Skip to content

ЕКСКЛЮЗИВ Таксі у Дніпрі: зручний транспорт чи лотерея для пасажирів

Михайло Чернов

22 березня у всьому світі відзначають День таксиста. Професійне свято водіїв бере початок з далекого 1907 року, коли на вулицях Лондона з’явилися перші кеби (кінні екіпажі) з лічильником – прообрази сучасних таксі, розповідає “Наше місто”.

Оперативний засіб пересування

Останнім часом таксі все активніше стають не просто розкішшю, а оперативним та зручним засобом пересування для багатьох, особливо – для молоді. Ринок таксі – активний, зростаючий, конкурентний, у місті працюють як мінімум п’ять відомих всеукраїнських служб таксі, і не лише. А конкуренція дає клієнту можливість вибору та дозволяє розумно економити.

Дійсно, у певних випадках викликати таксі на компанію з 4-х осіб вийде співставно або дешевше (з розрахунку на одного пасажира) у порівнянні із тим, коли кожен учасник поїздки заплатить за поїздку в маршрутці.

Не забуваймо і про те, що служби таксі ставали у нагоді (хоч і заробляли, звісно) в ситуаціях масових відключень електрики, коли вимушено не працює муніципальний електротранспорт і все навантаження лягає на автотранспорт – маршрутки, автобуси і таксомотори.

Воєнний час суттєво збільшив потребу у медичних послугах. Дніпро за понад три останні роки став найважливішим медичним хабом України, де лікують, рятують життя та здоров’я безлічі поранених захисників країни та цивільних  – дніпрян, переселенців. Відносно зручна доставка на лікування та додому – у цьому допомагає таксі.

Нарешті відносно спокійно і швидко дістатися куди треба пізно ввечері – завдання, яке ефективно вирішує саме таксі. Так, усі послуги коштують грошей, але наявність такої можливості вже має велике значення.

Служби таксі переважно живуть у смартфоні

Час диктує своє: пішов в минуле виклик таксі з руки і навіть телефоном, хоча служби таксі забезпечують цю опцію. Втім, служби таксі впевнено перемістилися в інтернет, в мобільні додатки на смартфонах.

Для переважної більшості клієнтів – це зручніше та простіше, адже в наш час соціальне життя, спілкування, покупки, послуги максимально відбуваються онлайн.

До речі, деякі служби таксі (наприклад – Uklon) поряд з мобільними застосунками мають сайти, через які також можна замовляти поїздки. Крім того, може стати в нагоді опція зворотний дзвінок – клієнту перетелефонує оператор.

Різноманітні служби максимально візуалізовані – дніпряни щодня бачать автівки операторів перевезень різних кольорів та з виразними логотипами.

Так, лідером ринку в країні впевнено вважається українська компанія Uklon. Цікаво, що просто  зараз цей сервіс таксі придбала компанія “Київстар”, лідер на ринку мобільного зв’язку та телекомунікаційних послуг. Несподіване придбання, втім експерти ринку зазначають: для найбільшого гравця на ринку зв’язку поглинання сервісу таксі, що живе у смартфоні, надасть нові можливості. А клієнтам, ймовірно, принесе корисні маркетингові пропозиції та знижки.


Лідери ринку таксі: кількість покупок (поїздок) у машинах різних компаній-операторів, за даними дашборду Монобанк

Динамічний та активний гравець на ринку – компанія Bolt родом з Естонії: поряд із сервісом таксі пропонує сервіс доставки їжі Bolt Food, а також оренду самокатів. Також на ринку присутній екслідер ринку Uber  –  компанія зі США, яка першою в світі започаткувала моду на нові таксі, зручні, зав’язані саме на інтернеті, з новими можливостями сервісу. Також працюють Opti, On taxi та низка інших компаній.

Пропонують чимало корисних можливостей

Таксі у смартфоні зараз – це не тільки можливість самому дістатися з точки А в точку Б. Можна вибирати клас авто – від звичайних машин середнього класу до преміальних авто. А ще – можна викликати мікроавтобус, якщо потрібно перевезти групу людей – наприклад, пасажирів на вокзал чи школярів на екскурсію, або ж замовити автівку для перевезення помірних вантажів чи меблів (приміром, крісла або комод).

У мобільних додатках більшості служб таксі у Дніпрі можна викликати (та одразу сплатити) таксі для іншої людини – родича, дітей, бабусі чи дідуся, друзів. Для цього, приміром, при замовленні таксі у додатку Uklon треба вказати ім’я та телефон клієнта, який буде їхати. 

Крім того, сервіси таксі пропонують корисну опцію – замовлення машини на певний час: наприклад, якщо потрібно рано-вранці доїхати на вокзал, і при цьому – не витрачати час на виклик таксі, з ризиком запізнитися. Краще зробити таке замовлення з вечора, а вранці виїхати у точний час.

Корисна можливість – під час поїздки можна зробити зупинку в дорозі або заїхати куди треба,  також з’їздити туди й назад, не викликаючи таксі двічі. Наприклад, якщо ви забули вдома ключі від офісу або гаманець з документами, і треба позаріз з’їздити за ними додому та швидко повернутися на роботу.

Про таку зручну нагоду розповів водій сервісу Uklon пан Олександр:

– Прямо під час руху можна додати додаткову крапку на маршруті, – пояснив він. – Наприклад, викликали таксі та їдете з офісу додому. І прямо під час руху ставте нову точку – знову в офіс. Таким чином, виходить поїздка офіс-дім-офіс однією машиною. 

Справді, це економить час – не потрібно чекати на друге таксі, та й витрачається менше коштів, аніж за дві поїздки.

Серед інших популярних послуг, які пропонують зараз служби таксі – швидка доставка: водії оперативно привозять потрібні документи, компактні вантажі і навіть подарунки та квіти. 

Важлива опція – можливість поїздки з домашніми улюбленцями, наприклад – до ветлікарні:

— Можу сказати, що це дуже корисна нагода, — ділиться досвідом Богдан, господар кішки в літах, який разом із вихованцем регулярно відвідує ветеринара. – Клініка знаходиться не дуже близько, дістатися туди громадським транспортом – доволі незручно. Тому найкращий вихід – таксі. Під час замовлення вкрай корисно вказати опцію “Поїздка з твариною”, та уточнити, кого везете – собаку, кішку у переносці тощо. Так, це коштує додаткових 20-30 грн, але водій чітко розуміє, що я їду  з кішкою в переносці, це позбавляє можливих непорозумінь та претензій.

Можливість, яку оцінять саме водії, і чоловіки, і жінки – в екстрених випадках служби таксі можуть надіслати водія, який допоможе “прикурити” ваше авто, якщо сів акумулятор, або підкачає (а то й поміняє) спущене чи пробите колесо.

Претензії пасажирів: водії палять, не стежать за авто та багато розмовляють

Сервіс – справа тонка і делікатна, навіть дуже. А сервіси таксі, кожна конкретна машина та водій щодня проходять перевірку з боку численних пасажирів. Зрозуміло, тестування на якість витримують не всі.

– Ми з дитиною зимовим вечором добиралися від “Макдональдса” на Перемозі до ТЦ “Дафі”, збиралися у “Ігроленд”, – розповіла дніпрянка Інна. – Таксі викликали через Uklon. Так, машина приїхала швидко. Однак це виявився старий “Ланос”, страшенно трясло у дорозі. До того ж водій явно палив, не виходячи з авто – у салоні було дуже сперте повітря та відповідний запах.

Втім, компанії – оператори зазначають, що зі свого боку намагаються підтримувати рівень сервісу та зокрема – постійно вести роботу з водіями. Виходить не завжди, але за старання – плюсик. А ось обізнані пасажири дають пораду: якщо потрібно доїхати не просто швидко, але з максимальним комфортом – краще переплатити та замовити машину відповідного класу – умовний “Комфорт” або навіть “Преміум” – варіанти є на будь-який смак та гаманець.

Втім, не лише куріння викликає нарікання пасажирів.

– Таксисти – я їх обожнюю!, – з іронією розповідає пані Ганна, яка часто користується службами таксі, сама і з дитиною. – Регулярно трапляються водії, які страшенно люблять поговорити – взагалі про все. А я просто хочу швидко і тихо дістатися, куди потрібно, при цьому – подивитися повідомлення у соцмережах, погортати інстаграм. При цьому – найчастіше не маю жодного бажання вести розмову. 

Ще одна складність, на яку обгрунтованно жаліються дніпряни – дуже складно викликати таксі, якщо знаходишся далеко від центральних районів міста. За відгуками численних пасажирів, важко (а часто – неможливо) викликати таксі на віддалені від центру масиви, особливо – у вечірній час.

Трапляються і вкрай неприємні, фактично – кримінальні випадки, з одним з таких зіткунлася журналістка НМ Єва Авраменко. Вона разом із матір’ю поверталася з Бухареста, маючи з собою валізи з речами. Викликали таксі через Bolt. На замовлення прибув старенький Daewoo Lanos із маленьким багажником, тому одну з валіз довелося поставити в салон.

Після поїздки пасажирки забрали валізу з багажника, однак про валізу в салоні не згадали – аж поки таксі не зникло. Фактично зник і водій, який перетав виходити на зв’язок. Звернення до служби підтримки Bolt та навіть поліції не допомогли. Там пояснили, що написання заяви мало врятує ситуацію, адже доказати факт того, що валіза взагалі існувала і дійсно була вкрадена, буде майже неможливо…

Не рідкість – і ситуація, коли водії хитрують.

– Я пробував викликати таксі на точний час на залізничний вокзал – якраз до прибуття вечірнього “Інтерсіті” з Києва до Дніпра, – розповідає дніпрянин Михайло. – Втім, не вийшло. Так, спочатку сервіс обіцяє, що у потрібний час почнеться пошук машини – за заявленою ціною. Однак потім, коли потяг уже скоро та пошук почався, усі водії дружно відмовляються брати замовлення, і воно скасовується. А ціна поїздки, якщо замовляти авто від вокзалу на зараз, різко зростає.  

У Дніпрі вже з’явилися жіночі таксі

Послуга від Uklon із водіями-жінками – саме для леді. Викликати машини такого класу зможуть клієнтки, які попередньо вказали в анкетних даних жіночу стать. 

Користувачі-чоловіки, які вказали це в анкеті, цей клас авто викликати не зможуть. Крім того, жінки-водії зможуть скасувати поїздку, якщо замість клієнтки в авто забажає сідати чоловік.

Спеціальні програми із залучення жінок-водіїв Uklon почав запускати в 2024 р., зараз у сервісі їх близько 2% від загальної кількості водіїв.

Аналогічне нововведення – поїздки Women for Women – запускає компанія Bolt. Поки що опція доступна лише у Києві.

Водії нарікають на подорожчання пального, затори та невідомі назви вулиць

Робота в сервісах таксі в наш час – один із найбільш доступних способів підробляти (або працювати професійно) для багатьох співгромадян – чоловіків та жінок. Так, багато водіїв-чоловіків можуть підпадати під мобілізацію. Втім, попри  всі труднощі та виклики часу, є і робота в таксі, і охочі кермувати. 

Тим більше, що служби таксі активно пропонують водіям сідати саме на автівки, надані компаніями. Все, що потрібно – акуратно перевозити пасажирів, дотримуватися стандартів якості, не порушувати правил дорожнього руху, звісно – заправляти машину та стежити за її справністю.

Скільки можна заробити? Водії відповідають обережно, наголошують: багато залежить від класу авто, активності водія, локацій, де він бажає/воліє працювати, часу (ранок/день/вечір-ніч), який обирає для поїздок.

Компанії-оператори зазначають: щоб не виникало ситуацій, що всі водії будуть підхоплювати замовлення лише в центрі та лише у час пік, вранці та ввечері, служби таксі мотивують водіїв перевозити пасажирів у будь-який час та у різних локаціях. Застосовують метод батога та пряника – мотиваційні виплати-бонуси за поїздки на далекі масиви, а також корекцію рейтингу водіїв за відмови приймати замовлення. Втім, як ми зазначали вище, ці заходи не завжди допомагають містянам-пасажирам.

Дізнавшись про нарікання пасажирів, буде цікаво почути і думку водіїв. Власне, вони також мають на що поскаржитися: ціни на пальне, затори на дорогах, хаотичне паркування, пасажири напідпитку тощо.

Із нещодавніх складнощів – у водіїв та пасажирів нерідко викликають непорозуміння нові назви вулиць – перейменовані в межах процесу декомунізації, – поділився із нами водій Данило.

– Багато хто з пасажирів знає лише старі назви, натомість на картах в навігаторі  вказуються вже нові, перейменовані назви.  Якщо з умовно великими проспектами проблем немає, то ось з невеликими вулицями або провулками можуть бути складнощі. 

Приміром, якщо відбувається збій у навігації (таке нерідко трапляється під час тривоги), то пошук деяких локацій для водія перетворюється у квест, адже таблички з назвами та навіть номерами на будинках бувають досить рідко.  У зв’язку з цим виникають непорозуміння із пасажирами.

Віддають перевагу готівці

Цікаві нюанси: розрахуватися під час замовлення таксі  можна кількома шляхами. Популярний варіант – оплата з платіжної картки або електронного гаманця на кшталт Google Pay/Apple Pay просто у додатку під час замовленні. Певна сума блокується на карті, якщо поїздка не відбулася – кошти оперативно повертаються.

Також клієнти, як і раніше, можуть заплатити готівкою. А ще деякі служби таксі пропонують варіант – перевести гроші водієві на картку.  З урахуванням відключень електроенергії та падіння інтернету, які нерідко мають місце у наш час – корисні опції.

Втім, фахівці, які працюють у службах таксі, віддають перевагу готівці.

– Коли клієнти платять безготівково, то кошти спочатку надходять компанії, – розповів водій Ігор. –  Яка через певний час переказує їх водієві, знімаючи свою комісію. А от, якщо клієнт платить готівкою, то гроші відразу потрапляють до водія, а це набагато краще, аніж чекати на них.

Клієнти завжди можуть залишити водіям чайові – якщо поїздка сподобалася, водій особливо допоміг або просто хочеться зробити приємне хорошій людині.

Особливі послуги: чи везуть пасажирів у комендантську годину?

Опція, про яку неофіційно розповідають дніпряни – деякі водії готові та можуть перевозити пасажирів навіть у комендантську годину. Втім, компанії-оператори, наприклад, Uklon, офіційно заявляють про те, що після 00 годин і до 5-00 ранку не працюють. Раніше в Києві вже виникав серйозний скандал на тему поїздок у комендантську годину, і компанія офіційно припинила таку практику. 

Однак дніпряни та гості міста зазначають, що деякі водії, які працюють біля залізничного вокзалу, готові на свій страх та ризик везти пасажирів і вночі, і навіть через мости, де в цей час діє особливий режим контролю. При цьому коштує така поїздка усі гроші світу: неофіційно називали суму у 1500 грн – щоб дістатися від вокзалу до масивів на лівобережжі.

Втім, ми рекомендуємо всім дніпрянам дотримуватись норм і правил воєнного часу і без гострої необхідності не пересуватися вночі містом. І нехай усі ваші поїздки будуть швидкими, комфортними та спокійними.

Категорія: Новини Дніпра, Суспільні та соціальні новини Дніпра, Тема дня, Транспорт в Дніпрі

Позначки: , ,

Приєднуйтесь до нас у

Дивіться також: