![як будували Новий міст у Дніпрі](https://nashemisto.dp.ua/wp-content/uploads/2024/08/mycollages-2024-08-15t105532.690-1060x596.jpg)
Центральному мосту через річку у Дніпрі у листопаді виповниться вже 58 років, але його досі називають Новим. Дніпряни завжди ігнорували офіційні назви цієї споруди і вони існували лише у документах. “Наше місто” нагадує, як будували Новий міст у Дніпрі.
Його відкрили 5 листопада 1966-го і він був найбільшим у СРСР об’єктом, що побудували у тому році. У пресі Новий міст називали проспектом через Дніпро. Надводна довжина споруди складала 1478 метрів, з урахуванням під’їзних шляхів і двох шляхопроводів – приблизно 2,5 кілометра. Ширина – у 21 метр дозволила зробити рух транспорту в шість рядів. Відкриття мосту значно скоротило шлях між двома берегами міста.
![Новий міст у Дніпрі у минулому столітті](https://nashemisto.dp.ua/wp-content/uploads/2024/08/novyi-most2-993x662.jpg)
![Новий міст у Дніпрі у минулому столітті](https://nashemisto.dp.ua/wp-content/uploads/2024/08/novyi-most3-1023x662.jpg)
![Новий міст у Дніпрі у минулому столітті](https://nashemisto.dp.ua/wp-content/uploads/2024/08/novyi-most4-954x662.jpg)
![стаття про Новий міст у Дніпрі](https://nashemisto.dp.ua/wp-content/uploads/2024/08/novyi-most6-951x662.jpg)
Новий міст побудували лише за два роки, незважаючи на те, що у будівників були труднощі з вибором типу опор, адже дно річки було покрито валунним шаром товщиною до 5 метрів. І тут допомогли інноваційні рішення. Старі фото нагадують нам, як відбувалось будівництво.
Інноваційне рішення для фундаменту
- Залізобетонні попередньо напружені палі: використання таких паль виявилося економічно вигідним рішенням для будівництва мосту в умовах Дніпра, де присутня валунна зона.
- Спеціальні наконечники паль: розроблені інженерами “Дніпродіпротрансу”, вони дозволили ефективно пробиватися крізь валуни, що було новаторським рішенням для того часу.
- Потужна техніка: застосування копрових молотів та підмив дозволили впоратися з важкими геологічними умовами.
Унікальні конструктивні рішення
- Судноплавні опори: будівництво мосту з урахуванням судноплавства на Дніпрі вимагало спеціальних опор, які не перешкоджають руху суден.
- Рамно-консольні прольотні будови: це досить складні інженерні споруди, які забезпечують необхідну міцність і довговічність мосту.
- Підвісні прольоти: додавали мосту легкості та витонченості, а також дозволяли збільшити просвіт для судноплавства.
![](https://nashemisto.dp.ua/wp-content/uploads/2024/08/novyi-most-975x662.jpg)
![](https://nashemisto.dp.ua/wp-content/uploads/2024/08/most-stroika-1060x645.jpg)
![](https://nashemisto.dp.ua/wp-content/uploads/2024/08/m-962x662.jpg)
Через півстоліття існування моста, у 2017 році, розпочався його масштабний капітальний ремонт, який тривав теж два роки. Рух транспорту поновили у 2019 року.
![Новий міст у Дніпрі у 2024 році](https://nashemisto.dp.ua/wp-content/uploads/2024/08/nov1-1060x596.jpg)
![Новий міст у Дніпрі у 2024 році](https://nashemisto.dp.ua/wp-content/uploads/2024/08/nov3-1060x596.jpg)
![Новий міст у Дніпрі у 2024 році](https://nashemisto.dp.ua/wp-content/uploads/2024/08/nov4-1060x596.jpg)
Нагадаємо, раніше ми писали, як у минулому столітті виглядав пішохідний міст на Монастирський острів у Дніпрі.
Категорія: Новини Дніпра, Унікальний Дніпро
Позначки: Дніпро, Новий міст, Новини Дніпра