«Наше місто» продовжує розповідати про реформу МСЕК та нові правила отримання інвалідності. Нагадаємо, що з 1 січня 2025 року отримати цей статус можна по-новому: у визначених лікарнях та після висновку експертної команди. Що робити, якщо пацієнт не згодний з рішенням – читайте у матеріалі «Нашого міста».
Якщо пацієнт не погоджується з висновком експертної команди, він має право його оскаржити. Як пояснила в соцмережі лікар Катерина Почтар, у цьому випадку можливі два варіанти:
- Лікуючий лікар надсилає направлення в електронному вигляді в Центр оцінювання функціонального стану у Дніпрі.
- Пацієнт може надіслати в паперовому вигляді прохання оскаржити рішення експертної команди в Центр оцінювання самостійно.
Для подання скарги в електронній формі необхідно звернутися до лікуючого лікаря, який раніше направив пацієнта на проведення оцінювання.
Як швидко потрібно подати скаргу
В МОЗ наголосили, що строк подання скарги складає 40 календарних днів із моменту надсилання витягу з рішення експертної команди пацієнту.
«Якщо ви пропустили строк подання скарги з поважних причин (відрядження, тимчасова непрацездатність, військова служба), ви можете подати клопотання про його поновлення. Центр розгляне клопотання протягом 5 робочих днів», – повідомили у міністерстві охорони здоров’я.
До клопотання про поновлення строку додаються копії документів, що підтверджують поважні причини для пропуску.
«Якщо строк поновлено, скаргу необхідно подати протягом 10 робочих днів після отримання відповідного повідомлення від Центру оцінювання», – заявили в МОЗ.
Розгляд скарги повинен бути завершений не пізніше 30 календарних днів із дня її отримання Центром оцінювання.
Що потрібно написати у скарзі:
- ПІБ скаржника.
- Адреса проживання або перебування.
- Контактні дані (телефон, email).
- Вимоги та їх обґрунтування.
- Дата складання скарги.
«Розгляд скарг може відбуватися очно, заочно або із використанням засобів телемедицини. Експертна команда Центру оцінювання аналізує документи, заслуховує пояснення пацієнта чи його уповноваженого представника, а за потреби проводить повторне оцінювання», – йдеться у роз’ясненнях.
В МОЗ повідомили, що повторне оцінювання проводиться на підставі результатів медичного обстеження пацієнта у лікарні, до якої направить Центр оцінювання. У разі відмови або неприбуття на нього (крім випадків відрядження, тимчасової непрацездатності чи мобілізації) рішення скасують.
Якими можуть бути рішення Центру оцінювання
За результатами розгляду скарги Центр оцінювання може прийняти такі рішення:
- про підтвердження оскаржуваного рішення;
- про скасування оскаржуваного рішення;
- про формування нового рішення (у такому разі експертна команда Центру оцінювання повинна сама й ухвалити нове рішення за результатами оцінювання скаржника).
Висновок за результатами розгляду скарги підписується всіма членами експертної команди.Станом на початок 2025 року від ліквідованої МСЕК до Центру оцінювання передали понад 8,6 тисячі медико-експертних справ. Нагадаємо, що Центр знаходиться у Дніпрі за адресою: провулок Феодосія Макаревського, 1-А. На сайті установи вказаний телефон: +38 (073) 50 705 54 та електрона пошта: cofs.ua@gmail.com.
Категорія: Важливо, Новини Дніпра, Новини здоров'я Дніпра, Суспільні та соціальні новини Дніпра
Позначки: Головне, Гроші, Здоров'я, Лікарня