КП «Дніпровський метрополітен» не лише забезпечує переміщення містом, а й активно впроваджує сучасні технології для підвищення енергоефективності та зменшення витрат. Про це повідомляє “Наше місто”.
Незважаючи на те, що метрополітен Дніпра складається лише з шістьох станцій, щодня він перевозить близько 10 тисяч пасажирів. Потяг проходить свій маршрут в один бік трохи більше, ніж за 12 хвилин. Корисна довжина підземки – вісім кілометрів, а загальна – 12. З лютому 2022-го метрополітен Дніпра вперше запрацював, як укриття від ворожих ракетних атак. Як і всі інші, навіть великі, метрополітени, він дотаційний і дорогий в утриманні та обслуговуванні. Тому економічною необхідністю і важливою складовою розвитку стала економія електроенергії.
Восени 2024-го почали модернізувати одну із станцій. Перший досвід впровадження системи автоматизованого управління нагрівачами ПЕТ показав, що можна економити 40% електроенергії на обігріві допоміжних приміщень. Це стало можливим завдяки оптимізації споживання електроенергії. Поки таке обладнання працює на станції «Метробудівників». Щит автоматизованого управління встановили при впроваджені першого етапу модернізації.
Це обладнання для включення та регулювання нагріву. В ньому стоїть реле часу, яке контролює електричні нагрівачі, що обігрівають приміщення, де працюють співробітники станції. Після встановлення обладнання моніторингом було виявлено 40% економії електроенергії у порівнянні з минулим роком. Раніше обігрівачі включалися нерегульовано, а зараз реле часу запрограмовано на включення у конкретні години, – розповідає Ірина Слободчук, інженер дистанції кабельних мереж та освітлення.
Такий проект планується масштабувати на інші станції КП “Дніпровський метрополітен”. Це дозволить суттєво зменшити загальне споживання електроенергії.
Також для забезпечення безперебійної роботи метрополітену використовується сучасне резервне обладнання. Дизель-генератори та портативні генератори забезпечують електроенергією критично важливі об’єкти. Таким чином метрополітен забезпечує безперебійну роботу навіть в екстремальних умовах, що є особливо важливим для мешканців міста.
Ці генератори знаходяться у певних зонах і у разі необхідності їх розвозять по різним точкам, щоб заживити повністю метрополітен для реалізації першочергових потреб, – каже Олександр Степун, начальник дистанції кабельних мереж та освітлення.
Потужним генератором обладнали висотну будівлю інженерного корпусу.
Цей генератор забезпечує живлення 13 поверхів інженерного корпусу та допоміжного. Під час можливого знеструмлення інженерний корпус заживити найважливіше, адже тут розташовані диспетчерські служби, які чергують та керують процесом цілодобово. Також тут базуються служби електропостачальні та елекромеханічні. Усе управління йде звідси, – розповів Олександр Степун.
За його словами, у разі відсутності напруги на живильних центрах та відключення електропостачання метрополітену, рух поїздів зупиняється. Як резервне джерело використовуються акумуляторні батареї, які забезпечують аварійне освітлення станцій протягом 30 хвилин. Цього часу достатньо, щоб підключити генератори.
Нагадаємо, найскладнішу ситуацію Дніпровський метрополітен пережив під час блекауту після ворожих ракетних ударів у листопаді 2022-го. Тоді метро вперше було повністю знеструмлено разом з усіма резервами. Навіть два поїзди зупинилися у тунелях. Після цього було прийняте рішення підготуватися до можливого знеструмлення – відпрацювали технічну документацію, підготували дизельні генератори.
Раніше ми писали, що дніпряни – власники найменшого у світі метрополітену, який було закладено на початку 80-х років минулого століття, а першу гілку відкрито у 1995-му.
Категорія: Новини Дніпра, Суспільні та соціальні новини Дніпра, Транспорт в Дніпрі
Позначки: Головне, Метро у Дніпрі, Новини Дніпра, Транспорт Дніпра