Skip to content

ЕКСКЛЮЗИВ Електромобілі підкорюють Дніпро: чи вигідно під час блекаутів відмовитись від бензину

Юлія Супрун

електромобілі у Дніпрі

Перехід на електромобілі стає все більш популярним у всьому світі. Зростає інтерес до цих авто і в українців. Чи вдарили по зростаючій популярності перебої з електроенергією в Україні, з’ясовує “Наше місто”.   

Дніпрянин Леонід обирає нове авто у салоні Дніпра. До цього у його родині були машини з двигунами внутрішнього згоряння (ДВЗ). А тепер буде перший електромобіль. Більш за все майбутнього власника радує перспектива заряджати авто від звичайної розетки та ціна за кожний кілометр, що в кілька разів дешевше, ніж на бензиновому чи дизельному авто. За підрахунками, навіть за новими тарифами на електроенергію, їздити на електриці набагато дешевше. Леонід мешкає у приватному будинку та розраховує заряджати авто за нічним тарифом.

Прогрес рухається вперед, ми колись пішли від кнопкових телефонів, зараз у нас вже сучасні смартфони, так і електромобіль – це авто майбутнього,- каже Леонід.-. Він екологічно чистий та економічний, попри те, що машина досить велика. Дуже високий комфорт цих авто, вони повністю на електронному управлінні.

чоловік обирає авто
Леонід обирає авто. Фото: НМ

Чим привабливі електромобілі

  • Екологічність: електромобілі не викидають шкідливих речовин в атмосферу, що сприяє зменшенню забруднення повітря і боротьбі зі зміною клімата.
  • Економія на пальному: вартість електроенергії, як правило, нижча за вартість бензину або дизельного палива.
  • Тиха робота: електромобілі працюють майже безшумно, що особливо приємно в міських умовах.
  • Потужність і динаміка: сучасні електромобілі мають високу потужність і відмінну динаміку розгону.
  • Державна підтримка: багато країн, у тому числі Україна, пропонують податкові пільги та інші стимули для власників електромобілів.

Китай диктує умови 

Сучасний ринок електромобілів зазнав значних змін. Сьогодні придбати електрокар у Дніпрі можна за ціною від 10 000 доларів до преміальних моделей вартістю 250-300 тисяч доларів. Причому, навіть найдорожчі електромобілі можуть вироблятися в Китаї і бути кращі за європейські аналоги за якістю та характеристиками.

Сьогодні електротранспорт посідає середню нішу в ціновому сегменті – від 20 до 50 тисяч доларів. Якщо мова йде про ринок Китаю, то за ці гроші можна придбати авто як  класу стандарт, так і люкс. 

Китайські виробники зіграли ключову роль у демократизації ринку електромобілів. Завдяки державним інвестиціям і фокусу на інноваціях, вони змогли запропонувати споживачам високоякісні електромобілі за доступними цінами. Один з лідерів – холдинг Geely, якому належить компанія Volvo. Бренд цього холдингу Zeekr пропонує електромобілі з характеристиками, які можна порівняти з Porsche Taycan, але за ціною майже втричі нижчою.

Дмитро Жушман, менеджер
Дмитро Жушман. Фото: НМ

Сьогодні електромобілі мають вищі параметри комфорту та якості за рахунок ціноутворення. Основна вартість електромобіля – це батарейка. Вона сьогодні значно подешевшала від того, як у 2005 році Ілон Маск починав робити свої машини. Китайський автопром зробив авто вдвічі дешевшими, але кращими за відомі європейські бренди, – розповідає Дмитро Жушман, менеджер компанії “Електричка” .

Відключення світла вже не лякають

Дніпрянка Олена на своєму електромобілі Zeekr їздить вже півроку. Кажуть, що цей бренд – найкращий на ринку так званих “електричок”. На повній батареї можна без підзарядки доїхати з Дніпра до Києва. Колись Олена з чоловіком вважали топом Tesla, але коли сіли за кермо Zeekr, то відчули велику різницю на користь свого нового авто.

Олена, власниця електромобілю
Олена, власниця електромобілю. Фото: НМ

Ми з чоловіком просто кайфуємо та жодного разу не пожалкували, навіть, коли у Дніпрі почали вимикати електроенергію, – розповідає Олена.- Ми заряджаємо автівку у гаражі житлового комплексу. Під час віялових вимикань світла ми розраховували на графік та заряджали потроху – скільки встигне взяти акумулятор, поки є світло.

Олександр Гавреш, засновник та співвласник компанії “Електричка” каже, що ті, хто сів за кермо електромобіля вже не захочуть повертатися до машини з ДВЗ. Він їздить на Volkswagen ID.6 у максимальній комплектації – сімейний автомобіль середнього бюджету. При цьому його поїздки не тільки комфортні, а й економічні.

Олександр Гавреш
Олександр Гавреш. Колаж: Нм

Крутний момент в електромобіля в рази більший, ніж у будь-якого авто з ДВЗ. Коли ви тиснете на газ, то не треба чекати, поки розкрутиться двигун, поки у вас увімкнеться турбіна, коробка передач. Щойно ви натиснули на акселератор, у вас авто поїхало вперед. Немає ніяких стрибків перемикання передач, ніяких провалів двигуна. Моє авто розганяється до 10 км за 5,5 секунд, – ділиться Олександр враженнями про їзду на електромобілі.

Споживання електрики у такого авто 16-17 кВт/100 км. 

Найбільші проблеми з електрикою та зарядкою авто у нас були у 2022-му, коли ми ще не були готові до цього. Нам тоді довелося купити для зарядки семикіловатний генератор. По вартості заряда у нас виходило 7,5 грн/кВт, – розповідає Олександр Гавреш.

У вісім разів дешевше за бензин 

Багато власників електромобілів встановлюють зарядні станції у себе в гаражі або на паркінгу. Знаходять можливість заряджатися від домашньої розетки мешканці перших поверхів висоток. Інші мешканці багатоповерхівок теж групуються за інтересами й обладнують станції зарядки просто у дворі. Найбільше у цьому питанні пощастило мешканцям приватних будинків – вони можуть зарядити авто вночі за найнижчим тарифом. Зарядка від домашньої розетки найдовша – може тривати до 12 годин. Але саме повільна зарядка подовжує життя акумулятора.

як заряджати електромобіль

Де заряджають електромобілі

  • Зарядка вдома: середній електромобіль споживає близько 15-17 кВт/100 км. За нічним тарифом (приблизно 2,2 грн/кВт) це обійдеться в 34-38 грн. Навіть якщо округлити до 50 грн, то це все одно значно дешевше за бензиновий автомобіль. Якщо заряджати авто вдома вдень, то це коштує 4,32 грн/кВт. грн. Таким чином за 100 км поїздки доведеться заплатити до 75 грн. Це у вісім разів менше, ніж кошткє користування автомобілем з ДВЗ. Наприклад, кросовер Audi Q4, споживає близько 12 л/100 км бензин. За середньою ціною 55 грн/л це обійдеться у понад 660 грн.
  • Зарядка на АЗС: багато хто заряджає електромобіль на станціях швидкої зарядки. Це займає менше часу і зручно під час подорожей. Така зарядка  коштує дорожче, ніж вдома, і обійдеться близько 15 грн/кВт (приблизно 255 грн за 100 км шляху). І все одне це набагато дешевше за бензин.
  • Генератори: найпоширеніший варіант в умоваї блекаутів. Власники електромобілів використовують бензинові або дизельні генератори для виробництва електроенергії. В середньому виходить зарядитися за ціною 7,5 грн/кВт.

Тривалість життя батареї

  • Гарантований ресурс: Сучасні літій-іонні батареї розраховані на 2000-3000 циклів заряджання. Це означає, що при середньому пробігу 100 км на день, батареї вистачить більш ніж на 8 років.
  • Реальний ресурс: Насправді, батареї можуть прослужити значно довше, особливо якщо дотримуватися рекомендацій виробника щодо заряджання.
електромобілі у автосалоні

Чи варто брати вживані електромобілі

Сьогодні ринок електромобілів у Дніпрі став більш різноманітним. Якщо раніше ми частіше помічали на місцевих дорогах лише Nissan Leaf та Tesla, то зараз брендів стало більше. Проте Nissan Leaf залишається популярним. Вживану модель з Європи можна придбати за 7-8 тисяч доларів.

Навіть старі Nissan Leaf, які не мали охолодження батарейки, в яких була зовсім давня батарейка, вони продовжують їздити та перепродаватися і все ще щось коштують. У Nissan Leaf було завдання економити гроші і автівка з ним впоралась, – каже менеджер компанії “Електричка” Дмитро Жушман. 

Тим, хто купує вживаний електромобіль, фахівець радить в першу чергу звернути увагу на стан батареї. Саме за низькою ціною можуть приховувати погану батарею.  

Для будь-яких людей, які хочуть вживану машину, треба розуміти, що ти не знаєш, як використовувалася батарея, як її експлуатували. Дуже важливо, чи на швидкій зарядці її заряджали, чи на повільній. Якщо на повільній,  то можливо через п’ять років залишиться 90% батареї, тобто буде деградація абсолютно невелика. Але, якщо ти будеш всі ці п’ять років заряджатися на швидкій зарядці,  найімовірніше батарея через 5 років скаже тобі, що її пора міняти, – пояснює Дмитро Жушман.

електромобілі у автосалоні
електромобілі у автосалоні

Топ-5 найпопулярніших електромобілів у Дніпрі

  1. Nissan Leaf: японський електрокар вже давно завоював популярність завдяки своїй доступності, надійності та простому дизайну. Nissan Leaf пропонує достатній пробіг для міських поїздок і відносно швидку зарядку.
  2. Honda M-NV: компактний кросовер, який виробляється японською компанією Honda спільно з китайським Dongfeng. Він є одним з найпопулярніших електромобілів на українському ринку завдяки своєму поєднанню доступної ціни, практичності та сучасних технологій.
  3. Volkswagen ID.4: німецький кросовер є одним з найпопулярніших електромобілів середнього класу. Він відрізняється просторим салоном, високим рівнем комфорту та сучасними технологіями.
  4. Tesla Model 3: американський електрокар Tesla Model 3 став справжнім бестселером завдяки своїм високим характеристикам, сучасним технологіям та стильному дизайну. Однак, висока ціна робить його доступним не для всіх.
  5. Hyundai Kona Electric: корейський кросовер Hyundai Kona Electric поєднує в собі стильний дизайн, практичність та доступну ціну. Він пропонує достатній пробіг на одному заряді і широкий функціонал.

Нагадаємо, раніше ми писали, що у Дніпрі мешканці ОСББ облаштували станцію зарядки електромобілів.

Категорія: Новини Дніпра, Суспільні та соціальні новини Дніпра, Тема дня

Позначки: , ,

Приєднуйтесь до нас у

Дивіться також: