
Питання доступності міського середовища для маломобільних груп населення є надзвичайно важливим. Враховуючи потреби людей з інвалідністю, міська влада Дніпра активно працює над створенням безбар’єрних умов для комфортного пересування по місту. Сьогодні відбулась презентація перших безбар’єрних маршрутів, пише “Наше місто”.
Співпраця відбувається зі створеною у місті Радою безбарʼєрності та в рамках відповідної міської програми. Так було розроблено проект, який включає створення безперешкодних маршрутів для пішоходів з інвалідністю. Один із головних принципів цієї програми — створення простору, який дозволить усім мешканцям міста комфортно пересуватися без бар’єрів.

-Перший етап цієї масштабної програми включає три безбар’єрні маршрути, які вже розроблені та починають реалізовуватися, – сказав Дмитро Волик – заступник директора департаменту по роботі з активами ДМР, начальник головного архітектурно-планувального управління, головний архітектор міста. – Зокрема, вони охоплюють такі важливі ділянки, як маршрут по проспекту Дмитра Яворницького від Залізничного вокзалу до площі Соборної. Маршрут по проспекту Науки через вулицю Незалежності до вулиці Криворізької. Маршрут по вулиці Набережна Перемоги від проспекту Героїв до вулиці Січеславська Набережна. Перший маршрут, який ми зараз розглядаємо, узгоджено з Міністерством Інфраструктури. Це пілотний проект, що стане основою для подальшого розвитку безбар’єрної інфраструктури у Дніпрі.


Одна з локацій, на якій вже виконано роботи – перетин проспекту Дмитра Яворницького та вулиці Січових Стрільців. Тут створено безбар’єрні пішохідні переходи, облаштовано велодоріжки, адаптовано зупинки громадського транспорту та покращено тротуари, що особливо важливо для людей з інвалідністю та батьків з дитячими візочками.
До речі, Дніпро має низку ділянок, де забезпечена безперешкодна доступність для маломобільних груп населення. Зокрема, було реконструйовано близько 30 об’єктів по всьому місту.

– Серед відремонтованих – ділянки по проспекту Миру, на житлових масивах Перемога, Сокіл, Лівобережний 3, а також по вулиці Кукурби, Скоробогатова тощо, – зазначив Олексій Самілик, директор департаменту благоустрою та інфраструктури ДМР. – Ми вже влаштували пішохідні зони з тактильною плиткою, які відповідають найсучаснішим стандартам. Це важливий крок у забезпеченні інклюзивного середовища для всіх мешканців нашого міста.
Звичайно, впровадження безбар’єрних маршрутів — це складний та затратний процес, що потребує значних зусиль та ресурсів. Як зазначив Олексій Самілик, директор департаменту благоустрою та інфраструктури ДМР, навіть прості на перший погляд кроки, такі як пониження бордюрів або встановлення тактильної плитки, вимагають серйозних змін в інфраструктурі.


-Заміна тротуарів, влаштування тактильної плитки, адаптація пішохідних переходів — це все вимагає комплексного підходу, – сказав Олексій Самілик – директор департаменту благоустрою та інфраструктури ДМР. – Наприклад, для того щоб забезпечити доступність, ми змінюємо не лише самі бордюри, а й покриття тротуарів, замінюємо основи та влаштовуємо тактильну плитку для зручності руху маломобільних груп. Ми слідуюємо світовим урбаністичним практикам — піраміді сталої мобільності, де на першому місці пішохід, велосипедисти, далі в пріоритетності – громадський транспорт і вже потім автомобілі.
Проект безбар’єрних маршрутів — лише перший крок до створення комфортного та інклюзивного міського середовища. У планах міської влади — продовжувати роботу над розвитком безперешкодної інфраструктури, а також інтегрувати нові технології та рішення для покращення доступності.

Фото Валерія Кравченка.
Читайте також: Як Дніпро адаптує громадський транспорт для людей з інвалідністю.
Рніше ми писали, що Дніпро покращує доступність для людей з інвалідністю.
Також повідомлялося: У Дніпрі на набережній крокуси розквітли на три тижні раніше через аномальне потепління.
Категорія: Влада, Інтерв'ю, Новини Дніпра, Райони Дніпра, Суспільні та соціальні новини Дніпра, Транспорт в Дніпрі
Позначки: Головне, Ремонт доріг, Транспорт Дніпра