Розвиток жіночого підприємництва є одним із важливих світових трендів сьогодення й драйвером для зростання частки малого та мікробізнесу в ВВП економіки країн.
Світова тенденція – жінки впевнено розповсюджують свій вплив у бізнесі. І це прекрасно! Адже зі своєю творчою складовою жіночні пані вміють створювати бізнес красиво. Саме для них, таких тендітних, й, одночасно, сильних, відбувся інтенсив-тренінг «Від підприємця до підприємства. Корпоративне управління для малих та середніх підприємств». Захід, який організовано Центром інформаційної підтримки бізнесу, м. Дніпро, що працює при Дніпропетровській торгово-промисловій палаті за підтримки ЄБРР в рамках ініціативи EU4Business Європейського Союзу, якнайкраще відповідає актуальності сьогодення. Тому що лідерство представниць прекрасної статі у розвитку малого та середнього бізнесу на даний момент – один з найважливіших штрихів до портрету світу.
Тренери – неймовірні Наталя Макаєва, викладач бізнес-школи ІПМ, тренер програми «Жінки в бізнесі» Європейського банку реконструкції та розвитку, й Анна Агашкова, консультант у сфері організаційного розвитку, бізнес-тренер зі спеціалізацією «Управління людськими ресурсами».
Вони розповіли про специфіку корпоративного управління в компаніях малого та середнього бізнесу.
«Стратегічне і оперативне управління такими компаніями зазвичай здійснюють власники, що займають ключові пости в структурі управління і курирують відповідні напрями роботи компанії (фінанси, стратегічний розвиток, маркетинг і продажі, виробництво і т. ін.). Зростання і розвиток бізнесу, крім необхідності залучення додаткових інвестицій, припускає також поділ функцій власника і найманого менеджера. Тут виникають питання, пов’язані з правильною організацією взаємодії власників з ТОП-менеджментом, інвесторами, кредиторами. По суті, рішення цих питань полягає в побудові системи корпоративного управління», — зазначила Анна Агашкова.
А Наталя Макаєва додала:
«Впровадження та чітке виконання норм корпоративного управління дозволяє компаніям не тільки оптимізувати внутрішні бізнес-процеси і запобігти виникненню конфліктів, організувавши належним чином відносини між стейкхолдерами, а й залучати додаткові інвестиції».
Про що ж дізналися наші бізнесвумен? Які нові знання отримали? Про те, що кожна компанія обов’язково має свій життєвий цикл. А кожний цикл супроводжується тими чи іншими проблемами. Й саме на тренінгу, з інтерактивною роботою в малих групах, в дискусійних діалогах, вони змогли отримати алгоритм вирішення цих проблем.
«Моє підприємство, спочатку невеличке, почало працювати ще в 2000 році. Сьогодні ми вже виросли. Й сфера нашої діяльності розширилася. Ми даруємо людям затишок і комфорт. Бо домашнє взуття, яке ми виробляємо, — це відпочинок, розслаблення й повний кайф! Тапочки для дітей, жінок, чоловіків не тільки зручні, м’які, а ще й естетичні. Також ми шиємо дитячі іграшки й сувенірну продукцію. І хіт наших продажів – креативні дитячі товари з елементами іграшок. Що мені дав цей тренінг? Перш за все, розширення кругозору. А також розуміння того, що в кожного підприємця є свої проблеми, але їх можливо вирішити! Багато цікавої та важливої інформації щодо методів управління споживачами й співробітниками. Й по-справжньому корисні рекомендації щодо управління сезонним збутом. Вдячна тренерам за їх роботу!», — сказала Тетяна Михайлова, власниця приватного підприємства.
«Цінність даних діалогів й актуальність подібного майданчика для обміну досвідом неможливо переоцінити. Зрозумілим є одне: основне завдання на найближчий час – впровадити отримані знання в роботу. Це важливе й непросте завдання. Але при тому ентузіазмі, який ми тут бачимо, все можливо. Й ми впевнені, все вийде!» — підвели підсумок жінки-підприємці, слухачки тренінгу.