Site icon Наше Місто

Дніпро двоколісний: коли міські велодоріжки поєднають в єдину мережу

чи вважають велосипед транспортом у Дніпрі

Від 30% до 50% мешканців Дніпра готові їздити на велосипеді, самокаті, роликах, моноколесі за наявності безпечних умов, тобто велоінфраструктури у нашомі місті. Обласний центр вже є володарем однієї з найкращих велодоріжок в Україні – на житловому масиві Перемога. Проте прихильники пересування на двоколісному транспорті кажуть, що поки велосипед у Дніпрі не можна вважати транспортним засобом. Насправді  велодоріжки у нас існують, але більшість з них раптово починаються і також раптово закінчуються. Чому так сталося, з’ясовує “Наше місто”.

На самокаті – на роботу

Головний художник Дніпра та один з авторів концепції розвитку велоінфраструктури у місті Сергій Білий у теплий сезон щодня їздить на роботу на самокаті. В один бік йому треба подолати п’ять кілометрів з лівого берега. Два з них він їде Центральним мостом по облаштованій там велодоріжці, на яку немає ані заїзду, ані з’їзду.

Сергій Білий. Фото: НМ

Щоб в’їхати на міст, мені потрібно самокат підняти і поставити на цю велодоріжку, розповідає Сергій Білий. – Тобто я їду спочатку дорогою, потім доїжджаю до велодоріжки, піднімаю на неї самокат і їду через міст уже спокійніше, ніж до цього їхав дорогою. Тобто це добре, що велодоріжка вже є на мосту.

Він пояснює, що велоінфраструктура не може з’явитися у Дніпрі швидко, а велодоріжки з’являються поступово – з кожним масштабним ремонтом доріг та тротуарів. Це робота скоріше на майбутнє, коли депутати Дніпровської міськради проголосують за вже існуючу концепцію розвитку велоінфраструктури та на її реалізацію виділять гроші. І тоді всі велосипедні шляхи вдасться поєднати в єдину мережу. Звісно, під час війни це не найголовніше питання.

Самокат – популярна розвага у Дніпрі. Фото: НМ

І навіть, якщо це ми намалювали на карті розуміння, де і як мають бути велодоріжки, то треба купу часу і грошей, щоб ось ці всі речі пов’язати в єдину мережу, – каже Сергій Білий. –  Звичайно ж, це складний процес, тому що ніхто раніше про це ніколи не думав. А нам, реалізуючи концепцію, треба врахувати інтереси всіх – і автомобілів, і пішоходів, і велосипедистів.

Тим часом у Дніпрі нові велодоріжки все ж з’являються. Завдяки реконструкції тротуару шлях для двоколісних тепер є упродовж бульвару Слави на житловому масиві Перемога. 

Прямо зараз облаштовують нову велодоріжку на вулиці Незалежності (колишній Титова), повідомили в спільноті Urban Dnipro.

Наразі вже видно контури майбутньої велосипедної доріжки, залишилося лише заасфальтувати її. Окрім того, тут з’явиться зелений буфер між велодоріжкою та проїжджою частиною.

Майбутня велодоріжка на вул. Незалежності. Фото: Urban Dnipro

Разом з оновленням тротуарного покриття з’являться велодоріжки та зона відпочинку на ділянці вулиці Калинової – від вулиці Янтарної до вулиці Зразкової.

Для початку тут все оглянули геодезисти, вирішили через звуження проїзної частини розширити тротуар, – розповів Дмитро Коробов, заступник директора департаменту благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради. –  Це надасть змогу не лише облаштувати пішохідний прохід, а ще й зробити велодоріжки. Також тротуарну плитку ми вкладемо з урахуванням інклюзивності, що є важливим моментом у такий час. Загалом ця ділянка протяжністю близько 730 метрів. Ми влаштуємо з обох боків по 2,5 м велодоріжки.

Більше ніж велосипед

Розвиток велоінфраструктури у Дніпрі вирішує важливі питання: про свободу пересування та поліпшення середовища для всіх груп населення.

Велосипед – це свобода

Комфорт для кожного

Поки ще не транспорт

Колишній спортсмен, дніпрянин Андрій Плеханов щодня їздить тренуватися на велодоріжку вздовж Набережної на житловому масиві Перемога, яку вважають однією з найкращих в Україні. 

Андрій Плеханов. Фото: НМ

Більше я не знаю у Дніпрі добрих велодоріжок, – каже він. – Є такі, що вже затерлися чи на них паркують авто. До велодоріжки на Перемозі питань немає, але вона теж обмежена – чотири кілометри від Інфізу до третьої Перемоги. Є шматочок велодоріжки біля парку Шевченка.

Чоловік каже, що вважати велосипед транспортом у Дніпрі не можна. Поки він лише розвага чи захоплення.

Якщо це транспорт, то повинна бути можливість без проблем доїхати на велосипеді у будь-який куточок Дніпра, – каже Андрій Плеханов. – Поки такого немає, але велорух у нас розвивається і зараз дуже багато людей катаються, у порівнянні з минулими часами. Особливо багато людей на велосипедах у вихідні. Попри відсутність велоінфраструктури ті, хто бажає, знаходять можливість кататися.

Велодоріжка на Перемозі. Фото: Валерій Кравченко

Він – велосипедист з багаторічним стажем та досвідом їзди на двоколісному в інших містах світу. Однією з найкращих Андрій вважає велоінфраструктуру Барселони (Іспанія).

Там велодоріжки відокремлені від дороги бордюром чи розташовані вздовж тротуару, є навіть світлофори для велосипедистів, – згадує Андрій.

Він мріє, що колись найкращу у Дніпрі велодоріжку на Перемозі об’єднають з Центральним мостом, житловими масивами Сонячний і Придніпровський та Південним мостом. Тоді утвориться коло у 25 кілометрів. 

Нагадаємо, раніше ми писали, що в Україні самокати визнали транспортними засобами: що це означає.

Категорія: Новини Дніпра, Суспільні та соціальні новини Дніпра, Тема дня

Позначки: ,

Приєднуйтесь до нас у

Дивіться також:

Exit mobile version