Skip to content

Проспект через річку: секрети будівництва Нового мосту у Дніпрі

Супрун Юлія

як будували Новий міст у Дніпрі

Центральному мосту через річку у Дніпрі у листопаді виповниться вже 58 років, але його досі називають Новим. Дніпряни завжди ігнорували офіційні назви цієї споруди і вони існували лише у документах. “Наше місто” нагадує, як будували Новий міст у Дніпрі.

Його відкрили 5 листопада 1966-го і він був найбільшим у СРСР об’єктом, що побудували у тому році. У пресі Новий міст називали проспектом через Дніпро. Надводна довжина споруди складала 1478 метрів, з урахуванням під’їзних шляхів і двох шляхопроводів – приблизно 2,5 кілометра. Ширина – у 21 метр дозволила зробити рух транспорту в шість рядів. Відкриття мосту значно скоротило шлях між двома берегами міста.

Новий міст у Дніпрі у минулому столітті
Новий міст у Дніпрі у минулому столітті
Новий міст у Дніпрі у минулому столітті
стаття про Новий міст у Дніпрі
Новий міст називали проспектом через Дніпро. Фото: ФБ-група “Катеринослав-Дніпропетровськ-Дніпро”

Новий міст побудували лише за два роки, незважаючи на те, що у будівників були труднощі з вибором типу опор, адже дно річки  було покрито валунним шаром товщиною до 5 метрів. І тут допомогли інноваційні рішення. Старі фото нагадують нам, як відбувалось будівництво.

Інноваційне рішення для фундаменту

  • Залізобетонні попередньо напружені палі: використання таких паль виявилося економічно вигідним рішенням для будівництва мосту в умовах Дніпра, де присутня валунна зона.
  • Спеціальні наконечники паль: розроблені інженерами “Дніпродіпротрансу”, вони дозволили ефективно пробиватися крізь валуни, що було новаторським рішенням для того часу.
  • Потужна техніка: застосування копрових молотів та підмив дозволили впоратися з важкими геологічними умовами.

Унікальні конструктивні рішення

  • Судноплавні опори: будівництво мосту з урахуванням судноплавства на Дніпрі вимагало спеціальних опор, які не перешкоджають руху суден.
  • Рамно-консольні прольотні будови: це досить складні інженерні споруди, які забезпечують необхідну міцність і довговічність мосту.
  • Підвісні прольоти: додавали мосту легкості та витонченості, а також дозволяли збільшити просвіт для судноплавства.
Будівництво Нового моста. Фото: ФБ-група “Катеринослав-Дніпропетровськ-Дніпро”

Через півстоліття існування моста, у 2017 році, розпочався його масштабний капітальний ремонт, який тривав теж два роки.  Рух транспорту поновили у 2019 року.

Новий міст у Дніпрі у 2024 році
Новий міст у Дніпрі у 2024 році
Новий міст у Дніпрі у 2024 році
Новий міст у 2024 році. Фото: НМ

Нагадаємо, раніше ми писали, як у минулому столітті виглядав пішохідний міст на Монастирський острів у Дніпрі. 

Категорія: Новини Дніпра, Унікальний Дніпро

Позначки: , ,

Приєднуйтесь до нас у

Дивіться також: