Skip to content

ЕКСКЛЮЗИВ Дніпро двоколісний: коли міські велодоріжки поєднають в єдину мережу

Супрун Юлія

чи вважають велосипед транспортом у Дніпрі

Від 30% до 50% мешканців Дніпра готові їздити на велосипеді, самокаті, роликах, моноколесі за наявності безпечних умов, тобто велоінфраструктури у нашомі місті. Обласний центр вже є володарем однієї з найкращих велодоріжок в Україні – на житловому масиві Перемога. Проте прихильники пересування на двоколісному транспорті кажуть, що поки велосипед у Дніпрі не можна вважати транспортним засобом. Насправді  велодоріжки у нас існують, але більшість з них раптово починаються і також раптово закінчуються. Чому так сталося, з’ясовує “Наше місто”.

На самокаті – на роботу

Головний художник Дніпра та один з авторів концепції розвитку велоінфраструктури у місті Сергій Білий у теплий сезон щодня їздить на роботу на самокаті. В один бік йому треба подолати п’ять кілометрів з лівого берега. Два з них він їде Центральним мостом по облаштованій там велодоріжці, на яку немає ані заїзду, ані з’їзду.

Сергій Білий
Сергій Білий. Фото: НМ

Щоб в’їхати на міст, мені потрібно самокат підняти і поставити на цю велодоріжку, розповідає Сергій Білий. – Тобто я їду спочатку дорогою, потім доїжджаю до велодоріжки, піднімаю на неї самокат і їду через міст уже спокійніше, ніж до цього їхав дорогою. Тобто це добре, що велодоріжка вже є на мосту.

Він пояснює, що велоінфраструктура не може з’явитися у Дніпрі швидко, а велодоріжки з’являються поступово – з кожним масштабним ремонтом доріг та тротуарів. Це робота скоріше на майбутнє, коли депутати Дніпровської міськради проголосують за вже існуючу концепцію розвитку велоінфраструктури та на її реалізацію виділять гроші. І тоді всі велосипедні шляхи вдасться поєднати в єдину мережу. Звісно, під час війни це не найголовніше питання.

Самокат – популярна розвага у Дніпрі. Фото: НМ

І навіть, якщо це ми намалювали на карті розуміння, де і як мають бути велодоріжки, то треба купу часу і грошей, щоб ось ці всі речі пов’язати в єдину мережу, – каже Сергій Білий. –  Звичайно ж, це складний процес, тому що ніхто раніше про це ніколи не думав. А нам, реалізуючи концепцію, треба врахувати інтереси всіх – і автомобілів, і пішоходів, і велосипедистів.

попередня концепція деяких велодоріжок у Дніпрі

Тим часом у Дніпрі нові велодоріжки все ж з’являються. Завдяки реконструкції тротуару шлях для двоколісних тепер є упродовж бульвару Слави на житловому масиві Перемога. 

Прямо зараз облаштовують нову велодоріжку на вулиці Незалежності (колишній Титова), повідомили в спільноті Urban Dnipro.

Наразі вже видно контури майбутньої велосипедної доріжки, залишилося лише заасфальтувати її. Окрім того, тут з’явиться зелений буфер між велодоріжкою та проїжджою частиною.

Майбутня велодоріжка на вул. Незалежності у Дніпрі
Майбутня велодоріжка на вул. Незалежності у Дніпрі
Майбутня велодоріжка на вул. Незалежності. Фото: Urban Dnipro

Разом з оновленням тротуарного покриття з’являться велодоріжки та зона відпочинку на ділянці вулиці Калинової – від вулиці Янтарної до вулиці Зразкової.

Для початку тут все оглянули геодезисти, вирішили через звуження проїзної частини розширити тротуар, – розповів Дмитро Коробов, заступник директора департаменту благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради. –  Це надасть змогу не лише облаштувати пішохідний прохід, а ще й зробити велодоріжки. Також тротуарну плитку ми вкладемо з урахуванням інклюзивності, що є важливим моментом у такий час. Загалом ця ділянка протяжністю близько 730 метрів. Ми влаштуємо з обох боків по 2,5 м велодоріжки.

Більше ніж велосипед

Розвиток велоінфраструктури у Дніпрі вирішує важливі питання: про свободу пересування та поліпшення середовища для всіх груп населення.

велодоріжка у Дніпрі

Велосипед – це свобода

  • Дешева і масова альтернатива пересування містом: велосипед справді є одним з найдоступніших видів транспорту, особливо при розгляді витрат на паливо, обслуговування автомобіля та громадський транспорт.
  • Найшвидший і найефективніший спосіб пересування на відстані до 5 км: у межах міста велосипед часто виявляється швидшим за автомобіль завдяки можливості маневрування та уникнення заторів.
  • Простий і доступний спосіб пересування містом до 10-15 км: з розвитком велодоріжок та електричних велосипедів чи самокатів відстані, які можна подолати на двоколісному, значно збільшились.
  • Відсутність заторів, оптимальний маршрут, передбачуваність за часом: це, мабуть, один з найбільших плюсів велосипеда у порівнянні з автомобілем.

Комфорт для кожного

  • Доступність і безбар’єрність тротуарів для маломобільних груп: тротуари стають доступними для людей у візках.
  • Вирішення конфліктів між водіями, велосипедистами та мікромобілістами: чітка розмітка, знаки, а також велоінфраструктура, яка відокремлює різні види транспорту, допоможуть уникнути конфліктів.
  • Підвищення безпеки дорожнього руху та безпеки вуличної інфраструктури: велодоріжки, велосмуги, велосипедні переїзди – все це спрямоване на підвищення безпеки руху.

Поки ще не транспорт

Колишній спортсмен, дніпрянин Андрій Плеханов щодня їздить тренуватися на велодоріжку вздовж Набережної на житловому масиві Перемога, яку вважають однією з найкращих в Україні. 

Андрій Плеханов
Андрій Плеханов. Фото: НМ

Більше я не знаю у Дніпрі добрих велодоріжок, – каже він. – Є такі, що вже затерлися чи на них паркують авто. До велодоріжки на Перемозі питань немає, але вона теж обмежена – чотири кілометри від Інфізу до третьої Перемоги. Є шматочок велодоріжки біля парку Шевченка.

Чоловік каже, що вважати велосипед транспортом у Дніпрі не можна. Поки він лише розвага чи захоплення.

Якщо це транспорт, то повинна бути можливість без проблем доїхати на велосипеді у будь-який куточок Дніпра, – каже Андрій Плеханов. – Поки такого немає, але велорух у нас розвивається і зараз дуже багато людей катаються, у порівнянні з минулими часами. Особливо багато людей на велосипедах у вихідні. Попри відсутність велоінфраструктури ті, хто бажає, знаходять можливість кататися.

Велодоріжка на Перемозі у Дніпрі
Велодоріжка на Перемозі. Фото: Валерій Кравченко

Він – велосипедист з багаторічним стажем та досвідом їзди на двоколісному в інших містах світу. Однією з найкращих Андрій вважає велоінфраструктуру Барселони (Іспанія).

Там велодоріжки відокремлені від дороги бордюром чи розташовані вздовж тротуару, є навіть світлофори для велосипедистів, – згадує Андрій.

Він мріє, що колись найкращу у Дніпрі велодоріжку на Перемозі об’єднають з Центральним мостом, житловими масивами Сонячний і Придніпровський та Південним мостом. Тоді утвориться коло у 25 кілометрів. 

велодоріжка на Перемозі у Дніпрі

Нагадаємо, раніше ми писали, що в Україні самокати визнали транспортними засобами: що це означає.

Категорія: Новини Дніпра, Суспільні та соціальні новини Дніпра, Тема дня

Позначки: ,

Приєднуйтесь до нас у

Дивіться також: