
Є привід для занепокоєння: 45% молоді в Україні вживає тютюнові та нікотинові вироби у різних формах. Про це свідчать результати опитування, проведеного навесні 2025 року Київським міжнародним інститутом соціології (КМІС), пише Наше місто.
Наразі 37% молодих людей віком 18–29 років вживають тютюнові вироби для електричного нагрівання, 39% — електронні сигарети, свідчать результати опитування.
Примітно, що майже 38% молодих українців віком 18–29 років вірять у те, що вживання приладів для нагрівання тютюну (на кшталт IQOS або інших) менш шкідливе, ніж куріння сигарет. А ще – молоді люди активно вживають кілька видів тютюнових виробів:
“Кожен пʼятий (21%) споживач тютюнових та нікотинових виробів вживає два або три види продукції”, — наголосила Вікторія Захожа, заступниця головного директора Київського міжнародного інституту соціології.
Найчастіше це – сигарети та електронні пристрої, що нагрівають тютюнові стіки. Такі комбінації найчастіше практикує саме молодь віком 18–29 років, а загалом це – 45% респондентів.

Дослідники зазначають, що молодь віком 18–29 років найбільше (59%) наражається на рекламу різноманітних тютюнових виробів в Інтернеті. Дійсно, виробники тютюнових виробів активно просувають думку про те, що використовувати гаджети для нагріву тютюну – модно, і саме молодь активно підхоплює цей тренд.
До речі, опитування КМІС показало, що громадяни України підтримують активніше регулювання з боку держави щодо пристроїв для нагріву тютюну. Зокрема, 81% опитаних висловилися за впровадження графічного попередження на пачках стіків та гаджетах для споживання тютюну
Центр громадського здоров’я МОЗ України наголошує: вживання нікотину є хворобою, яка несе загрозу для життя та здоровʼя людини:

– Опитування демонструє, що тютюнова індустрія активно залучає молодь до нікотинової залежності, застосовуючи різноманітні маркетингові стратегії: від розробки нових продуктів до просування оманливих міфів про меншу шкоду, – зазначив Олександр Юрченко, заступник Генерального директора Центру громадського здоров’я.
Для того, що активніше попереджати молодь про небезпеку від куріння, до Всесвітнього дня без тютюну, що відзначається 31 травня, ЦГЗ разом з партнерами запустив інформаційну кампанію для молоді «Яскраві вироби — темні наміри. Захисти молодь від пасток тютюну та нікотину».

Ініціатива має на меті окреслити масштаб та небезпеку вживання тютюну серед української молоді та викрити технології просування, які використовує тютюнова індустрія.
Категорія: Важливо, Новини Дніпра, Новини здоров'я Дніпра, Суспільні та соціальні новини Дніпра, Тема дня
Позначки: Головне, Дніпро, Новини Дніпра