
У Дніпрі триває процес оновлення та адаптації громадського транспорту до потреб маломобільних груп населення. У місті вже працює транспорт, оснащений пандусами та спеціальними місцями для пасажирів з інвалідністю. Активно модернізуються зупинки та платформи. Незабаром з’являться навіть низькопідлогові трамваї. Про це повідомляє видання «Наше місто».
Наразі у Дніпрі близько 300 автобусів та 97 тролейбусів повністю пристосовані для маломобільних пасажирів. На кожному тролейбусному маршруті міста є принаймні одна така низькопідлогова машина з платформою, рух якої можна відслідковувати через застосунок «D-transport». Транспорт оснащений сучасними системами інформування пасажирів: зовнішніми динаміками й автоінформаторами, які сповіщають про зупинки та маршрути руху.
Втім, ситуація з трамваями залишається складною: більшість має високу підлогу, що створює труднощі для маломобільних пасажирів. Щоб вирішити цю проблему, місто замовило п’ять нових сучасних низькопідлогових трамваїв місцевого виробництва, перший з яких надійде вже наприкінці 2025 року. Також триває тендер на закупівлю додаткових 15 низькопідлогових тролейбусів загальною вартістю близько 5 млн євро.
«Звісно, є міста, які роблять капітальний ремонт трамвайних вагонів і роблять вставки з низьким рівнем підлоги. Але це коштує дуже дорого, і на заміну таким ремонтам краще дивитись у бік закупівлі нового рухомого складу і таким чином остаточно оновлювати парк. Тому що таким чином ми оновлюємось щонайменше на 30 років», – зазначив провідний фахівець КП «Дніпровський електротранспорт» Нікіта Керенцев.
Оновлюється не лише транспорт. Активно будуються інклюзивні зупиночні комплекси.
Усі нові зупинки обладнані тактильною плиткою, пандусами, деякі мають спеціальні майданчики для колісних крісел.
— Всі посадкові майданчики піднімаються на 20 сантиметрів від проїжджої частини, що забезпечує комфортну посадку та висадку пасажирів. Для забезпечення комфортної посадки – висадки всі ці майданчики облаштовуються плиткою, – розповів Олексій Орєшин, начальник відділу КП «Транспортна інфраструктура міста» Дніпровської міськради.
З 2017 року у Дніпрі встановлено 232 такі комплекси і ще більше 300 заплановано встановити. Крім цього, на площі Соборній у місті вперше облаштовані «віденські платформи» – це зупинки, де дорогу піднімають до рівня трамваїв, що робить посадку та висадку комфортною і безпечною.
Про пристосованість громадського транспорту для людей з інвалідністю знає не з чуток Дмитро. Вже півтора року він пересувається на протезі.
– Після ампутації ноги протягом 9 місяців я користувався кріслом колісним, і на деяких зупинках мені потрібна була допомога, щоб потрапити в транспорт. У Дніпрі більшість рухомого складу пристосована до таких потреб. Також у мене є досвід перебування на кріслі в Європі, і там цікаво зроблено — один бік автобуса перехиляється спеціально, і співробітники транспорту допомагають за потреби. Зараз я вже адаптуюсь до різних умов, але низькопідлоговий транспорт для людей, які пересуваються на кріслах, то дуже необхідно, – розповідає дніпрянин.
Загалом, попри певні виклики, у Дніпрі тривають системні зміни, які роблять громадський транспорт та міську інфраструктуру дедалі зручнішими та доступнішими для всіх мешканців, незалежно від їхніх фізичних можливостей.
Читайте також: Безготівкова оплата проїзду в громадському транспорті Дніпра: інструкція до застосунку «єДніпро»
Фото пресслужби Дніпровської міської ради
Категорія: Влада, Новини Дніпра, Суспільні та соціальні новини Дніпра, Транспорт в Дніпрі
Позначки: Дніпро, Електротранспорт Дніпра, Місцевий транспорт, Новини Дніпра, Транспорт Дніпра