Дніпрянин Дмитро Приходько з дитинства мріяв працювати у метро, як його батьки. Мрія здійснилася у 2017 році, коли він, випускник технікуму залізничного транспорту та транспортної інфраструктури, прийшов працювати у ту саму релейну дніпровського метрополітену, яка у дитинстві здавалась йому чарівною. Про це розповідає “Наше місто”.
З трьох років батько брав мене з собою на роботу. Він тоді був черговим по станції “Вокзальна”, а мама працювала оператором з прийому та відправленню поїздів на станції Покровській. Вони працювали у різні зміни, але під час їхньої перезмінки я десь годину перебував з батьком у метрополітені, – згадує Дмитро.
Маленький хлопчик із задоволенням спостерігав за пультом управління метро Дніпра – на якому блимаючі лампочки відображали рух поїздів.
Мені було дуже цікаво як все це відбувається. Якось батько мене привів у релейну, щоб показати, як все це працює. Для мене це було щось неймовірне. Коли я закінчив 9 класів, то пішов у залізничний технікум. І з 2017 року я вже працюю у метрополітені, – каже Дмитро.
Зараз у хлопця за плечима вже вища залізнична освіта. У метрополітені він забезпечує справність пристроїв, що передають інформацію на пульт диспетчера поїздів, який керує рухом у підземці.. Одним з таких диспетчерів є його батько – Денис Приходько. Він – один з перших співробітників дніпровської підземки. Чоловік прийшов сюди на роботу у 19 років, у серпні 1995-го, за кілька місяців до довгоочікуваного відкриття метро.
Ми пишалися тим, що ми перші. В Дніпрі тоді не знали такої професії, як метрополітеновець. На відкритті ми у новенькій формі стояли на платформі й відчували себе першопрохідниками. Це було справжнє свято, – згадує поїзний диспетчер Денис Приходько.
На робочому місці перед ним пульт, на якому відображається все, що відбувається у метро Дніпра. Поїзний диспетчер спостерігає за рухом цілодобово. Вдень – за перевезеннями пасажирів, а вночі – за відновлювально-ремонтними роботами. Йому підпорядковуються усі чергові по станціям, машиністи, інші диспетчера, механіки.
Фото: Володимир Федорищев
Усі відновлювально-ремонтні роботи виконуються лише вночі, вдень – рух поїздів не зупиняється. Навіть коли виявляється якась несправність. Наприклад була виявлена рейка, що лопнула. Ми ставимо струбцину, рейку закріплюють й поїзда продовжують рух. Фахівці спостерігають за цією ділянкою. Поїзда проїжджають її на невеликій швидкості. А вночі – вже ремонт, – пояснює Денис Приходько.
За його словами, найскладніша ситуація склалася під час блекауту після ворожих ракетних ударів у листопаді 2022-го. Тоді метро Дніпра вперше було повністю знеструмлено разом з усіма резервами. Але під час війни до такої ситуації готувалися – відпрацювали технічну документацію, підготували дизельні генератори.
На той момент два поїзди були у тунелі. Один відправився з “Вокзальної” та зупинився на перегоні. А другий – виїхав з “Покровської” – ця станція неглибока, порядка 10 метрів, а наступна – “Проспект свободи” – глибша. Тому машиніст просто відпустив гальма та по схилу він дотягнув до наступної станції. А на “Возальній” людей довелося виводити з тунелю – увімкнули аварійне освітлення від генераторів, зв’язок з машиністом був. Саме вiн і виводив людей з тунелю, – розповів поїзний диспетчер Денис Приходько.
Нагадаємо, раніше ми писали, що буде з метро Дніпра після зради Limak.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities...
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.