Skip to content

ЕКСКЛЮЗИВ Дефіцит водіїв та подорожчання запчастин: як під час війни працюють автобусні перевезення Дніпра

Юлія Супрун

маршрутки у Дніпрі

Війна кардинально змінила автобусну мережу Дніпра. Довелося поставити на паузу програму заміни автобусів малої місткості на більш комфортні для пасажирів транспортні засоби великої місткості. Через мобілізацію зіткнутися з катастрофічним дефіцитом водіїв та ремонтників рухомого складу. Як у Дніпрі у 2024-му працювали автобусні перевезення, пише “Наше місто”.  

Міські перевезення у великих автобусах стали нерентабельними, а у дніпровських АТП не вистачає півтори сотні водіїв. 

Борис Філатов, мер Дніпра
Борис Філатов. Фото: Валерій Кравченко

Зараз автотранспортні підприємства Дніпра відчувають гостру нестачу кадрів. Багато водіїв та інших працівників мобілізовані до ЗСУ. У місті постійно триває пошук людей на вакантні посади, але бажаючих – дуже мало. Для закриття дефіциту необхідно щонайменше 150 водіїв. Для повернення випусків транспорту до стану 2021-22 років треба близько 350 водіїв автобусів, – розповів мер Дніпра Борис Філатов під час звіту про роботу у 2024 році.

громадський транспорт у Дніпрі

Дніпровські перевізники ще на початку осені анонсували, що зима 2024/25 буде найскладнішою для автопарків за весь період незалежності України. Окрім дефіциту кадрів, на це впливає несприятлива економічна ситуація, складнощі із закупівлею автозапчастин для автобусів.

Михайло Клокун
Михайло Клокун. Колаж: НМ

Складнощі у роботі виникли ще на початку повномасштабного вторгнення, коли здорожчало дизельне пальне. Попри те, що з того моменту вартість пального трохи знизилася, перед АТП міста постали нові виклики. У 1,5 рази зросла вартість усіх запасних частин до автобусної техніки через збільшення курсу євро. Для порівняння: у липні 2022 року щомісячні технічні роботи для кожного автобуса складали приблизно 4,5-7 тисяч грн залежно від типу рухомого складу; станом на грудень 2024 року такі роботи коштують 10-15 тисяч грн. Ще один фактор – підвищення вартості електроенергії та блекаути, через які автопідприємства змушені використовувати потужні дизель-генератори, – розповідає Михайло Клокун, директор одного з автотранспортних підприємств Дніпра.

Автоперевізники кажуть, що у період з липня 2022 року по грудень 2024 року собівартість перевезень збільшилася на 40-60%. Саме для виживання автобусних перевезень вимушеним заходом було підвищення вартості проїзду.

АТП у Дніпрі

Незважаючи на всі складнощі, щодня у Дніпрі на маршрути виходить близько 700 автобусів, які перевозять в середньому 300 тисяч пасажирів.

Нагадаємо, у Дніпрі з 3 січня 2025 року підвищено тарифи на проїзд у громадському транспорті. Згідно з оприлюдненими на сайті Дніпровської міської ради проектами рішень, максимальна вартість проїзду в автобусах становитиме 20 грн, а в електротранспорті та метрополітені — 10 грн. Водночас на більшості автобусних маршрутів проїзд залишатиметься на рівні 18 грн принаймні до завершення опалювального сезону.

Категорія: Новини Дніпра, Суспільні та соціальні новини Дніпра, Тема дня, Транспорт в Дніпрі

Позначки: , ,

Приєднуйтесь до нас у

Дивіться також: