Site icon Наше Місто

Вагонна спека: що треба знати про подорожі у потягах влітку дніпрянам

Пасажири цього екстремального літа масово скаржаться на дискомфорт у потягах. “Укрзалізниця” крок за кроком збільшує кількість вагонів з кондиціюванням, рекомендує усім пасажирам звертати уваги на позначки під час придбання квитків та мати з собою воду та потрібні ліки.

Вкрай спекотна погода цього літа, особливо в липні, спричинила чималий дискомфорт нашим співгромадянам, пише “Наше місто”. Чого варті лише безкінечні години без електрики  у розпечених міських багатоповерхівках. Крім того – спека стала дуже складним випробуванням для пасажирів та екіпажів “Укрзалізниці”. 

Обурені пасажири не стримують емоцій

Літо, навіть у наш складний воєнний час  – період масових відпусток та поїздок людей країною, в першу чергу – потягами “УЗ”. Близько 100 тисяч пасажирів подорожують щоденно у поїздах далекого сполучення “Укрзалізниці”, наводить дані компанія. Переважно поїздки проходять добре. Однак незадоволені пасажири – активніші.

Особливо схвилював людей трагічний випадок, що мав місце під час аномальної спеки в Україні.

16 липня в одному з купе потяга “Запоріжжя – Ужгород” сталася трагедія: раптово померла 60-річна жінка, яка прямувала до подруги в Стрий на Львівщині. За словами однієї з попутниць, у купе була спека, а кондиціонер не працював. Температура у вагонах сягала 30 градусів.

Доволі часто і в соцмережах “припікає”: численні громадяни неодноразово скаржилися на дискомфорт у розпечених вагонах, де не працює вентиляція та “майже немає кисню”.




Також люди нарікають на те, що швидкі та пасажирські потяги, на відміну від Інтерсіті, дуже слабко оснащені кондиціонерами.



Лунають претензії на адресу провідників. Приміром, людині може стати зле через складні погодні умови, спеку, однак в умовній аптечці у провідника серед ліків – лише… бинти та перекись.

Ми дізналися  в  “Укрзалізниці”, яким є стан справ на зараз щодо кондиціювання в потягах, на що варто звертати увагу громадянам, які сподіваються на живильний ковток свіжого повітря та як національний залізничний перевізник планує покращувати ситуацію загалом.

Купуючи квитки варто звертати увагу на сніжинку

З оптимістичного: всі швидкісні поїзди, а також значна частина вагонів далекого сполучення “Укрзалізниці” оснащені системами кондиціювання повітря, повідомляють у прес-службі “УЗ”. Усі такі вагони марковані в застосунку та на сайті “Укрзалізниці” спеціальною позначкою — сніжинкою: саме на цю позначку варто звертати увагу під час купівлі квитків

Загалом гарантовано забезпечені функціональною системою кондиціювання майже 400 вагонів “Укрзалізниці”.

“Насамперед такі вагони є в складі поїздів № 92/91 Львів — Київ, № 106/105 Одеса — Київ, № 63/64 Харків — Львів, № 12/11 Львів — Одеса, № 29/30 Київ — Ужгород, № 15/16 Харків — Ясіня, № 17/18 Харків — Ужгород та у низці інших фірмових поїздів, – повідомляють в компанії. – Щороку “Укрзалізниця” збільшує кількість таких вагонів за рахунок модернізації та капітально-відновлювальних ремонтів. А в літній сезон 2025 року на маршрути вже вийдуть 66 нових вагонів, вироблених у межах цільової програми”.

Нові вагони “УЗ” мають сучасні системи кондиціювання, захищені від перегріву. Для прикладу, старі системи кондиціювання можуть перестати працювати, якщо температура навколишнього середовища – вище за 40 градусів за Цельсієм. 

Ще близько 650 вагонів теж мають кондиціонери, але – застарілої модифікації, які можуть працювати з перебоями.

“Попри фізичну наявність кондиціонерів, у вагонах “Укрзалізниця” НЕ маркує такі вагони “сніжинкою” під час онлайн-продажу квитків. За максимальних температур повітря охолодження в цьому вагоні може бути слабким, тому вже на етапі покупки “Укрзалізниця” про це сигналізує відсутністю “сніжинки”, –  зазначають у прес-службі “УЗ”. – Враховуючи аномальну спеку закликаємо пасажирів максимально уважно поставитися до вибору вагона і в будь-якому випадку запастися водою!”

Що варто знати про кондиціювання у вагонах

Система кондиціювання повітря у пасажирських вагонах має свої особливості: вона починає працювати за 20 хвилин після відправлення поїзда, а повну потужність кондиціонер набирає, коли поїзд рухається зі швидкістю понад 40 км/год, розповідають в “УЗ”. 

Електропоїзди серії ЕКр1, HRCS2, EJ675 та у складі вагонів МПЛТ (“Міжрегіональні поїзди локомотивної тяги” – прим.), які виконують рейси поїздами «Інтерсіті+» та «Інтерсіті», обладнані автоматичними системами ОВК (опалення, вентиляція, кондиціювання). Ці системи працюють за наявності живлення від контактної мережі, а в аварійних випадках — від акумуляторних батарей (тривалістю до 1 години). Ці системи за аналогією можливо назвати “клімат-контролем”, їхня робота не залежить від швидкості руху, зазначають в “УЗ”.

Регулювання рівня температури в  електропоїздах здійснюється з кабіни машиніста, а в вагонах МПЛТ – з купе старшого стюарда. У разі виявлення незадовільної роботи системи ОВК пасажири можуть звертатися до стюардів, які в свою чергу повідомляють про несправність локомотивній бригаді. 

“Після консультації з сервісними групами відповідних поїздів бригада вживає заходів для усунення несправності або може відрегулювати температуру”, – пояснюють в “УЗ”.

В екстрених випадках комфорт пасажирів забезпечити вдається не завжди. Приміром, у  разі суттєвих знеструмлень та у випадку підʼєднання резервного локомотива до поїзда типу Hyundai Rotem (як “Укрзалізниця” робила, коли контактна мережа була знеструмлена внаслідок російських обстрілів) підключення до живлення внутрішніх систем поїзда неможливе. Тож опалення та кондиціювання  у таких випадках, на жаль, не здійснюється. 

Підкреслюємо: у швидкісних потягах «Інтерсіті+» та «Інтерсіті» пасажири можуть звертатися до стюардів із зауваженнями щодо роботи системи вентиляції, кондиціювання, а також опалення – в  холодну пору року.

Якщо стало зле під час поїздки – зверніться по допомогу до провідника

Щоденно у поїздах далекого сполучення “Укрзалізниці” подорожує близько ста тисяч пасажирів, зазначають в компанії, усі вони – люди різного віку та стану здоровʼя. 

Варто знати: якщо  під час поїздки самопочуття пасажира погіршилось, то варто звернутися по допомогу до провідника. Він може тимчасово знайти місце в іншому вагоні або викликати медичну допомогу. 

У поїзної бригади є аптечка зі засобами першої допомоги. Проте слід памʼятати, що провідники не є медиками та не можуть відповідати за вибір ліків пасажиром, зазначають в “УЗ”. 

У разі настання надзвичайного випадку поїзна бригада викликає швидку медичну допомогу на наступну за маршрутом станцію. Медики за необхідності знімають пасажира з поїзда та нададуть повноцінну допомогу в лікарні.

Зауваження та пропозиції щодо роботи залізничного транспорту пасажири можуть повідомити так:

Категорія: Новини Дніпра, Суспільні та соціальні новини Дніпра, Тема дня, Транспорт в Дніпрі

Позначки: , ,

Приєднуйтесь до нас у

Дивіться також:

Exit mobile version