Внутрішньобудинкові комунікації потребують турботи й уваги. Буває й так, що їм потрібна швидка допомога. Тоді містяни викликають «аварійку». Щомісяця міська аварійна служба отримує сотні заявок на усунення комунальних надзвичайних подій. Про роботу найнеобхіднішої комунальної служби розповість «Наше місто».
Справа – труба
Крапля точить не тільки камінь. Трапляється, що вона знаходить тріщину в трубі і тоді цівка води може влаштувати вдома справжній потоп. Ну, а якщо протікання сталося на верхньому поверсі постраждати можуть десятки квартир. Тому, хто потрапив у таку незавидну ситуацію, залишається сподіватися на диво. Справа-труба!
Фото з архіву дизайнера
Подібна неприємність трапилася з Ігорем Руссу, дизайнером «Нашого міста», у квартирі якого продирявилася труба.
– На початку січня цього року пізно ввечері на кухні раптом почала протікати система опалення, – розповідає колега. – Тече й тече. З кожною хвилиною стає тільки гірше. Що робити? Адже живу на останньому поверсі і всіх сусідів знизу запросто можу затопити. Судорожно міркую, куди звернутися по допомогу. Зателефонував до аварійної служби, і ремонтна бригада була на місці хвилин за 15-20. Перекрили воду, переконалися, що все нормально, а вже вранці усунули течу. Зробили все швидко і безплатно!
Але, якщо в п’ятиповерхівці на Універсальній впоратися з локальною комунальною подією вдалося оперативно, то в п’ятиповерхівці на Єфремова, 2-А довелося попрацювати кілька місяців. Масштабна пожежа, що трапилася в березні нинішнього року в самому центрі міста, запам’яталася дніпрянам надовго. Полум’я охопило 600 квадратних метрів даху, а в боротьбі з вогняною стихією брали участь 17 пожежних машин і 69 рятувальників. Тоді вогонь фактично знищив покрівлю, пошкодив димові канали та сантехніку.
– Після пожежі потрібно було відновити покрівлю, від вогню поплавилася сантехніка, – зазначає Тетяна Редько, заступниця директора департаменту житлового господарства Дніпровської міськради. – Після ремонту покрівлі зайнялися сантехнічною системою.
Ремонтом цієї системи займалася міська аварійна служба.
– На технічному поверсі будинку на Єфремова, 2- А після пожежі повністю відновили центральне опалення, – констатує Єгор Худяков, представник департаменту житлового господарства міської ради Дніпра. – Аналогічні роботи аварійна служба провела також у будинку на Мануйлівському проспекті, 5. Працювали й на інших міських об’єктах.
«Аварійка» займається і поточними ремонтами
Багато житлових будинків нашого міста давно стали старожилами. За минулі десятиліття їхні комунікації зносилися і часто стали непридатними. Ну і струси після ворожих «прильотів» також не додають здоров’я внутрішньобудинковим комунікаціям. У такій ситуації аварія може трапитися будь-якої миті. Щоб цього уникнути дніпровська «аварійка» займається також і поточними ремонтами.
– У нашому будинку ремонт системи опалення не проводився майже три з половиною десятиліття, – розповідає Зінаїда Василенко, мешканка висотки на вулиці 20-ліття Перемоги, 49. – Труби старі, зношені. Ну, а де тонко, там і рветься. Пориви траплялися часто. Доводилося постійно викликати ремонтників. Латали то в одному місці, то в іншому, але це допомагало ненадовго. Тому, коли восени нам поміняли систему опалення, ми були щасливі. Я живу на першому поверсі і в мене ключі від підвалу, тож бачила, як оперативно й акуратно працюють хлопці. Велике їм спасибі!
Подібних проблемних будинків по Дніпру чимало. Тому й роботи у дніпровських аварійників предостатньо.
– Аварійна служба проводить поточні та аварійні ремонти, – каже Єгор Худяков. – З початку року до першого жовтня міська аварійна служба відпрацювала 39 476 заявок дніпрян. Зокрема, виконано 32 781 аварійний ремонт.
