
Ветеран Національної гвардії Дем’ян, завершивши службу після поранення, продовжує діяльність у цивільному житті як амбасадор безбар’єрного руху. У співпраці з громадськими організаціями він бере участь у ініціативах, що мають на меті покращення доступності міського середовища. Одним із прикладів такої роботи є проєкт “Безбар’єрні маршрути”, який реалізується за підтримки Офісу першої леді Олени Зеленської. До участі в ньому долучилося п’ятнадцять міст, серед яких і Дніпро. У межах цієї ініціативи в місті було оновлено вулицю Воскресенську, Калинову, проспект Миру та інші об’єкти відповідно до принципів безбар’єрності. До розробки маршрутів активно залучають людей з інвалідністю, які допомагають зробити місто дійсно зручним для всіх. Про це повідомляє «Наше місто» з посиланням на Дніпро оперативний.
Після початку повномасштабного вторгнення в Україні у 2022 році Дем’ян приєднався до Національної гвардії. Його участь у бойових діях охоплювала напрямки Харкова та Донеччини. Внаслідок тяжкого поранення він був змушений припинити службу. Після повернення до мирного життя активно займається громадською діяльністю, зокрема співпрацює з ініціативами “Титани.UA” та “Дніпро честь”. Нещодавно отримав статус амбасадора безбар’єрного руху в місті Дніпро.
“Сама ідея, щоб робити місто більш інклюзивним, вона досить правильна. Тому що збільшується кількість людей з інвалідністю – і через війну, і в цілому. Дніпро наразі не є досить інклюзивним, особливо тяжко тим, хто пересувається на кріслі колісному. Я радий, що є якісь зміни в цьому напрямку”, – каже Дем’ян.
У межах проєкту “Безбар’єрний маршрут” завершено ремонт на вулиці Воскресенській, а також здійснено облаштування вулиці Калинової, проспекту Миру та житлового масиву Лівобережний-3 із дотриманням принципів безбар’єрності. Наступним об’єктом для реалізації стане площа Успенська. Проєкт реалізується в рамках програми, розрахованої до 2028 року.
Рівень інклюзивності визначається відповідно до державних будівельних норм, які регламентують вимоги до доступності для маломобільних груп населення. Згідно з цими нормами, ухил пандусів не повинен перевищувати 8%, поручні мають бути встановлені з обох боків у два рівні та з бортиком. Тротуари повинні мати ширину щонайменше 1,5 метра, бути неслизькими, мати рівномірне покриття, а також тактильну плитку в місцях переходів.
Дніпро увійшов до числа п’ятнадцяти міст, що беруть участь у пілотному проєкті першої леді України Олени Зеленської «Безбар’єрні маршрути». У місті вже триває реалізація першого маршруту, який з’єднує залізничний вокзал із центральними частинами міста — проспектом Дмитра Яворницького, Соборною площею та вулицею Яворницького. На першому етапі передбачено облаштування ділянки від перехрестя з вулицею Лазаря Глоби до перехрестя з вулицею Героїв Крут. У межах цього етапу планується модернізація 12 перехресть, зупинок громадського транспорту та прилеглих об’єктів інфраструктури. Завершення робіт очікується до кінця 2025 року.
Розробка маршрутів відбувається за активної участі людей з інвалідністю, які безпосередньо діляться власним досвідом. Такі ініціативи підкреслюють, що безбар’єрність — це не лише про фізичну доступність, а й про повагу, рівні можливості та гідність кожного мешканця.
Раніше ми писали, Дніпро безбар’єрний: що змінилося у місті і як це допомагає людям з різними потребами.
Також ми писали, у Дніпрі створюють безбар’єрний простір для людей поважного віку.