Чи не півроку питали в журналістів «НМ» – чому це куряче філе раптом зрівнялося за ціною зі свининою? І от тиждень тому перший заступник голови Антимонопольного комітету України — державний уповноважений Марія Нижник повідомила, що АМКУ теж зацікавило це питання. Більше того АМКУ вже навіть має підозри щодо цінової змови виробників курятини.
Виявляється, комітет надіслав запити про її подорожчання 2017 року до дев’яти найбільших торгових роздрібних мереж та виробників, серед яких компанії «Агро-Овен», «Комплекс «Агромарс» і «Миронівський хлібопродукт» (МХП). Попередній аналіз інформації, наданої майже всіма фігурантами дослідження, дав АМКУ підстави для припущення, що «один з виробників зловживає монопольним домінуючим становищем, а інші замість того, щоб конкурувати, узгоджують із ним свою цінову політику і так само піднімають ціни». Але зробити остаточний аналіз та висновки з нього АМКУ не може, адже на його запит ще й досі не відповів «Миронівський хлібопродукт». Той самий, частка продукції якого на ринку складає більше 50 відсотків та який минулого року отримав 42 відсотки дотацій, виділених державою для аграріїв. Тобто 800 мільйонів гривень.
А от очолювана власником МХП Спілка птахівників України, хоча запиту від АМКУ й не отримала, на запит уже відреагувала заявою на своєму сайті. Детально розклав собівартість продукції на електрику, пальне, корм та обладнання, аби довести, що подорожчання мало підстави. Та зробив емоційну заяву: «Якщо розцінювати заяву АМКУ як тиск на виробників, просимо уникати подібних методів, оскільки будь-які необґрунтовані заяви негативно впливають на ринкову ситуацію та можуть призвести до падіння споживчого попиту, скорочення виробництва і, як наслідок, погіршення соціальних настроїв через скорочення робочих місць та подальшого зростання цін… Звертаємось до Антимонопольного комітету України та засобів масової інформації із закликом не робити та не поширювати публічних заяв з необґрунтованими звинуваченнями, вводячи при цьому в оману населення і провокуючи дестабілізацію на продуктовому ринку!» Їжте те, що є, та мовчки.
До речі, за інформацією столичних ЗМІ, у Києві протягом останніх трьох-чотирьох днів курятина за окремими позиціями подешевшала аж на десять гривень. Чого б це раптом?