Важлива не тільки кількість, а й якість виконаних робіт. У цьому впевнені не тільки містяни, а й самі ремонтники. Працювати треба з душею. Професія зобов’язує! Приміром, Володимир Свалухін, бригадир ремонтної бригади, яка міняла труби в будинку на вулиці 20-річчя Перемоги, 49, переконаний, що професія сантехніка – найкраща.
Прийшов у ЖЕК навчитися міняти труби і затримався на 30 років
Володимир Свалухін – не цілком типовий сантехнік. Свого часу Володимир Рудольфович закінчив транспортний інститут, відслужив в армії, одружився. Ну, а коли в нього вдома зламався водопровід, допитливий дніпрянин прийшов проконсультуватися в ЖЕК.
– Ніколи не мріяв стати сантехніком, але коли щось у нашій ванній зламалося, вирішив самостійно навчитися усувати поломки, – розповідає бригадир ремонтної бригади. – Влаштувався в ЖЕК №2 учнем сантехніка. І так мені ця професія сподобалася, що залишився в ній на все життя. Прийшов учнем у 25, а зараз мені 55. Ось тридцять років працюю.
Але чим власне хороша ця професія? Що такого романтичного в трубах і унітазах?
– Не скажіть! – не погоджується Володимир. – Деякі люди думають, що сантехніки тільки тим і займаються, що в гімні колупаються. Але це не так! Сантехніки бачать, як влаштована вся система, і здатні знайти правильне інженерне рішення. Найголовніше – можуть допомогти людям, які потрапили в біду. Пам’ятаю, як у будинку на Іларіонівській у квартирі третього поверху зірвало кран. Вода залила всю квартиру і вже на вулицю лилася. Навіть через цегляну стіну просочувалася. Адже підвал затопило. Мешканці в шоці! Ну, а ми приїхали і все виправили.
На думку Володимира Рудольфовича, комунальних НП могло бути менше, якби містяни мали хоч якусь сантехнічну грамотність.
– У Дніпрі повно старих будинків і певну профілактику своїх комунікацій мешканці могли б робити, але в реальності цього немає, – нарікає бригадир. – Ну, а ми не може проконтролювати в якому стані труби в приватизованих квартирах і будинках.
Власне такою самою логікою керуються і лікарі, коли рекомендують частіше проходити профілактичні огляди. Та чи завжди ми дослухаємося до їхньої думки!
З онукою, фото з архіву Володимира Свалухіна
Натомість діти та онука впевнені, що професійними порадами краще не нехтувати. Вони взагалі пишаються своїм батьком і дідом.
– Коли пішов працювати в ЖЕК, донька Інна була зовсім маленькою, а тепер вона чудовий спеціаліст, працює в юстиції, – резюмує Володимир Свалухін. – Син Володя – військовий. Є й онука Кіра, який навчається в третьому класі. Діти й онука підтримують мене в усьому. Звісно, це важливо, коли близькі люблять і вірять тобі. Тоді і жити, і працювати цікаво.
Як викликати міську аварійну службу
Аварійна служба Дніпра користується у містян великим попитом. Щодня до диспетчерської служби надходить понад сотня звернень з приводу аварійних ситуацій. Але ремонтні бригади займаються насамперед ліквідацією комунальних НП і не виконують робіт із благоустрою квартир та покращення комфорту проживання дніпрян.
– Викликати аварійну службу можна лише за телефоном 736-10-02, зателефонувавши до диспетчерської служби, – розповідає Сергій Файфер, директор департаменту житлового господарства Дніпровської міськради. – Виклик безплатний. Служба обслуговує внутрішньобудинкові комунікації (підвал, технічний поверх і стояки) – роботи безоплатні. За викликом аварійна служба приїжджає завжди. За необхідності комунальники працюють цілодобово і без вихідних. Усе, що стосується квартирної розводки, заміни санітарно-технічних приладів, то це мешканці роблять самотужки та власним коштом. Такі роботи «аварійка» не виконує.
Займаються комунальні бригади і ремонтами зовнішніх комунікацій будинків ОСББ.
Нетермінову заявку можливо залишити через контакт-центр Дніпра: hotline.dniprorada.gov.ua або відповідний мобільний додаток.
Така система подання звернення – максимально зручна. В особистому кабінеті можна відстежувати статус заявки, терміни виконання і яка служба вирішує питання.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.