Заходячи до продуктового магазину покупець перш за все звертає увагу на акційні товари, знижки та “вигідні пропозиції”. Та мало хто задумується над тим, що це лише хитрі прийоми продавців та маркетологів. Таким чином вони намагаються змусити покупця витратити побільше грошей. Тож як частіше всього нас обманюють у супермаркетах, читайте у матеріалі “Наше місто”.
Як нас обманюють у магазинах
- Створюють ефект дефіциту. Тобто чим менше товару представлено на полиці, тим ціннішим він здається покупцеві. Значить, інші вже його оцінили і товар варто купувати.
- Ефект фреймінгу. Ні для кого не секрет, що люди частіше купують дорожчі продукти, бо вважають їх якіснішими. Тому продавці виставляють товар так, щоб середня ціна була у продукту, який треба швидше продати. Для цього штучно завищується і занижується вартість його «сусідів».
- Знижки та акції. Частіше всього ціни на акційні товари заздалегідь підвищують. Потім, коли настає акційний період, то вартість цього продукту за знижкою буде така, як була до акції, а інколи навіть і дорожче. Та мало хто на це звертає увагу. Адже червоний цінник для покупця = економія. Але по факту це не так.
- Бонусні картки. У багатьох сучасних супермаркетах покупцям видають бонусні картки, на яких накопичуються кошти. Як правило, покупець частіше ходить до такого магазину, аби якомога швидше назбирати бонусів і отримати товар “безкоштовно”.
І це тільки кілька основних схем маніпуляцій з людською психікою. Насправді ж, оманлива економія є практично усюди.