
Мерефо-Херсонський залізничний міст у Дніпрі – унікальна інженерна споруда, яка для свого часу є справжнім технологічним дивом. Цей перший в Європі дуговий міст для залізниці став символом інженерної майстерності та незламності, адже він пережив війну, і після руйнувань пройшов через повне відновлення, пише «Наше місто».
Мерефо-Херсонський міст став не лише функціональною спорудою, а й національною пам’яткою, впізнаваною далеко за межами Дніпра.
Будували цей міст довго. Починали в часи Катеринослава, а завершили – в Дніпропетровську. Почалися роботи у 1914 році, проте через революцію 1917 року, довелось припинити роботи. Лише через 12 років ухвалили рішення про продовження зведення мосту. Завершити будівництво вдалось всього за 7 місяців.
Цей міст, залізобетонне мереживо із 35 арок, – справжня прикраса міста. Окрім цього, це туристичний об’єкт, мовчазний свідок багатьох історичних подій. Протяжність Мерефо-Херсонського мосту складає 1610 метрів.
Згідно з початковим задумом, планувалося зробити міст двоповерховим: крім залізничного полотна, там також повинна була проходити трамвайна лінія.
Під час Другої світової війни міст двічі руйнували. Також він неодноразово фігурує в художніх фільмах. Один з них — «Висота» 1657 року.
У ретровідео використовуються матеріали: фото з архіву AlexanderVolok, В. Рязанова, О. Присягіної, А. Костюка, І. Родіонова, В. Піскуна, С. Головко, з груп «Ностальгія за Дніпром», «Історія у фотографіях. Катеринослав-Дніпропетровськ», а також Технічного музею «Машини часу» та з інших відкритих джерел.
Раніше ми писали, що у Дніпрі на проспекті Поля облаштували лавку новонароджених.
Окрім того, ми розповідали історію Червоного Каменя: як будувався відомий район Дніпра
Також писали, історія храму на честь Іверської ікони.
Читайте також: як створювали пам’ятники Шевченку в Дніпрі.
Категорія: Новини Дніпра, Унікальний Дніпро
Позначки: Головне, Дніпро, Історія, Історія Дніпра