Site icon Наше Місто

Від майстра манікюру до водія тролейбуса: як у Дніпрі безкоштовно змінити професію

Днепрянка учиться водить троллейбус

Війна не зупинила життя в Україні, а важкі часи все частіше спонукають людей шукати можливості розпочати життя з чистого аркуша, здобути нову професію, яка допоможе прогодувати себе та свою родину. 49-річна Кіра круто змінює своє життя – колишній майстер манікюру вже без п’яти хвилин водійка міського тролейбуса. Про це пише “Наше місто”.

Дніпрянка Кіра Хромова за фахом художниця з розпису по дереву. Останні 20 років вона працювала майстром манікюру. А зараз старанно навчається на курсах водіїв тролейбуса. Жінці 49 і вона вважає, що змінити життя ніколи не пізно. 

Мені дуже подобається у кріслі водія тролейбуса, до цього я водила легкову автівку, а зараз опанувала великогабаритний транспорт, – каже Кіра. – Поки ми їздимо без пасажирів – вивчаємо маршрути, але вже незабаром я почну працювати водієм на маршруті під керівництвом наставника.

Вона наважилася на отримання нового фаху у пошуках стабільності. Каже, що останнім часом як майстер манікюру заробляла небагато – під час війни втратила більшість клієнтів.

Кіра міняє фах у 49 років. Фото: НМ

Я прийшла на курси водіїв за оголошенням. Мене привабило те, що вони безплатні та тривають лише 3,5 місяця. Я розраховую на стабільну зарплату та повний соцпакет, – пояснює майбутня водійка тролейбуса.

Для України безплатні курси водіїв тролейбуса та трамвая – явище не унікальне. Такі є в Києві, Одесі, Львові. А ось для Європи – це справжнє диво, адже там за повний курс навчання доведеться сплатити від 1200 до 4000 євро.

Іван Васючков. Фото: НМ

Наші курси – це, скоріше, отримання не професій, а водійського посвідчення категорій Т та ТР,  тобто трамвая та тролейбуса. Навчання не тільки безплатно, а люди, які навчаються, ще й отримують мінімальну заробітну плату, тобто вони стають співробітниками КП “Дніпровський електротранспорт”, – пояснює Іван Васючков, заступник начальника управління транспорту департаменту транспорту та транспортної інфраструктури Дніпровської міськради.

За його словами, з першого дня навчання діє повний соцпакет і майбутній водій може отримати місце в гуртожитку.

Переваги навчання на курсах водіїв електротранспорту

Скільки заробляє водій електротранспорту

Війна не зупинила життя у Дніпрі і одним з основних показників життєдіяльності міста є транспортне забезпечення. Попри дефіцит кадрів через мобілізацію, громадський транспорт курсує безперебійно. А тролейбуси залишаються його майже незамінною часткою. 

Навчальний тролейбус на території депо. Фото: НМ

Ще на початку війни КП “Дніпровський електротранспорт” втратило велику кількість водіїв. Трамваями та тролейбусами керують здебільшого жінки. А багато хто з них виїхав з країни. Ще 40 водіїв-чоловіків були призвані до лав ЗСУ. У місті склався великий дефіцит водіїв і навіть безоплатні курси його не покривають. Якщо до початку повномасштабного вторгнення групи учнів формувалися з 15-20 осіб на кожен курс (за рік можна було навчити близько 80-100 водіїв трамваїв та тролейбусів), то зараз навчаються  від 6 до 12 осіб.

Нам водіїв не вистачає критично. І ми готові набирати людей, надавати їм найбільш сучасні та найбільш затребувані соціальні гарантії, стабільну та ринкову заробітну плату. Наприклад, водій тролейбуса у нас може заробляти до 30 тисяч на руки, – розповідає Іван Васючков, заступник начальника управління транспорту департаменту транспорту та транспортної інфраструктури Дніпровської міськради.

У КП “Дніпровський електротранспорт кажуть, що за останній рік середня зарплата на підприємстві зросла на 10 %.

