
Вже у 8 дніпровських закладах освіти встановлені сонячні станції, до кінця року їх має бути 50. Як працюють школи з сонячними електростанціями, бачили кореспонденти «Наше місто».
Проєкт реалізується Департаментом гуманітарної політики Дніпровської міської ради за підтримки Укргазбанку в рамках Меморандуму щодо банківського кредитування проєктів з відновлення енергетичної інфраструктури України. Електростанції вже чудово показали себе в умовах блекаутів.

На даху гімназії №136 розмістили 40 сонячних панелей потужністю 20 кіловат. Це дозволяє закладу залишатися зі світлом навіть коли його немає. А у разі довготривалої повітряної тривоги учні та вчителі, які спускаються в укриття, мають доступ до зв’язку, пожежної сигналізації, вентиляції та освітлення.

– Якщо ви запитаєте мене, як працює ця система в реальних умовах, я з впевненістю скажу – на 100%, – зазначає Наталя Євсевська, директорка гімназії № 136. – Ми не випробовували ще її в повному обсязі, але за умовами договору і актами, які ми маємо на сьогоднішній день, вона повинна забезпечувати повністю всю систему електропостачання.

Окрім стабільного енергозабезпечення, встановлення панелей стало для учнів поштовхом до наукових досліджень. Команда гімназії взяла участь у конкурсі Українського державного університету науки і технологій. Їхній проєкт «Енергонезалежність школи: впровадження альтернативних джерел енергії» здобув перше місце серед 51 команд-учасниць.
– Так як ми стали заручниками обставин, відповідно, встановлення сонячних панелей дозволило нам користуватися електроенергією в ті години, коли ми були її позбавлені. І коли нам запропонували тему цього проєкту – ситуація склалась дуже вдало. Ми могли подивитися, як вони встановлені, з’ясувати, як вони працюють, які перспективи їх подальшого використання, – розповідає заступниця директора з навчально-виховної роботи Тетяна Ярмоленко.

Ліцею №129 також пощастило отримати власне сонечко. Як зазначила директорка Наталя Ширяєва, на даху школи також встановлено 2 інвертори потужністю по 10 кіловат, що дозволяє забезпечувати критично важливі системи – освітлення, інтернет, вентиляцію укриття та пожежну сигналізацію.

– Під час блекаутів найбільшою проблемою було те, як організувати навчальний процес. Ми обговорювали це в колективі, з батьками й адміністрацією. Завдяки сонячній станції ми змогли зберегти стабільний графік уроків, навіть коли світло вимикалося. Перехід із загальної електромережі на сонячну енергію відбувається автоматично, що значно полегшує нашу роботу, – розповіла пані Наталя.
Раніше під час відключень школа змушена була адаптувати розклад уроків до графіків подачі електроенергії. Це створювало незручності для учнів, які відвідують гуртки та секції. Нині, завдяки сонячній станції, навчальний процес у ліцеї №129 залишається стабільним.

– У нас працює інтернет, що дозволяє вчителям проводити онлайн-уроки, – підбила підсумки директорка. – Навіть якщо в районі немає електрики, школа залишається функціональною. Вентиляція в укритті, освітлення класів – усе працює без перебоїв.
Єва Авраменко.
Фото Володимира Федорищева.
Нагадаємо, раніше ми писали про те, які школи у Дніпрі тимчасово закривають через наслідки ворожої атаки.