Site icon Наше Місто

Безпека на дорогах: як у Дніпрі працюють світлофори на акумуляторах та берлінські подушки

Що робиться для безпеки на дорогах Дніпра

Навіть під час війни Дніпро продовжує активно розвиватися, і одним з головних напрямків є вдосконалення транспортної інфраструктури. У 2024 році в обласному центрі були проведені  масштабні роботи, спрямовані на підвищення безпеки дорожнього руху та комфорту містян.  Також КП “Транспортна інфраструктура міста” активно готувалося до знеструмлень, які все частіше стають наслідками ворожих ракетних атак на українські енергетичні об’єкти, пише “Наше місто”.

Половина світлофорів у місті працюють під час знеструмлень

До кінця 2024-го у Дніпрі 50% світлофорів працюватимуть навіть під час знеструмлень, прогнозують у КП “Транспортна інфраструктура міста”. Підприємство почало підключати світлофорні об’єкти до джерел безперебійного живлення ще у 2023 році, коли через ракетні обстріли та пошкодження енергетичної інфраструктури виникла складна ситуація в енергосистемі країни. У першу чергу роботи проводили на завантажених перехрестях міста. На зараз вже встановлено 38 одиниць акумуляторних батарей, до яких підключено 63 світлофорних об’єкти. 

Дмитро Герасімов. Фото: Валерій Кравченко

До кінця року ми плануємо встановити акумулятори на 53 об’єктах – і це навіть більше, ніж ми планували. Ми переглянули наше фінансування і знайшли можливість зробити так, щоб збільшити кількість світлофорів, які працюють під час відключення електрики. Коли ми підключимо до джерел безперебійного  живлення ще 53 об’єкти, то у Дніпрі 50% світлофорів будуть працювати під час відключень електрики, – розповідає  Дмитро Герасимов, директор КП “Транспортна інфраструктура міста” Дніпровської міськради.

Загалом у Дніпрі налічується близько 250 світлофорних об’єктів. Влітку через відключення електроенергії були дні, коли в обласному центрі одночасно не працювала половина світлофорів. Зокрема, 16 липня був зафіксований своєрідний антирекорд – з ладу вийшли одразу 125 світлофорних об’єктів. Дискомфорт від непрацюючих систем автоматичного регулювання руху під час відключень електрики  відчули як водії, так і пішоходи. Наприкінці листопада 2024-го до Дніпра знову повернулися тривалі відключення електрики, але завдяки підключенню світлофорів до акумуляторних батарей під час знеструмлень ситуація на дорогах Дніпра стала безпечнішою.

Чекали на світлофор 40 років

У 2024-му одразу два нових світлофорних об’єкти покращили рух по Запорізькому шосе. Два з них з’явилися на перехрестях Запорізьке шосе – вул. Високовольтна; – Запорізьке шосе – вул. Панікахи, 98-Б (виїзд з міста в бік Запоріжжя). Ще один новий світлофор встановили на перехресті проїзду Олександра Гальченка з вулицею Пресовою.

Валентина чекала на світлофор 40 років. Фото: Володимир Федорищев

Дніпрянка Валентина радіє світлофору на перехресті Запорізького шосе з вулицею Панікахи, що на самому виїзді з Дніпра у бік Запоріжжя. Жінка каже, що вперше за 40 років спокійно переходить цю швидкісну ділянку пішохідним переходом, а не перебігає як зазвичай. 

Тут дуже потрібний був світлофор, тут дуже великий рух транспорту, багато міжміських авто та маршруток,  бувають аварії і дуже важко було переходити дорогу. А тепер стало безпечніше. Я дуже задоволена цим, – каже Валентина.

Світлофорний об’єкт на перехресті Запорізького шосе з вулицею Панікахи з’явився у відповідь на звернення містян. 

Цей світлофорний об’єкт знизить аварійність на цій ділянці . Тут влаштовано чотири оцинковані світлофорні опори, шість транспортних світлофорів та два пішохідних. Також є два лед-світильники для підсвічування пішохідного переходу. Облаштований пішохідний тротуар, встановлені 18 секцій огородження, – розповідає Дмитро Герасимов, директор КП “Транспортна інфраструктура міста”.

За його словами, підприємство також провело реконструкцію існуючого світлофорного об’єкта за адресою: Запорізьке шосе – провулок. Джинчарадзе. За зверненнями громадян тут облаштували другий пішохідний перехід через Запорізьке шосе в районі зупинки громадського транспорту. Також там виконали будівництво острівця безпеки та встановили додаткове освітлення пішохідного переходу, що створило умови  для більш комфортного та безпечного переходу проїжджої частини.

Новий світлофорний об’єкт. Фото: Володимир Федорищев

Як обладнані світлофорні об’єкти у Дніпрі

“Берлінські подушки” та “лежачі поліцейські”

Протягом 2024 року на дорогах Дніпра з’явилися нові пристрої примусового зниження швидкості транспорту – було встановлено 58 так званих “берлінських подушок”, які поступово змінюють на магістралях лежачих поліцейських.

“Берлінські подушки” мають більше переваг, ніж звичайні «лежачі поліцейські». Зокрема, ширина 1.8 м дозволяє машинам швидкої допомоги, автобусам, велосипедистам та вантажному транспорту безперешкодно їх проїжджати. Дорожні пагорби дозволяють завчасно зменшити швидкість і встановлюються за 5-6 метрів до пішохідного переходу, – пояснює Дмитро Герасимов.

Берлінські подушки на ж/м Сокіл. Фото: НМ

Де у Дніпрі встановлені “Берлінські подушки”

Пристрої примусового зниження швидкості транспорту встановлюються у зонах активного пішохідного руху: місцях розташування дитячих закладів, дворах житлових будинків, на територіях лікарень, офісних центрів, автомобільних заправок, супермаркетів. Роботи виконувалися за зверненнями мешканців міста на гарячу лінію Дніпровської міської ради та до департаменту патрульної поліції, за письмовими зверненнями до мера міста та за запитами депутатів. Загалом протягом року«лежачі поліцейські» встановили за 81-ю адресою. 

Пластикова розмітка вражає довговічністю

З початку 2024 року у Дніпрі було нанесено 45.471 км дорожньої розмітки холодним  двокомпонентним пластиком. Він дуже добре себе зарекомендував, демонструючи практичну довговічність. Гарантійний термін експлуатації такої розмітки – 3 роки, але на практиці – ледь не вдвічі довше.  Тому з кожним роком у Дніпрі зростає кількість доріг з пластиковою розміткою.

Де нанесли дорожню розмітку пластиком у 2024 році

Також пластиком було нанесено нерегульовані пішохідні переходи у місцях з підвищеною небезпекою загальною площею 7026 кв. м (просп. Слобожанський, вул. Калинова, просп. Олександра Поля, вул. Богдана Хмельницького, просп. Сергія Нігояна). Гарантійний термін експлуатації такої розмітки – 3 роки. Фарбою нанесено 423.866 км  горизонтальної дорожньої розмітки, – додає Дмитро Герасимов.

Велосипедна інфраструктура

Для покращення велосипедної інфраструктури у Дніпрі протягом 2024 року нанесено розмітку, яка позначає смугу для руху велосипедистів, по проспекту Миру, бульвару Слави, проспекту Петра Калнишевського, вулиці Олександра Кукурби,  вулиці Дмитра Скоробогатова. 

Прихильники пересування на двоколісному транспорті критикують місцеві велодоріжки і кажуть, що до їхнього поєднання у єдину інфраструктуру ще далеко.  Втім, головний художник Дніпра Сергій Білий, який опікується цим питанням пояснює, що велоінфраструктура не може з’явитися у Дніпрі швидко, а велодоріжки з’являються поступово – з кожним масштабним ремонтом доріг та тротуарів. Це робота скоріше на майбутнє.

Комфортних зупинок громадського транспорту стає більше

Мешканці Дніпра вже звикли до користування сучасними зупиночими комплексами, кількість яких у місті зростає щороку. Загалом зараз у Дніпрі  налічується 1424 зупинок громадського транспорту.

Починаючи з 2017 року розпочато будівництво нових зупиночних комплексів з особливим архетипом та дизайн- кодом. З  того часу встановлено понад 230 нових зупинок. З початку 2024 року за бюджетні кошти побудовано 12 зупиночних комплексів по вул. Калиновій, вул. Лоцманській, вул. 20-річчя Перемоги, вул. Робочій, вул. Татарській, вул. Верхній, вул. Електричній, просп. Мануйлівському. Також облаштовано 13 зупиночних комплексів за кошти інвесторів, – розповідає директор КП “Транспортна інфраструктура міста”.

Основна перевага нових зупиночних комплексів – це безпека та комфорт пасажирів під час очікування транспорту. Всі нові зупинки у Дніпрі будуються з урахуванням потреб маломобільних груп населення. На всіх вкладена тактильна плитка та передбачено місце для колісних крісел та дитячих візочків. Деякі зупинки обладнані пандусами.

КП “Транспортна інфраструктура міста” здійснює щоденне прибирання цих комплексів та поточний ремонт пошкоджених зупинок. Вандали часто б’ють скло, – скаржиться Дмитро Герасимов.

Зміни в організації дорожнього руху

Для зменшення кількості ДТП та запобігання порушень правил дорожнього руху у серпні 2024 року у Дніпрі змінилася організація дорожнього руху на двох ділянках:

Також, відповідно до затвердженої патрульною поліцією схеми організації дорожнього руху, перехрестя вулиць Юрія Савченка та Степана Бандери облаштоване напрямним острівцем. Він позначений розміткою для розділення транспортних потоків протилежних напрямків. Проте до КП «Транспортна інфраструктура міста» надходили численні звернення громадян про те, що водії ігнорують межі нанесеного напрямного острівця. Через це на ділянці часто траплялися ДТП. Аби впорядкувати рух смугами, тут облаштували 42 стовпчики. Завдяки їм автівки зможуть безпечно повертати ліворуч на вул. Юрія Савченка з вул. Степана Бандери.

Нагадаємо, раніше ми писали, як трамваї та тролейбуси Дніпра готуються зустрічати сніг та морози.

Категорія: Новини Дніпра, Суспільні та соціальні новини Дніпра, Тема дня

Позначки: , ,

Приєднуйтесь до нас у

Дивіться також:

Exit mobile version