Skip to content

ЕКСКЛЮЗИВ Зроблено у Дніпрі: ТОП торгових марок, які знає Україна і світ

Михайло Чернов

Дніпро

В Україні жваво обговорюють свіжу ініціативу президента Володимира Зеленського – “Купуй українське”,  спрямовану на підтримку національного виробника . Журналісти видання “Наше місто” вирішили розповісти про товари, які можуть отримати бренд “Зроблено у Дніпрі” – про торгові марки з місцевим колоритом, унікальні крафтові вироби, які створені саме у нашому місті. 

“Квітень” – 30 тонн смаколиків за добу

Запашні круасани, хрустке печиво, смачні тортики та тістечка, а загалом – 30 тонн різноманітних кондитерських виробів виготовляє щодоби кондитерська фабрика «Квітень» у Дніпрі (входить в структуру корпорації АТБ).

Це підприємство має сучасні виробничі потужності для кондитерських виробів та фасування продуктів харчування,  пояснюють в корпорації АТБ. Загалом на солодкому виробництві працює понад 1500 співробітників.

Кондитерський напрям включає два виробничих цехи. В першому виготовляють популярні торти, тістечка, рулети, кекси, круасани, а також зефір та булочки, всього – понад 50 найменувань.

В цеху № 2 кондитерської фабрики виготовляють понад 10 видів здобного печива з різними смаками та добавками – з шоколадом, згущеним молоком, родзинками та ін. Також – різноманітні вафлі, вафельні цукерки та шоколадно – вафельні батончики. А ще саме тут створюють східні солодощі та злакові батончики з різноманітними добавками для здорового харчування, грильяж, козинаки з насіння, горіхів, сухофруктів.

Окремий цех фабрики «Квітень» здійснює фасування різноманітної сипучої продукції. Це крупи, цукор, сіль, макаронні вироби, спеції та приправи, сухофрукти, а також чай та кава. Загалом – понад 100 видів продуктів, а всього виробничі потужності дозволяють фасувати 600 тонн продукції на добу.

До речі, корпорація АТБ, яка була заснована в Дніпрі три десятки років тому, є найбільшим платником податків в Україні в сфері роздрібної торгівлі, а також суміжних галузей.  25,06 млрд грн податків та зборів сплачено підприємствами групи АТБ до бюджетів усіх рівнів за 2023 р.

“Біосфера” – “Чиста перемога” для захисників і всіх українців

Корпорація “Біосфера”, яка  багато років успішно працює в нашому місті, є відомим виробником товарів для дому та засобів особистої гігієни. Попри війну, корпорація розвиває виробництво, продовжує виготовляти продукцію, дає роботу та зарплату численним співробітникам, допомагає мобілізованим працівникам, надсилає внески у благодійні фонди та підтримує рідне місто.

А ще “Біосфера” запропонувала особливий продукт – вологі рушники “Чиста Перемога”,  створені для використання в екстремальних умовах, за відсутності доступу до води. Рушники користуються великим попитом серед військових, тож “Біосфера” регулярно передає їх нашим захисникам.

У складний час «Біосфера» активно підтримує рідне місто. Восени 2022-го після ворожого ракетного удару було знищено одне з міських АТП, згоріла велика кількість пасажирських автобусів. Тоді за власний кошт корпорація придбала та передала для громади Дніпра два сучасні автобуси.



Крім того, під час масових відключень світла взимку 2022-23 рр. корпорація зібрала 3000 боксів допомоги, які розмістили у ліфтах багатоповерхівок нашого міста. В боксах було все необхідне для людей, які під час блекауту могли застрягти у ліфті. Цей корисний і соціально-важливий проєкт був реалізований за підтримки міської ради Дніпра.

Фурнітуру з Дніпра купують у 24 країнах світу

Щоразу, відкриваючи вікна або двері – згадайте про те, що саме в Дніпрі діє  єдине в Україні підприємство з виготовлення фурнітури для вікон та дверей – компанія AXOR INDUSTRY

Завод AXOR збудували з нуля у 2011 році. Інвестиції у виробництво склали 35 млн євро. Підприємство має сучасні автоматизовані лінії, які дозволяють виготовляти  8 млн  комплектів фурнітури на рік.



Продукція AXOR INDUSTRY має найвищій (5-й) клас корозійної стійкості, гарантія  експлуатації – 10 років. Фурнітура для вікон та дверей AXOR INDUSTRY (https://axorindustry.com/index.php)  постачається  споживачам в Україні, а також у 24 країни світу. Підприємство активно розвивається та пропонує інноваційні продукти, приміром – протизламну фурнітуру для вікон, віконні ручки, дверні замки та фурнітуру для безпеки дітей, приховані петлі для міжкімнатних дверей та ін.

Зараз підприємство забезпечує роботою 450 сімей, серед яких і родини ВПО, та активно запрошує на посади робітників та фахівців інженерних  спеціальностей. 

З початку повномасштабного вторгнення частина співробітників компанії захищає Україну в лавах ЗСУ. AXOR постійно допомагає своїм мобілізованим співробітникам та чекає повернення кожного на підприємство. До речі, щомісяця компанія перераховує 2% від продажів фурнітури на проєкт “Мобільний госпіталь”, який може врятувати понад 100 людських життів на день

Mr.Pops  крафтове морозиво з Дніпра

Смачне та популярне морозиво Mr.Pops створюють у Дніпрі. Усі шанувальники знають: Mr.Pops – це різні смаки – від класичних до екзотичних, а головне – це дуже смачно.


Морозиво Mr.Pops придумали в Дніпрі 9 років тому. Спочатку – як суто домашнє, крафтове. Автори продукції розпочинали з продажу морозива на Набережній, при цьому завжди прагнули до найкращого ефекту.

– Нам було потрібно зробити так, щоб людину «торкнуло», коли вона надкусила наше “Ескімо”, – розповіла засновниця бренду Євгенія Антіпова в інтерв’ю Владі Міколюк.  

Перші зароблені гроші витратили на устаткування та перше маленьке виробництво.  Mr.Pops почали охоче запрошувати на продаж до магазинів, кав’ярень, ресторанів та цілих торговельних мереж. Морозиво стало найбажанішим гостем на Днях міста, фестивалях, вуличних виставках.

Зараз Mr.Pops продається в 10 регіонах України, а обсяги продажів – це тисячі порцій щомісяця.  А нещодавно Mr.Pops розпочали виготовляти брауні та сирки. Будемо смакувати.

CatBooк – зроблено з любов’ю

В Дніпрі придумали зручні, надихаючі та дуже душевні записнички під назвою CatBooк. Адже навіть у наш час смартфонів та планшетів людям часом  подобається тримати в руках зручний нотатник та писати ручкою чи олівцем на папері.


– Приємні на дотик, мов пухнастий котик – ось так можна інтерпретувати назву CatBooк, – пояснює Єгор Лізунов, керівник дніпровського видавництва ”ЛПРЕС”, яке налагодило випуск симпатичних записничків.

CatBooк придумані з креативом, виготовлені ретельно та з натхненням цілою командою майстрів, а головне – повні чистих сторінок, де можна швидко і зручно нотувати важливі ідеї, планувати справи та записувати цікаві думки.

Кожен записник виготовляється вручну. Для обкладинки використовується еко-шкіра, преміальний папір для внутрішніх сторінок, форзаци – із дизайнерського картону. На кожній сторінці CatBooк – чарівні котики, чудові авторські ілюстрації художниці Наталі Федотенко.  

Створення кожного екземпляра – це кропіткий процес, втім – результат того вартий. Наразі дніпровське видавництво “ЛПРЕС” виготовило понад 200 екземплярів CatBooк, який вже здобув славу маленького витвору поліграфічного мистецтва. Записничок користується попитом як класний та креативний подарунок, який приємно подарувати коханій людині,  адже CatBooк зроблено з душею та любов’ю.  

А просто зараз в розробці – CatBook  для ЗСУ: невдовзі побачимо.


MOVA – пиво, яке стало символом Дніпра

Пиво – універсальний спосіб знайти спільну мову. Це не лише напій, а  й спосіб налагодження комунікацій між людьми  – з таким задумом бренд MOVA, створений в Дніпрі, вийшов на ринок у 2017 р.



Мета, яку поставили засновники – пиво з Дніпра має гідно представляти Україну на пивній мапі світу.

Спочатку варили пиво на обладнанні інших заводів,  в 2019 р. почали будувати власну пивоварню у Дніпрі. Запуск власного заводу MOVA відбувся у 2021 р.

 Цікаво, що усі охочі можуть відвідати пивоварню MOVA та продегустувати різні сорти пінного напою.

– Концепція пивоварні – варити напій, що зближує і допомагає знаходити спільну мову, – розповідає Богдан Точка, головний пивовар та співвласник MOVA. – Щоб  об’єднувати людей з усіх куточків планети і стати найбільш товариською пивоварнею Дніпра.



Компанія розширювала технологічний парк, встановила обладнання для виготовлення безалкогольних напоїв, розбудувала систему продажів, зокрема – створила мережу пивних барів та власний пивний ресторан.

– Для MOVA було дуже важливим зварити пиво, яке стане символом міста – як київський торт або львівська кава, – зазначає Богдан Точка. – Пиво, яке можна везти з собою як подарунок. Так виникла ідея пива «Дніпро», яке стало подарунком до Дня міста.  Його смак шляхом “сліпої” дегустації обрали дніпряни та гості міста.

Містянам буде цікаво дізнатися про те, що компанія Mova створила Музей історії пива Дніпра, який розповідає про три епохи пивоваріння і споживання пива – за часів Катеринослава, за радянської доби та в сучасну епоху. Деяким експонатам – понад 150 років!

А наприкінці 2023 року відбулася презентація книги MOVA про історію пивоваріння в Дніпрі. Автори по крихтах збирали інформацію з архівних документів, періодичних видань, статистичних даних, спогадів. Адже для MOVA важливо не тільки зберегти багату пивоварну історію регіону, а й активно писати нові сторінки в книзі українського пивоваріння. І саме книга «Історія пивоваріння в Дніпрі» стала наступним внеском у підтримку історії та традицій рідного краю.

Зараз компанія пропонує лінійку класичного пива  MOVA, лінійку MOVA BAKERY, а також  безалкогольне пиво та лимонади. Створені в Дніпрі напої MOVA експортуються та гідно представляють Україну у світі – їх  смакують у Норвегії, Данії, Польщі та Нідерландах. Компанія MOVA увійшла до Next250 від Forbes Ukraine – топ найперспективніших малих та середніх компаній країни. 

З початком повномасштабного вторгнення MOVА активно допомагає військовим та підтримує громаду. З 2022 р. компанія проводить благодійні заходи, зокрема – фестиваль пива Craft Культура. Зібрані кошти спрямовуються  на потреби наших захисників. 

Тільки за 2022 р. MOVA спрямувала на підтримку військових донати у розмірі 739,8 тис.грн, за 2023 р. – понад 400 тис.грн. Також певний відсоток з кожного проданого літру пива перераховується фонду «Повернись живим».

Програма “Купуй українське” коштуватиме бюджету 20 млрд грн

Програма «Купуй українське», спрямована на підтримку вітчизняних виробників, може коштувати бюджету близько 20 млрд гривень на рік, повідомляє Forbes.

Як відомо,  у лютому президент Володимир Зеленський оголосив, що  в рамках нової державної програми кешбеку «Купуй українське» покупці зможуть отримувати часткову компенсацію за оплату товарів та послуг, що виробляються в Україні.

Програму хочуть запустити на початку липня. Першими до неї приєднаються великі торговельні мережі, а потім програму можуть розширити на інші категорії бізнесу.

Планується, що кошти повертатимуть на віртуальну банківську картку, а витратити отриманий кешбек  можна буде також  на товари, вироблені в Україні.

Категорія: Новини Дніпра, Суспільні та соціальні новини Дніпра, Тема дня, Унікальний Дніпро

Позначки: , ,

Приєднуйтесь до нас у

Дивіться також: