Будемо відверті: багато хто зі школярів не любить математику, ба більше – боїться її. Особливо це актуально зараз, напередодні НМТ. Як відомо, математика є одним з обов’язкових предметів на цьому екзамені. Вчителька одного з ліцеїв Дніпра Юлія Мар’єнко відкрила «Нашому місту» секрети того, як їй вдається зробити цей предмет для її учнів одним з найулюбленіших.
У дніпровському ліцеї № 130 Юлія Мар’єнко працює другий рік. До того вона була завідуючої відділом інженерної механіки, прикладної екології та соціальної роботи у Дніпровському індустріальному коледжі.
Я закінчила Черкаський педагогічний інститут, здобувши освіту вчителя фізики та математики, – розповідає Юлія Мар’єнко. – Тому з часом вирішила все ж таки піти працювати за фахом. Я впевнена, що математику треба хоча б на базовому рівні вчити всім. Бо якщо не знати її, неможливо розв’язати задачі з тієї ж фізики або хімії. Бо математика – це цариця наук, але слуга фізики.
Зараз Юлія Мар’єнко викладає у п’ятому класі математику, у старших класах – фізику. У п’ятому класі, який вчиться за програмою НУШ, шість годин математики на тиждень. Вчителька робить все для того, щоб зацікавити учнів, які тільки закінчили молодшу школу, цим предметом.
Почала я з уроків цікавої науки, – згадує Юлія Мар’єнко. – Потім ми поїхали до акваріуму ДНУ ім. О. Гончара і там застосовували математику, спостерігаючи за його мешканцями. Потім ми дивились, як працює математика напередодні Нового року у Резиденції Санти, коли рахували іграшки. Тобто математика була органічно залучена до екскурсії. А ще ми побували у «Дніпровські політехніці» , на кафедрі матеріалознавства та біомеханіки. Проводили там певні дослідження із застосуванням математичних формул.
Таким чином, учні Юлії Мар’єнко з перших днів навчання знають, що математика – це головний предмет. І для них вона нескладна. Якщо в один день заплановано два уроки математики, один з них відбувається у класі, а інший – дистанційно. Звісно, кожному такому заняттю, на якому складні речі пояснюються у цікавій ігровій формі, передує ретельна підготовка педагога. Для цього треба прийти до ліцею заздалегідь, все налаштувати. Але нагорода за це – палаючі зацікавлені очі школярів.
Якщо дітям цікаво – навчатись неважко, – впевнена Юлія Мар’єнко. – Те саме стосується фізики. В нашому ліцеї є лабораторія сучасної електрики, де дужу багато обладнання. На кожному уроку ми проводимо якийсь експеримент. Наприклад, вчимо перетворення кінетичної енергії в теплову. В мене є великі сталеві кулі. Якщо ними стукнути – папір прогорає. Восьмикласникам це дуже цікаво. Але коли семикласники побачили ті кулі, теж попросили показати їм дослід. В результаті ми пробили купу зошитів, перетворюючи кінетичну енергію у теплову. Наступними були п’ятикласники. Так, вони теж пішли додому з пропаленими зошитами, але буле дуже задоволені.
Фото Володимира Федорищева. Нагадаємо, раніше ми писали про те, як в одній зі шкіл Дніпра учні вирощують мікрозелень
Категорія: Важливо, Новини Дніпра, Освіта, Суспільні та соціальні новини Дніпра
Позначки: Новини Дніпра