Дніпро активно розвиває електротранспорт, роблячи ставку на його енергоефективність та екологічність. Місто володіє значним парком тролейбусів та трамваїв, серед яких велика частина відповідає сучасним стандартам економії електроенергії. Про це пише “Наше місто”.
За останні роки Дніпро зробив значний крок у розвитку електротранспорту. Десятиріччя тому дніпровські тролейбуси та трамваї були майже у занепаді. Ситуація поступово покращувалася з 2015 року, коли у Дніпрі почали реалізацію програми оновлення муніципального електротранспорту. Відкрилося багато нових тролейбусних маршрутів – на житлові масиви Парус, Сонячний, Придніпровський, Сокіл. Там люди вже десятки років чекали на муніципальний электротранспорт.
Заощаджують 30% електроенергії
Зараз парк тролейбусів у Дніпрі вважається одним з найкращих в Україні. Він налічує 185 одиниці рухомого складу, серед яких 96 – це енергоефективні низькопідлогові моделі, придбані після 2015 року. Вони рухаються плавно та тихо, пасажири це відчувають. Завдяки низькій підлозі у салон тролейбуса легко потрапляють мами з дитячими візочками. А відкидний пандус робить можливими посадку та висадку пасажирів в інвалідних візках.
Ці тролейбуси обладнані транзисторно-імпульсною системою керування, яка дозволяє під час руху заощадити до 30% електроенергії у порівнянні зі старими моделями. Перша партія таких тролейбусів працює на дорогах міста вже понад 8 років, – пояснює Нікіта Керенцев, провідний фахівець КП “Дніпровський електротранспорт”.
Тролейбус без дротів
Гордість КП “Дніпровський електротранспорт” – сучасні тролейбуси, які можуть курсувати без підключення до дротів. Це дозволяє обслуговувати маршрути, де відсутня контактна мережа, та економити електроенергію. Тролейбусів з автономним ходом у Дніпрі кілька видів:
- 12 суперконденсаторних тролейбусів, що придбані у 2020 році, можуть курсувати без підключення до контактної мережі на відстань до 12 км.
- Тролейбуси з малим автономним ходом, які можуть рухатися без контактної мережі до двох кілометрів, що зручно для об’їзду аварійних ділянок.
- Два тролейбуси з літій-іонними акумуляторами, які можуть проїхати до 20 км без підключення до мережі.
12 суперконденсаторних тролейбусів були придбані у 2020 році під запуск 6-го маршруту, – розповідає Нікіта Керенцев. – Можливість рухатися без контактної мережі себе повністю виправдала. Шостий маршрут курсує на житловий масив Придніпровський й на значній ділянці дороги там відсутня контактна мережа. Тролейбус без проблем долає цю відстань на автомомному ході. На повний заряд тролейбусу на кінцевій станції треба не більше 20 хвилин.
Перші в Україні
Саме у Дніпрі вперше у Україні для відкриття нових маршрутів тролейбуса задіяли технологію автономного ходу. Перший такий маршрут з’явився у 2017 році – тролейбус №14 повіз пасажирів на ж/м Сонячний. Наразі там вже є контактна мережа та курсують класичні тролейбуси.
Два наших тролейбуси з літій-іонними акумуляторами, які можуть без контактної мережі їхати до 20 км, були першими у напрямку відкриття тролейбусних маршрутів з ділянками, де відсутня контактна мережа, – додає Нікіта Керенцев.
За його словами, за 10 років дніпровський тролейбус зміцнив свої позиції: відкривалися нові маршрути, на лінії працює значна кількість енергоефективних тролейбусів, 50% від працюючого на маршрутах рухомого складу обладнані пандусами для пасажирів з обмеженими можливостями, з’явилися нові тягові підстанції, нові установки для обслуговування тролейбусів. Навіть відкрили сервісну майстерню для обслуговування суперконденсаторних акумуляторних тролейбусів.
Трамваї з Лейпцига
Поступово у Дніпрі покращується ситуація з трамваями. Дуже добре на маршрутах зарекомендували себе вагони, які надійшли у Дніпро з німецького Лейпцига. Вони вживані, але у дуже доброму стані. Ще до війни наше місто отримало 50 таких вагонів. А днями у місцевому трамвайному депо приймали частину нової партії трамваїв з Лейпцига. Фахівці розвантажили сім вагонів, які зараз вже проходять адаптацію до місцевої колеї. Ще 19 вагонів у Дніпрі очікують наприкінці травня та на початку червня.
У нас триває отримання вживаних вагонів трамваїв з Лейпцига, – пояснює Нікіта Керенцев. – Вони мають транзисторно-імпульсну систему керування. Таким чином ці вагони енергоефективніші ніж старі, обладнані реостатно-контакторною системою керування. За рахунок більш сучасного обладнання ми заощаджуємо 30% електроенергії.
Трамвайний парк Дніпра складається із 254 вагонів, в експлуатації є 13 типів рухомого складу. Це все різні модифікації вагонів марок “Татра” та “КТМ”.
Трамваї, що ми отримали з Лейпцига, найплавніші у русі, – розповідає Андрій Капленко, начальник зміни трамвайного депо №3. – Тут ергономіка більш краща, крісло водія зручніше, є кондиціонер, більш плавний пуск, тихіше рух, зручніше умови для пасажирів.
Фото: Володимир Федорищев
На жаль, зараз у Дніпрі немає жодного низькопідлогового трамвайного вагону, який був бі зручніший для пасажирів з обмеженими можливостями та мам з дитячими візочками.
У нас в планах закупівля низькопідлогових трамваїв. Вони теж енергоефективні, обладнані кондиціонерами кабіни водія та салону для пасажирів. Також там будуть пандуси для людей з обмеженими можливостями. Зараз у нас йде співпраця з Європейським банком з придбання п’яти таких трамваїв. Вартість кожного наближається до двох мільйонів євро. У цьому році буде запущена тендерна процедура, щоб знайти підрядника, – прокоментував провідний фахівець КП “Дніпровський електротранспорт” Нікіта Керенцев.
Нагадаємо, раніше ми писали, що у Дніпрі пасажирів возить найбільша в Україні кількість модифікацій трамваїв.
Категорія: Влада, Новини Дніпра, Суспільні та соціальні новини Дніпра, Транспорт в Дніпрі
Позначки: Головне, Дніпро, Електротранспорт Дніпра, Новини Дніпра, Транспорт Дніпра