Нікіта Керенцев. Фото: НМ

Заробітна плата завжди нараховується в залежності від класності водія. Тобто водії бувають трьох класів: перший, другий, третій. Вони отримуються з досвідом роботи, за якістю роботи. Якщо у водія не було ДТП чи порушень внутрішніх правил, то через пів року він може отримати більш складний маршрут і більшу зарплату.  Середня заробітна плата на нашому підприємстві – близько 20 тисяч гривень, – розповідає провідний фахівець КП “Дніпровський електротранспорт” Нікіта Керенцев.

Робота у русі

31-річний Дмитро Скиба прийшов на курси водіїв тролейбуса у пошуках кар’єрного зростання. До цього він працював слюсарем у тролейбусному депо.

 

Дмитро Скиба навчається на водія тролейбуса, щоб більше заробляти. Фото: НМ

Я хочу змінити рівень свого доходу, водії більше заробляють, – каже Дмитро. – До того ж і робота цікава – вона не монотонна, тому що кожного разу змінюється дорожня обстановка, різна кількість пасажирів, усе різне з кожним колом. Це робота у русі.

Чоловік каже, що у нього є посвідчення водія легковика, а ось водійського досвіду було небагато. Попри це, опановувати тролейбус йому було не дуже складно, а навіть цікаво. 

Головне звикнути до того, що є друга дорога – це контактна мережа. Треба  запам’ятати всі незвичні частини контактної мережі, тому що у темну частину доби її погано видно, – каже  Дмитро Скиба про особливості майбутньої роботи.

Він прийшов на навчання 11 березня, а вже 21 червня складає іспит у Сервісному центрі та розраховує одразу після цього вийти з наставником на маршрут.

Переваги роботи водієм тролейбуса та трамвая

Кого візьмуть на навчання 

Школа водіїв трамваїв та тролейбусів – це офіційний виробничий центр КП “Дніпровський електранспорт”. Тут водіїв навчають та стажирують. Усі витрати фінансуються бюджетом підприємства.

Учні курсів з водієм-наставником. Фото: НМ

Існує дві обов’язкові умови для того, щоб потрапити на навчання – вік понад 21 рік ( за законом, право отримати водійське посвідчення за категоріями ТТР можна лише після 21 року). Також необхідно пройти водійську медкомісію та підходити за станом здоров’я. 

Якщо той, хто бажає навчатися, відповідає основним вимогам, то його чекають 3,5 місяця лекцій та практики за кермом. Владислав Безуглий, начальник виробничого технічного відділу тролейбусного депо №2, вже багато років викладає широкий предмет за назвою “Будова тролейбуса, його технічний стан, ремонт та експлуатація”.

Владислав Безуглий з учнями у навчальному кдасі. Фото: НМ

Мій предмет складається з трьох основних розділів: механічне обладнання тролейбусів (умовно скажемо, залізо, яке крутиться: підшипники, ступиці, колеса), пневматичне обладнання (відчинення-зачинення дверей, підтримання певного рівня підлоги над дорожнім покриттям), електричне обладнання, до якого відносяться струмоприймачі тролейбуса, через які наша електрична машина отримує 600 В постійного струму. У нас всі предмети важливі, – каже Владислав Безуглий.

Здається, обсяг теорії, яку треба вивчити за 3,5 місяця може налякати. Але на практиці виявляється, що навіть жінкам цікаво вчитися. Адже на курси частіше приходять свідомо, щоб стати класними водіями.

Владислав Безуглий попомагає учню опановувати майбутнє робоче місце. Фото: НМ

Я їх навчаю тому, щоб вони всі могли зробити грамотні записи у технічний журнал. Не писали там, що щось гуркотить, а щоб водій розумів, що відбувається: наприклад, проблеми з генератором, з правим колесом заднім чи  сторонній шум у центральному редукторі мосту, – каже Владислав Безуглий.

Не менша відповідальність лежить і на водієві-наставнику, який за короткий термін повинен виховувати самостійну одиницю. А це – години практики на маршруті.

Стенд у навчальному класі. Фото: НМ

Що включає в себе навчання

Охочі зареєструватися на курси можуть звертатися за телефонами:

Нагадаємо, раніше ми писали, що мешканець Дніпра з двома дипломами про вищу освіту обрав роботу водія тролейбуса.

Категорія: Новини Дніпра, Суспільні та соціальні новини Дніпра, Тема дня, Транспорт в Дніпрі

Позначки: , , ,

Приєднуйтесь до нас у

Дивіться також:

Exit mobile version