У рамках регіональних візитів команда Національної служби здоров’я України відвідала Дніпро. На зустрічі обговорювались питання моніторингів, які здійснює НСЗУ, як замовник медичних послуг. Також голова НСЗУ розповіла, як діяти, якщо у державній лікарні пацієнту пропонують заплатити за медичні послуги. Детальніше – в матеріалі “Наше місто”.
До планового моніторингу у першому півріччі 2024 року потрапили сім медзакладів Дніпропетровської області. Його результати буде оприлюднено на офіційному сайті НСЗУ.
-Кожен договір, укладений між медичним закладом та НСЗУ, спрямований на користь пацієнта, – наголосила Наталія Гусак. – Нагадую, ми не фінансуємо ліжка і стіни, а закуповуємо медичні послуги для українців та українок. Робимо це за чіткими правилами, прописаними в договорі. А перевірити виконання цих правил і норм допомагають автоматичні і фактичні моніторинги.
Наталія Гусак, голова Національної служби здоров’я України, підкреслила, що у Дніпрі є зразкові дитячі лікарні. У той же час, за її словами, у медзакладах Дніпропетровщини, які приймають пологи, спостерігається досить високий рівень проведення кесаревих розтинів – 20-40%.
-Пакет, який стосується пологів, для нас дуже важливий, підкреслила Наталія Гусак. – Кількість пологів в Україні значно скорочується, демографічна ситуація не найкраща. Ми оплачуємо за майже ринковими цінами послуги з неонатальної допомоги. За найскладніший випадок – до півмільойна гривень. Є і менші суми. Тому важливо, щоб допомога надавалася за стандартами.
Наталія Гусак підкреслила, що для пацієнтів пологи в Україні безкоштовні. До того ж, будь-яка з комунальних лікарень, які працюють за договором з Національною службою здоров’я, має надавати пацієнтові безоплатну медичну допомогу в межах Програми медичних гарантій. Але як бути, якщо людина хоче отримати в державній лікарні безкоштовну послугу згідно пакетів НСЗУ, але їй пропонують платити за неї.
-Перше, що необхідно зробити, звернутися до головного лікаря, – сказала Наталія Гусак. – Договір з НСЗУ підписуємо я та головний лікар. В цьому договорі чорним по білому написано, що допомога має надаватися безоплатно. І головний лікар знає, що якщо він порушує цей договір, він залишається без фінансування. Є лікарні, які отримують 900 мільйонів на рік. І через порушення права пацієнта не варто залишати весь колектив без грошей. Друге. Якщо вирішити таким чином не вдається, тоді можна звернутися зі скаргою до НСЗУ. Ми відпрацьовуємо кожну скаргу. За результатами розгляду цих скарг ми повернули пацієнтам близько 200 тисяч гривень. Коли з них взяли кошти і це було документально підтверджено.
Якщо пацієнт не знає, як надіслати скаргу, він може звернутись за номером телефону гарячої лінії НСЗУ: 16-77. Оператори зафіксують скаргу і занесуть її в електронному вигляді до системи Національної служби здоров’я України.
– Ми цьогоріч оплатили медзакладам України шість з половиною мільярдів бюджетних гривень, – сказала Наталія Гусак. – А на рахунках залишається 1,3 млрд. Якщо б на рахунках не було цих тимчасово вільних коштів, то це означало би, що на щось не вистачає. Але кошти є, зарплата медиків підвищується, лікарських засобів закуповується більше. Тому я закликаю, не платіть там, де вас обдурюють.
Корисним для пацієнтів стане новий дашборд, який вже доступний на сайті НСЗУ «Електронна карта місць надання послуг із медичної допомоги». На ньому можна переглянути, в якому медзакладі надають ту чи іншу послугу, де є потрібний лікар або де можна пройти потрібне обстеження, а також побачити, скільки людей скористалися певною послугою за останні три місяці, щоб зрозуміти рівень завантаженості.
Фото: НМ.
Читайте також: Життя врятували попри все: у Дніпрі успішно провели трансплантацію стовбурових клітин дитині.
Категорія: Інтерв'ю, Новини Дніпра, Новини здоров'я Дніпра
Позначки: Головне, Новини медицини Дніпра