Skip to content

ЕКСКЛЮЗИВ Важко, але подобається: як мешканка Дніпра керує рухом цілого трамвайного маршруту

Юлія Супрун

станційний диспетчер трамвайного маршруту

Дніпрянка Мирослава цілу зміну з 5:30 до 20:30 керує рухом трамваїв, забезпечуючи чіткий графік. Вона – станційний диспетчер. Вагони підконтрольного їй одинадцятого маршруту рухаються з інтервалом у 10 хвилин, якщо з якихось дорожніх обставин графік збивається, диспетчер повинен його налагодити. Дівчина – молодий спеціаліст і на своїй посаді працює лише трохи більше трьох років. Для КП “Дніпровський електротранспорт” – це не дуже типово, адже більшість диспетчерів – це люди передпенсійного віку. Молодь йде на таку роботу дуже рідко тому фахівців до 30 років тут цінують. Про це пише  “Наше місто”.

диспетчер на робочому місці
Станційний диспетчер на робочому місці. Фото: НМ

Я у сфері електротранспорту четвертий рік. За освітою я логіст. Але оскільки без досвіду роботи в логістичні компанії не беруть, то я прийшла сюди за досвідом. Робота важкувата, але мені подобається, зручний графік та лояльне керівництво, – розповідає Мирослава Власова.

Робота станційного диспетчера трамвая – це не механічне виконання завдань. Це відповідальна місія і від того, як вона виконується залежить чітка робота міського транспорту і комфорт пасажирів.  

Я відповідаю за 11-й маршрут і на даний момент у моєму полі зору 7 трамваїв. Я стежу за графіком руху, дивлюся, щоб вагони приїжджали вчасно, від’їжджали вчасно. Якщо раптом йдуть якісь затримки в русі, треба вагони виставляти у графік – хтось повинен  пришвидшити рух, а хтось – уповільнити, а якісь вагони іноди доводиться розвертати, – каже диспетчер.

диспетчерська трамваю 11-го маршрута у Дніпрі
диспетчер на робочому місці
Диспетчер завжди на зв’язку. Фото: НМ

Мирослава завжди на зв’язку з усіма водіями, що працюють на маршруті. Також доводиться відповідати на питання пасажирів, які дуже нервують під час затримок трамваїв і шукають правду у диспетчерській.

Диспетчер – це класично жіноча професія, вважають у КП “Дніпровський електрротранспорт”. Але зараз охочих йти в цю сферу дуже мало.

Нам дуже потрібна молодь, але на самому початку війни величезна кількість молоді просто виїхала з країни. Наразі 90% диспетчерів, які сидять на станціях, це люди віком 50 +. Бачити людей віком від 20 до 30 років на цій роботі – це величезна рідкість, – каже провідний фахівець КП “Дніпровський електротранспорт” Нікіта Керенцев.

Він нагадав, що зараз у КП “Дніпровський електротранспорт” величезний дефіцит кадрів – диспетчерів не вистачає не менше за водіїв.

Такого дефіциту кадрів у нас не було ніколи. Для того, щоб стати диспетчером потрібна освіта та хоч невеликий досвід. Якщо водія ми можемо самі навчити на наших курсах, то диспетчерів ми не навчаємо,, – додає Нікіта Керенцев. 

трамвай у Дніпрі

Нагадаємо, раніше ми писали, як у Дніпрі збираються експлуатувати трамваї з панорамним дахом.

Категорія: Новини Дніпра, Суспільні та соціальні новини Дніпра, Транспорт в Дніпрі

Позначки: , , ,

Приєднуйтесь до нас у

Дивіться також: