Skip to content

ЕКСКЛЮЗИВ Робота з психологами та логопедами: як у Дніпрі допомагають дітям із особливими освітніми потребами

Інклюзивна освіта у Дніпрі

Інклюзивна освіта – це не просто модний тренд, а необхідність сучасного суспільства. І Дніпро активно долучається до цього процесу, створюючи умови для того, щоб кожна дитина, незалежно від її особливостей, могла отримати якісну освіту та реалізувати свій потенціал. Детальніше про це – в матеріалі “Наше місто”.

Мілана прийшла на заняття до інклюзивно-ресурсного центру. Дівчинці скоро виповниться 4 роки. Вона старанно виконує запропоновані вправи.

Світлана – мама відвідувачки центру

-Ми сюди прийшли для того, щоб зробити комплексну оцінку і діагностику дитині, – сказала Світлана – мама відвідувачки центру. – Нас направив сюди логопед з садочка. Потрібно визначитися, в яку групу ходитиме Мілана – в загальну чи логопедичну. Дуже добре, що у Дніпрі є такі центри, ми з донькою з радістю його відвідуємо.

Мілана з задоволенням відвідує центр

Основна направленість роботи інклюзивно-ресурсного центру  – визначення особливих освітніх потреб у дітей. Якщо батьки відчувають занепокоєння стосовно розвитку дітей, вони можуть звернутися до центру.

Євгенія Шаліхман – директор КУ “Інклюзивно-ресурсний центр” ДМР.

-В інклюзивно-ресурсному центрі проводять комплексну оцінку розвитку дітей, – сказала Євгенія Шаліхман – директор КУ “Інклюзивно-ресурсний центр” ДМР. – Вона відбувається за такими напрямками: оцінка фізичного та мовленевого розвитку,  оцінка емоційно-вольової сфери, когнітивних процесів та навчальної діяльності. За її результатами складається висновок, який є підставою зарахування дитини в інклюзивний клас або групу. Для дітей, які відвідують інклюзивно-ресурсний центр, освітній процес організовано так, що заняття не припиняються навіть під час повітряних тривог. Діти та педагоги продовжують їх в укритті. 

В інклюзивно-ресурсному центрі проводять комплексну оцінку розвитку дітей

У Дніпрі на базі закладів загальної середньої освіти функціонує 692 інклюзивних класи для 973 здобувачів освіти з особливими освітніми потребами. А також інклюзивним навчанням охоплено 44 заклади дошкільної освіти. Там функціонує 92 інклюзивні групи для 181 вихованця.  Допомогу в організації освітнього інклюзивного навчання забезпечують 476 асистентів вчителя та 57 асистентів вихователя. 

Олена Сокур – заступниця начальника відділу освітньої діяльності управління освіти департаменту гуманітарної політики ДМР

-Дуже важливо створити умови для навчання дітей, і у Дніпрі такі умови створюються, –  сказала Олена Сокур – заступниця начальника відділу освітньої діяльності управління освіти департаменту гуманітарної політики ДМР. – У місті функціонує три інклюзивно-ресурсних центри. В закладах освіти для дітей з особливими освітніми потребами створено інклюзивні класи. Зі 154-х закладів такі класи є вже у 115-ти. В цьому навчальному році у таких класах навчається близько 1000 дітей. Для психологічного розвантаження учнів з особливими потребами у 69 закладах облаштовано ресурсні кімнати, також наявні 37 медіатек. Школи обладнано пнадусами та поручнями.

Для того, щоб діти могли почуватися комфортніше в закладах освіти створено всі умови.

Для того, щоб діти могли почуватися комфортніше в закладах освіти створено всі умови. Наприклад, школи забезпечено літературою для спеціалізованої освіти. Так минулого року освітяни отримали підручники, надруковані шрифтом Брайля. Наші журналісти відвідали одну з таких шкіл.

Ольга Коцарь – директорка школи № 147

-Інклюзивну форму навчання в нашому закладі ми почали впроваджувати 12 років тому, – сказала Ольга Коцарь – директорка школи № 147. – Тоді у нас з’явилася перша така дитина. Зараз вона вже навчається у технікумі, буде програмістом. А ми продовжуємо цю програму і надалі. Зараз у нас навчається 30 таких дітей. Відкрито 18 класів з інклюзивною формою навчання.

У кожному класі з інклюзивною формою навчання є асистент вчителя для допомоги у гармонійному розвитку дитини. З учнями із інклюзивною формою навчання займаються корекційні педагоги. Це і психолог, дефектолог, реабілітолог.

заступниця директора школи № 147 Олена Вишнивецька.

-Заняття з профільними спеціалістами дають позитивну динаміку щодо розвитку дитини,  — додала заступниця директора школи № 147 Олена Вишнивецька. – Ці діти такі ж самі, як і інші учні, але освітні потреби у них трохи інші. Наприклад, викладати матеріал потрібно по-іншому. Але це жодними чином не означає, що такі діти погано навчаються. Наприклад, торік у школі серед учнів із особливими освітніми потребами мали два відмінники.

Інклюзивна освіта – це не просто навчання, це створення рівних можливостей для кожної дитини. Дніпро доводить, що інклюзія – це реальність, яка змінює життя дітей, родин і всього суспільства. Щодо інклюзивної освіти у Дніпрі можна звертатися за телефоном: 068 751 72 77.

Фото Володимира Федорищева.

Читайте також: 17-річний дніпрянин Сергій Новиков керує платформою «Постріл помсти».

Категорія: Інтерв'ю, Новини Дніпра, Освіта, Суспільні та соціальні новини Дніпра

Позначки: ,

Приєднуйтесь до нас у

Дивіться також: