Про це журналісту «Нашого міста» стало відомо на місці події.
«Будівництво метрополітену в Дніпрі стало символом співпраці України з Європейським Союзом, — зазначив Президент. – Ті кошти, які на ці цілі ми спільно з міською владою залучаємо від ЄБРР під низькі проценти – переконливе тому підтвердження. — Завершилась процедура формування ресурсу завдяки кредитам Європейського банку реконструкції та розвитку і Європейського інвестиційного банку. Завдяки рішенням парламенту щодо забезпечення гарантій кредиту маємо 300 млн євро кредитів, і роботи на метро почалися. Вперше за 22 роки буде продовжено будівництво метрополітену у Дніпрі, в тому числі й завдяки децентралізації. Хочу подякувати меру Дніпра Борису Філатова за те, що він особисто переймається цим проектом, робить все можливе, щоб його завершити. І ми спільними зусиллями його завершимо».
Порошенко наголосив, що до нього звернувся міський голова Дніпра Борис Філатов з проханням посприяти передачі ПАТ “Дніпрометробуд” з державної в комунальну власність міста з тим, щоб ця субпідрядна організація з будівництва метрополітену могла фінансуватися у тому числі і з міського бюджету. Президент меру Дніпра це пообіцяв.
Борис Філатов повідомив, що почергового запуску кожної станції не буде, їх відкриють одночасно.
«Всі три станції відкриємо одночасно, — наголосив він. — З моменту підписання контракту з турецьким підрядником до завершення робіт має пройти не більше 1825 днів. Я вже звертався до голови уряду Володимира Гройсмана з приводу передачі місту інфраструктури метро. Сьогодні говорив про це з Президентом, і Петро Олексійович пообіцяв мені це. Так що «Дніпрометробуд» має стати комунальною власністю Дніпра. Заборгованість держави перед “Дніпрометробудом” становить 60 млн грн, з яких 7,3 млн — заборгованість із зарплати. Ми зможемо вирішити проблему з заборгованістю, коли ця субпідрядна організація стане комунальною власністю міста ».
Порошенко висловив впевненість в тому, що три станції метро у Дніпрі будуть добудовані за 3-4 роки. Переконаний в цьому і Борис Філатов.
«Ніхто не вірив, що метрополітен можна зрушити з місця, — сказава він. — Нам це вдалося, і в країні нині немає такого великого інфраструктурного проекту за гроші західних банків, як добудова Дніпровського метрополітену.
активне будівництво станцій почнеться в серпні. Зараз на майбутній «Центральній станції» йде заморозка грунту, після цього почнеться проходка тунелю.
Метробудівці запевнили, що буропідривні роботи по продовженню метрополітену будуть проходити на великій глибині. Це не принесе ніякої шкоди міській інфраструктурі.
Нагадаємо, що минулого року мер Дніпра Борис Філатов уклав із турецькою компанією Limak контракт вартістю 224 млн євро. Гроші виділили Європейський банк реконструкції та розвитку та Європейський інвестиційний банк. Контракт передбачає добудову 3 нових станцій в центральній частині міста. Їхня загальна протяжність складатиме понад 4 км. Це станції «Центральна», «Театральна» і «Музейна».
Юлія Бабенко, фото Андрія Батозскього