Site icon Наше Місто

Як у Дніпрі з’явилась перша маршрутка: унікальна історія та фото

Як у Дніпрі з’явилась перша маршрутка: унікальна історія та фото

У Дніпрі тема громадського транспорту нікого й ніколи не залишає байдужими. Це частина нашого повсякденного життя, і вивчати її історію якщо не обов’язково, то достеменно цікаво. Кореспондент «Наше місто» зібрав найцікавіші факти про громадський транспорт Дніпра, починаючи з часів Катеринослава.

19-годинний робочий день та робота без вихідних

Катеринослав, як і будь-яке велике місто XVIII-XIX століть, важко уявити без візників. Два століття тому їх у нас працювало майже 600. Більшість візників були селянами, які приїхали до міста на заробітки. Їхнє життя важко назвати легким. У середньому візник працював 16-19 годин на добу.

Спали “маршрутчики XIX століття” у колишніх казармах. Найчастіше люди трималися на цій роботі, доки вистачало здоров’я. Візник із 20-річним стажем був великою рідкістю.

Містом їздили в основному тільки однокінні екіпажі, в яких моторошно трясло. Тариф у них був близько 15 копійок за 15 хвилин, що в принципі було і недешево на ті часи, тому про плату зазвичай просто домовлялися під час поїздки. Вночі тариф піднімався у 1,5 раза.

Пароконні трамваї

Наприкінці 19-го століття в Катеринославі з’явилися пароконні трамваї, вони їздили м’якше за жорсткі одноконки і були значно дешевшими. Місця для сидіння знаходилися вздовж вагона так, щоб пасажири сідали спинами один до одного. У вагон було 12 сидінь. Конку тягли 2 коні.

Електричний трамвай

1897 року в місті з’явився електричний трамвай. Спочатку трамвай мав три маршрути: “Вокзал – Соборна”, “Вокзал – Йорданська” та “Пристань – Базарна”. Перша лінія була основною. Її протяжність – 6078 метрів. Інтервал руху трамвая – 15 хвилин.

Сьогодні приблизно тим же маршрутом ходить перший трамвай. На відкриття першої трамвайної лінії у Катеринославі з’їхалася вся міська еліта.

Сьогодні протяжність лінії 1-го трамвая – 15, 6 кілометрів. Це найпопулярніший маршрут у Дніпрі.

Човнові таксі

“Велика вода” заполонила вулиці Катеринослава 7 травня 1931 року. Повінь паралізувала місто буквально за кілька годин. Рівень води на Катерининському проспекті сягав двох метрів.

Під час повені 31-го року загинуло двоє людей – чи то захлинулися, чи то розбили голову про огорожу, коли їх відкинуло потоком води. Їх шукали кілька днів. Понівечені тіла знайшли лише ввечері на другу добу. Після цього випадку всі власники човнів, за наказом міської влади, повинні були допомагати людям, котрі опинилися в полоні стихії. Дехто, щоправда, возив городян за невелику плату. Найчастіше це стосувалося власників великих човнів, які наймали, щоб урятувати товар із магазинів чи меблі з будинків. Покінчила з потопами Дніпровська ГЕС, яка запрацювала 1932-го року.

Перші омнібуси

Перші справжні маршрутки у Катеринославі з’явилися 111 років тому. Вони їздили до Новомосковська та коштували 1 рубль 25 копійок. Омібуси їздили щодня з 8 ранку. Поїздка в один бік займала 55 хвилин. У “маршрутці” було 9 місць. Усі машини належали дворянину Андрію Миклашевському. Автобусна станція розміщувалась прямо на території його будинку.

Оскільки автомобілі тоді були дивиною, то спочатку вони їздили взагалі без будь-яких правил дорожнього руху.

Категорія: Важливо, Новини Дніпра, Суспільні та соціальні новини Дніпра, Транспорт в Дніпрі

Позначки: 

Приєднуйтесь до нас у

Дивіться також:

Exit mobile version