Ще у 1944 році, там, де нині гордо стоїть Новий міст, у Дніпрі вирувало життя на дерев’яній переправі. Однак час був немилосердний, і протягом наступних років, міст переживав чимало перепон і випробувань. 1961 рік запам’ятався страшною подією: масштабна пожежа знищила наш міст. І як це часто трапляється в історії, причина пожежі залишилась невідомою. Про цей час збереглися лише світлини, на яких мешканці Дніпра спостерігали, як вогонь пожирає їхній символ злагоди. Таким чином, ще протягом кількох років містяни споглядали за руїнами, залишаючи далекі спогади про той час, коли дерев’яна переправа була серцем нашого міста, повідомляє «Наше Місто».
З перших днів свого існування Дніпро потребував міцного сполучення між правим та лівим берегами Дніпра. Довгий час цю функцію виконували лише тимчасові переправи, а перший постійний міст з’явився лише у 1884 році.
З ростом міста виникла потреба у нових сполученнях. У 1932 році був збудований Мерефо-Херсонський міст, але жахіття Другої світової війни залишили від обох мостів лише руїни.
Після війни, у 1944 році, через Дніпро навели дерев’яний міст, що проіснував до середини 1950-х років. Його непридатність змусила містян знову використовувати понтонні переправи та дві баржі, що курсували між вулицею Миронова (нині Європейська) та парком Воронцова (Сагайдак).
У 1961 році дерев’яний міст згорів, і на його місці вирішено збудувати нову, стаціонарну переправу. Проект мосту розробив інженер Євген Тетерук, а будівництво тривало два роки, з 1964 по 1966 рік.
Процес зведення був складним. Дно річки вкривав п’ятиметровий валунний шар, що змусило мостобудівників розробити унікальну технологію для його пробиття. Залізобетонні блоки вагою до 50 тонн монтували взимку на значній висоті, а стики скріплювали епоксидним клеєм.
26 серпня 1966 року була покладена остання балка, що з’єднала два береги, а 3 листопада міст був прийнятий в експлуатацію. Урочисте відкриття відбулося 5 листопада 1966 року і стало знаменною подією для міста.
Центральний міст у Дніпрі на момент зведення був найбільшим подібним об’єктом в СРСР. Його надводна довжина складає 1478 метрів, а з урахуванням під’їзних шляхів – 2,5 кілометра. Ширина мосту – 21 метр.
Сьогодні Центральний міст – це не просто транспортна артерія, а й величний символ Дніпра, що з’єднує два береги та дві епохи.
Нагадаємо, раніше ми писали: Торговий дім, бібліотека і ресторан: історія будівлі на розі Мономаха і проспекту Яворницького у Дніпрі. Читайте також: Клуб для аристократів та будинок Губернатора: як протягом століть змінювався Музей історії Дніпра.
Категорія: Відео, Новини Дніпра, Унікальний Дніпро
Позначки: Головне, Історія Дніпра