Хочу більш детально та зрозуміло пояснити свою позицію:
1. Те, що депутатам потрібно працювати з проектами рішень під час сесії — не ставиться під сумнів. Коли один з депутатів починає пропонувати свої правки до певного пункту певного рішення, обов’язково треба мати можливість подивитись на цей пункт та на рішення вцілому. Інакше можна неправильно зрозуміти/почути та прийняти неправильне рішення.
2. Я спеціально сфотографував депутатів під час розгляду конкретних пунктів регламенту (див. фото). Ніхто не роздрукував самостійно проекти рішень. Депутати попереднього скликання отримували книжки з текстами проектів рішень. І у разі виникнення обговорення, відкривали відповідні сторінки та приймали участь в обговоренні.
Висновок: можливість працювати з проектами рішень під час сесії важлива для депутатів.
Яка є альтернатива?
Як варіант — можна всім брати свої ноутбуки, планшети, телефони. Втім, навіть сьогодні, в другій половині пленарного засідання депутат Вадим Рублевський поскаржився, що не може аргументовано виступити, бо розрядився телефон, через який він переглядав тексти.
Мій ноутбук тримає заряд до 2 годин для прикладу, а сесія може тривати і цілий день. Тому варіант, коли кожен депутат самостійно вирішує як знайомитись з документами буде викликати постійні проблеми.
У Луцьку, для порівняння, секретар міської ради замість друку книжок, придбав службові планшети, з якими могли працювати депутати. Детальніше тут.
У Луцьку економія за каденцію депутатів складе близько 60%. Тобто роздати службові планшети дешевше, аніж друкувати кожного разу книжки у 2,5 рази.
Що б я запропонував зробити апарату Дніпропетровської міської ради?
1. На сайті міськради викладати всі проекти рішень, які виносяться на чергову сесію. Має бути зручна навігація з пошуком по проектам та їх текстам. Аби легко і швидко можна було відкрити будь-який документ. Сьогодні на тому ж сайті міськради, щоб скачати потрібний проект та знайти у великому документі потрібний рядок, необхідно витратити чимало часу.
2. Придбати всім депутатам та членам виконкому планшети. Можна це зробити і за кошти саміх депутатів та членів виконкому.
3. Потрібно щоб сайт з проектами рішень, або ж документ, в якому вони будуть міститись, були оптимізовані під ці планшети.
Для довідки:
Наша міська рада попереднього скликання друкувала до кожної сесії близько 350 примірників проектів рішень, а після сесії — стільки ж примірників вже прийнятих рішень. Вартість одного примірника на сьогодні — близько 30 грн. Тобто на кожну сесію витрачалось близько 20 тис. грн. А якщо ще врахувати роботи з підготовки та оформлення таких книжок, то сума може вийти ще більшою.
Оригінал тексту опублікований у Фейсбуці депутата