Skip to content

ЕКСКЛЮЗИВ Підготовка електротранспорту до зими: хто у Дніпрі забезпечує безперебійну роботу трамваїв та тролейбусів

Юлія Супрун

підготовка електротранспорту Дніпра до зими

Дніпро готується до чергової зими в умовах війни. Одним із важливих аспектів підготовки є забезпечення безперебійної роботи міського електротранспорту. Комунальне підприємство “Дніпровський електротранспорт” докладає максимум зусиль, щоб дніпряни могли комфортно та безпечно користуватися трамваями та тролейбусами навіть у найсуворіші морози, пише “Наше місто”.

техніка у трамвайному депо

Взимку життя працівника електротранспорту залежить від погоди

Майстер аварійної бригади Євген за 20 років роботи у КП “Дніпровський електротранспорт” звик, що взимку його життя залежить від погоди. Якщо збирається сніг, то чоловік розуміє, що ніч буде без сну. Євген каже, що аварійній бригаді роботи вистачає у будь-яку пору року, але взимку працювати найскладніше – бруд, вогкість, мороз грає проти нього та його колег. 

Майстер аварійної бригали Євген
Майстер аварійної бригали Євген. Фото: Володимир Федорищев

Поки працює рухомий склад, у нас завжди є робота. Наше основне завдання – прибрати несправний вагон з колії та пустити рух трамваїв. Взимку часто трапляється обледеніння контактної мережі, коли стає рух трамваїв. Буває, що все обмерзло, а йде дощ – працювати, м’яко кажучи, дуже некомфортно, але треба виконати завдання. Робочі ночі трапляються часто, – розповідає Євген, майстер аварійної бригади.

обладнання для аварійної бригади
Авто аварійної бригади
Авто аварійної бригади. Фото: Володимир Федорищев

У КП “Дніпровський електротранспорт” кажуть, що готуватися до роботи у зимовий період почали ще з кінця весни 2024-го. За досвідом минулих літ, тут розуміють, що взимку доведеться боротися не лише із снігом, а й з обледенінням, наслідками падіння дерев тощо. 

Володимир Сусленков
Володимир Сусленков. Фото: Володимир Федорищев

Ми добре підготували до зими наші аварійні бригади. Тепер вони оснащені ще й бензопилами, портативними зварювальними апаратами. Тобто, у них все є не лише для прибирання снігу, а й для усунення наслідків падіння дерев,- розповідає Володимир Сусленков, заступник директора КП “Дніпровський електротранспорт”. 

Для роботи аварійних бригад, обслуговування рейкового полотна та контактної мережі на підприємстві діють майже 60 одиниць колісної техніки, яка необхідна для роботи аварійних бригад. Вся вона укомплектована всім необхідним.

Машиніст екскаватора Василь працює у КП “Дніпровський електротранспорт” вже 40 років – з 1984 року. Каже, що взимку часто доводиться долати складні ситуації і треба бути готовим до цього. 

Машиніст екскаватора Василь
Машиніст екскаватора Василь. Фото: Володимир Федорищев

І на колії взимку працюємо, коли треба щось замінити, і сніг прибираємо. Буває, десь воду прорвало і вона заливає колію, а якщо мороз, то вона швидко замерзає, нас викликають збивати ожеледь, – розповідає Василь.

Чоловік показує свій екскаватор британського виробництва, каже, що він набагато кращий за вітчизняні, на яких йому доводилося працювати раніше. Також Василь радіє, що у КП з’явився новий екскаватор з Японії.

Сергій демонструє підготовлений для роботи взимку автокран з вантажопідйомністю до 25 тонн, на якому він працює вже шість років.

Водій-кранівник Сергій
Водій-кранівник Сергій. Фото: Володимир Федорищев

Погрузки-розвантаження рейок, шпал, вагонів. Доволі часто виконуємо демонтаж опор після ДТП. Ось на Кайдацькому мосту лише великим краном можна поставити трамвай на колію, якщо він зійшов з рейок. Малі крани з технічних можливостей туди не можуть зайти, – пояснює водій-кранівник Сергій.

Вдень керує маршрутом, а вночі прибирає сніг

У КП “Дніпровський електротранспорт”кажуть, що до зими відремонтували більше двох кілометрів трамвайної колії та більше семи кілометрів контактної мережі, перевірили роботу пічок в усіх одиницях електротранспорту та підготували посипальну суміш. На підприємстві прописані алгоритми дій для будь якої ситуації.

Снігозбиральний трамвай
Снігозбиральний трамвай
Снігозбиральний трамвай. Фото: Володимир Федорищев

Також ми привели в порядок снігозбиральні трамваї, яких у нас 14 одиниць. Два з них відремонтували капітально. Вони чистять сніг на 13 маршрутах, за ніч очищають 172 км трамвайної колії, – додає Володимир Сусленков, заступник директора КП “Дніпровський електротранспорт”.

Денис Криштопа, начальник першого трамвайного маршруту, взимку поєднує основну роботу з кермуванням снігоприбиральним трамвєм. Керування ним потребує досвіду та великих фізичних навантажень, тому працюють на ньому кращі водії. 

Денис Криштопа, начальник першого маршруту трамваю
Денис Криштопа. Фото: Володимир Федорищев

Снігоприбиральний трамвай прибирає з рейок сніг, коли його випадає більше 10 см. Це дуже важка робота, тому на ньому працюють чоловіки. Це зазвичай робота вночі, погане освітлення, це такий вагон, де водій працює всю ніч стоячи. Щоб працювати на такому треба пройти навчання, – розповідає Денис Криштопа.

Чому важливо готувати електротранспорт Дніпра до зими

  • Безпека руху: ожеледиця, сніг та інші зимові явища створюють значні ризики для безпеки руху як пасажирів, так і пішоходів. Регулярний технічний огляд, очищення колій та контактних мереж, а також використання спеціального обладнання дозволяють уникнути аварійних ситуацій.
  • Безперебійна робота транспорту: зима – це період, коли погодні умови можуть значно ускладнити роботу електротранспорту. Опади, сильний вітер, низькі температури можуть призвести до збоїв у русі. Тому підготовка до зими дозволяє забезпечити стабільну роботу трамваїв та тролейбусів навіть в умовах екстремальних погодних умов.
  • Комфорт пасажирів: жоден пасажир не хоче замерзнути в очікуванні транспорту на зупинці або під час поїздки. Підготовка систем опалення в транспортних засобах, забезпечення достатнього освітлення та очищення салонів від снігу та льоду – це все важливі аспекти, які забезпечують комфорт пасажирів взимку.
  • Економічна ефективність: своєчасна підготовка електротранспорту дозволяє уникнути позапланових ремонтів та простоїв, що, в свою чергу, зменшує витрати на обслуговування.
  • Соціальна відповідальність: електротранспорт – це один з основних видів громадського транспорту в Дніпрі. Забезпечення його безперебійної роботи – це прояв соціальної відповідальності перед мешканцями міста.

Нагадаємо, раніше ми писали, як у Дніпрі під час війни підтримують трамвайні перевезення

Категорія: Новини Дніпра, Суспільні та соціальні новини Дніпра, Транспорт в Дніпрі

Позначки: , ,

Приєднуйтесь до нас у

Дивіться також: