють чоловіки. Це зазвичай робота вночі, погане освітлення, це такий вагон, де водій працює всю ніч стоячи. Щоб працювати на такому треба пройти навчання, – розповідає Денис Криштопа.
Чому важливо готувати електротранспорт до зими
- Безпека руху: ожеледиця, сніг та інші зимові явища створюють значні ризики для безпеки руху як пасажирів, так і пішоходів. Регулярний технічний огляд, очищення колій та контактних мереж, а також використання спеціального обладнання дозволяють уникнути аварійних ситуацій.
- Безперебійна робота транспорту: зима – це період, коли погодні умови можуть значно ускладнити роботу електротранспорту. Опади, сильний вітер, низькі температури можуть призвести до збоїв у русі. Тому підготовка до зими дозволяє забезпечити стабільну роботу трамваїв та тролейбусів навіть в умовах екстремальних погодних умов.
- Комфорт пасажирів: жоден пасажир не хоче замерзнути в очікуванні транспорту на зупинці або під час поїздки. Підготовка систем опалення в транспортних засобах, забезпечення достатнього освітлення та очищення салонів від снігу та льоду – це все важливі аспекти, які забезпечують комфорт пасажирів взимку.
- Економічна ефективність: своєчасна підготовка електротранспорту дозволяє уникнути позапланових ремонтів та простоїв, що, в свою чергу, зменшує витрати на обслуговування.
- Соціальна відповідальність: електротранспорт – це один з основних видів громадського транспорту в Дніпрі. Забезпечення його безперебійної роботи – це прояв соціальної відповідальності перед мешканцями міста.
Нагадаємо, раніше ми писали, як у Дніпрі під час війни підтримують трамвайні перевезення.
Категорія: Новини Дніпра, Суспільні та соціальні новини Дніпра, Тема дня, Транспорт в Дніпрі
Позначки: Головне, Електротранспорт Дніпра, Новини Дніпра, Транспорт Дніпра