Skip to content

ЕКСКЛЮЗИВ Бензин, газ чи електрика: скільки коштує проїхати 100 кілометрів у Дніпрі

Логуш Ірина

Щоб проїхати 100 км у Дніпрі, електрокар потребує у 8 разів менше грошей, ніж бензинове авто.

У Дніпрі дедалі більше водіїв переходять на електрокари. Як змінилася вартість поїздок, які пільги діють та чому попит на електромобілі зростає — у матеріалі «Наше місто». 

Від бензину до електрики: для Ірини вирішальним стала економія

Ірина з Дніпра разом із чоловіком довго думали про купівлю електрокара, але спочатку вагалися.

«У нас приватний будинок і є можливість заряджати авто просто у гаражі, — каже Ірина. – До того ж маємо нічний тариф і зарядка виходить дуже вигідною».

Ірина каже, що заряджати електрокар дешевше, ніж купувати бензин на заправці. Фото з особистого архіву

У червні цього року вони замовили у салоні новий BYD Song Plus, китайський електрокросовер від концерну BYD. Авто прибуло з Китаю через три місяці.

«Ми хотіли саме нову машину, бо головне в електрокарі батарея. Такі, як у Nissan Leaf, швидко зношуються, а тут вже нове покоління літій-залізо-фосфатних акумуляторів, які служать довше», – пояснює Ірина.

Повний заряд BYD забезпечує до п’ятисот кілометрів пробігу. Ірина користується вдома пристроєм на 7 кВт, який заряджає батарею з 25% до повного рівня приблизно за 15-18 годин. Крім домашньої зарядки, Ірина активно користується міськими станціями.

«Скачала додаток і прямо біля дому маю три точки, де можу підзарядитися. Навіть біля лікарні, коли чекала батька з операції, змогла трохи зарядити машину», – розповідає Ірина.

Переваги електромобіля вона відчула вже після перших поїздок. До цього Ірина їздила на авто із бензиновим двигуном на 2,5 літри. За її словами, машина споживала близько 12,5 літрів пального на 100 кілометрів.

«Щоб проїхати сто кілометрів, мені потрібно було 825 гривень. Зараз на BYD я витрачаю 60–70 гривень на цю відстань, а якщо заряджаю вночі, то лише 35–40 гривень. Різниця майже у десять разів», – каже власниця електрокара.

Саморобна станція зарядки електрокара поруч з багатоповерхівкою на ж/м Перемога. Фото автора

Ще одним аргументом на користь купівлі стали державні пільги.

«Зараз для нових електромобілів діє нульове розмитнення. Але вже з 1 січня 2026 року його можуть скасувати та тоді доведеться платити ще близько 30% від вартості авто (6 листопада стало відомо, що пільга діятиме до кінця 2025 року – ред.) Тому ми вирішили купити зараз», – пояснила Ірина та додала, що обслуговувати електрокар значно простіше, ніж бензинові авто, бо в електрокарах немає олії, мастил, фільтрів, і менше деталей, які можуть зламатися.

Крім цього, перша реєстрація такого авто обходиться дешевше. Замість стандартних 5% збору до Пенсійного фонду вона заплатила трохи більше тисячі гривень.

Кількість електрокарів у Дніпрі зросла у півтора раза: статистика реєстрацій 

У Дніпрі з кожним роком зростає популярність електромобілів. За даними регіонального сервісного центру ГСЦ МВС у Дніпропетровській та Запорізькій областях:

  • у 2023 році в Дніпрі зареєстрували 2 045 електрокарів;
  • у 2024 році — 2 481 машину;
  • у 2025 році (станом на 18 жовтня) — 3 084 авто.

У Дніпропетровській області динаміка ще вражаюча:

  • у 2023 році зареєстрували 879 електромобілів;
  • у 2024 році — 1 233 машини;
  • у 2025 році — 7 740 авто.

Для порівняння, у 2018 році у Дніпрі зареєстрували 616 електромобілів, у 2019 році — 706, а у 2020 році — 911. Показник популярності в області теж збільшувався. За даними регіонального сервісного центру, за 2018, 2019 та 2020 роки автопарк Дніпропетровщини поповнився на 2 973 електрокари.

При цьому, кількість авто на двигунах внутрішнього згоряння навпаки скорочується. У Дніпрі зареєстрували:

  • у 2023 році – 11 701 машину;
  • у 2024 році — 10 774 авто;
  • у 2025 році (станом на 18 жовтня) — 9 097 машин.

У Дніпропетровській області кількість авто на двигунах внутрішнього згоряння була такою:

  • у 2023 році – 8 605 машин;
  • у  2024 році – 7 629 авто;
  • у 2025 році –  8  156 авто.

Зелені номери та пільги при реєстрації

Електрокари отримують особливі номерні знаки із зеленими символами замість звичайного чорного шрифту.

За словами Володимира Степанова, власники гібридів отримують звичайні номерні знаки. Фото  пресслужби регіонального сервісного центру ГСЦ МВС у Дніпропетровській та Запорізькій областях

«Для авто, які працюють виключно на електродвигуні (без двигуна внутрішнього згоряння) у реєстрації передбачені номерні знаки із зеленими символами (зелений шрифт) замість звичайного чорного. Однак під час реєстрації гібридних транспортних засобів у сервісних центрах МВС власники отримують звичайні номерні знаки, такі самі, як для авто з традиційним типом двигуна», — прокоментував начальник регіонального сервісного центру ГСЦ МВС у Дніпропетровській та Запорізькій областях Володимир Степанов.

Він також пояснив, що процедура реєстрації для електрокарів не відрізняється від звичайних, але під час першої державної реєстрації власники нових електромобілів звільняються від сплати обов’язкового пенсійного страхування.

Скільки коштує проїхати 100 км: порівнюємо електрокар, газ та бензин

Автомеханік та кандидат технічних наук Пилип Бабіч порівнює витрати на електрокари та –  традиційні авто з двигуном внутрішнього згоряння на бензині та газу або дизелі.

Пилип Бабіч вважає, що на першому місці по економності – електрокари. Фото з власного архіву

За його словами, 100 км на електрокарі Nissan Leaf, зарядженому від домашньої розетки, коштують близько 75 гривень, тоді як бензинова машина схожого класу (наприклад, Nissan Sentra або Maxima) витрачає на ту саму відстань 500–600 гривень. На додачу, авто з газовою установкою виходить на 20–40% дешевше за бензинове, залежно від об’єму двигуна.

«Ми бачимо цифру — у 6–8 разів дешевше їздити на електромобілі, якщо заряджатися вдома», — пояснює Пилип Бабіч.

Експерт додає, що навіть при зарядці на платних станціях, де вартість кіловата може бути 17–20 грн, електрокар залишається приблизно на 20-30% вигіднішим за бензинове авто. Крім того, електромобілі значно економніші у техобслуговуванні, тому що у них немає двигуна внутрішнього згоряння, коробки передач, ременів чи свічок.

Проте Пилип Бабіч підкреслює, що для життя у великому місті електрокар — це, звісно, зручне рішення. Проте для міжміських поїздок або надзвичайних ситуацій бензинові та газові авто залишаються більш практичними. 

Електрокари у Дніпрі вже перестали бути екзотикою. Все більше водіїв переходять на них через вигоду й державні пільги, а розвиток зарядної інфраструктури лише прискорює цей процес.

Категорія: Новини Дніпра, Райони Дніпра, Суспільні та соціальні новини Дніпра, Тема дня, Транспорт в Дніпрі

Позначки: , , , ,

Приєднуйтесь до нас у

Дивіться також: