У Дніпрі презентували перший безбар’єрний маршрут, частину національного проєкту “Рух без бар’єрів”, що реалізується в межах ініціативи першої леді Олени Зеленської. Тестувальники перевірили, наскільки оновлені тротуари, зупинки громадського транспорту та пішохідні зони вже дають змогу людям з інвалідністю пересуватися самостійно.
У рейді взяли участь заступник голови Дніпропетровської ОВА Олександр Москаленко, заступник міського голови Ігор Маковцев та ветеран російсько-української війни Дмитро Биховченко, який пересувається на кріслі колісному, а також журналісти “Наше місто”.
Маршрут поєднує головні точки міста
Пілотна ділянка безбар’єрного маршруту проходить через центральні локації Дніпра: від зупинки “Історичний музей” до НТУ “Дніпровська політехніка”, ліцею №23, скверу ім. Старова та території лікарні Мечникова. Ці точки обрали тому, що ними щодня користуються маломобільні мешканці та військові, які проходять лікування й реабілітацію.
Заступник міського голови Ігор Маковцев пояснив, що місто системно підходить до облаштування інклюзивного простору:
– Ця ділянка об’єднує місця, де людина з маломобільністю буває найчастіше: громадський транспорт, університети, ліцей, медичні заклади. Саме тому ми приділяємо їй першочергову увагу.

За його словами, у межах першої черги маршруту планується модернізувати близько 4 км центрального проспекту. До кінця 2025 року місто хоче завершити до 40% робіт.
Як міська інфраструктура готується до низькопідлогових трамваїв
Одним із ключових оновлень стали підвищені зупинкові платформи, які забезпечують зручну посадку до тролейбусів і майбутніх низькопідлогових трамваїв.
– Перший низькопідлоговий трамвай може прибути вже наприкінці цього року або на початку наступного. Каркас вагону вже виготовляється, – зазначив Маковцев.
На маршруті з великим пасажиропотоком такі вагони планують випускати регулярно – приблизно кожен п’ятий трамвай.
Я можу сам – і це найважливіше: ветеран протестував маршрут на кріслі колісному
Амбасадор проєкту “Рух без бар’єрів” Дмитро Биховченко перевірив оновлені ділянки на практиці. Він пересувається на кріслі колісному після поранення, яке отримав під час служби в Авдіївці.

Враження, каже, загалом позитивні:
– Мені було досить комфортно. Перешкоди під час проходження маршруту мінімальні, я легко їх долав. Але людям із тяжчими травмами може бути складніше, особливо на рейках, – пояснив він.
Найважливіший момент – можливість самостійно потрапити у тролейбус, не прохаючи про допомогу сторонніх:

– Це і є безбар’єрність: коли я сам можу зайти в транспорт і не залежу від чужої допомоги. Це круто, – сказав пан Дмитро.
Він також наголосив, наскільки важливим є розвиток безбар’єрності саме в містах, де рятують та лікують військових:
– Після поранення перші місяці – це коли твоє життя обмежене лікарнею та кількома вулицями поруч. І якщо ти сам можеш щось робити, ходити – це ж фантастично
Нова велика ділянка – вже цього року
Місто готує ще один масштабний етап – оновлення ділянки проспекту Яворницького довжиною 640 метрів, від бульвару Острозького до Короленка. Тут облаштують:
- понад 2000 м² нового покриття,
- близько 600 метрів бордюрів,
- кілька нових підвищених платформ.
У межах національного проєкту
Безбар’єрний маршрут у Дніпрі – частина загальноукраїнського проєкту, який реалізується у 15 громадах: Києві, Одесі, Львові, Житомирі, Рівному, Тернополі, Чернівцях, Полтаві та інших містах. Мета – створити в Україні міста, доступні для кожного мешканця, незалежно від віку, стану здоров’я чи пересувальних можливостей.
У Дніпрі фокус обрали саме на центральній частині – через велику кількість університетів, лікарень і транспортних вузлів, які мають бути зручними для всіх.
Категорія: Новини Дніпра, Суспільні та соціальні новини Дніпра
Позначки: Головне, Дніпро, Україна Росія війна



