Дніпряни під час війни одяглися у сіре. Люди немов занурені у себе, вважає Наталя Карабутова, експерт з персонального стилю та релукер. Вона каже, що насправді Дніпру пасує синій та зелений, а також фіолетовий. Мовляв, енергетика міста, де народилася всесвітньо відомий езотерик Олена Блаватська, відповідає фіолетовій чакрі, яку пов’язують з духовністю та інтуїцією.
Не гламур, а віра у краще майбутнє
Війна жорстоко змінила життя людей у Дніпрі, як і в усій Україні. З’явилися нові пріоритети, цінності та правила. Багато хто відмовився від зайвого, зосередившись на практичності та комфорті. З’явився попит на зручний одяг та взуття, які підходять для щоденного носіння в умовах воєнного стану. Чи є місце моді у цій новій реальності, розбирався кореспондент “Нашого міста”.
З одного боку, мода здається чимось несуттєвим і навіть фривольним на тлі трагедії. Багато людей втратили домівки, близьких, роботу. Повсякденне життя сповнене тривог і невизначеності.
З іншого боку, мода завжди була способом самовираження, рефлексією на події та соціальні зміни. Вона може давати людям відчуття єднання, підтримки та віри в краще майбутнє.
Як у Дніпрі змінилася мода під час війни
- Жінки частіше обирають зручне взуття, таке як кросівки або черевики, замість каблуків.
- Чоловіки частіше носять штани карго та футболки з патріотичними принтами.
- Стало популярним носити одяг з українськими орнаментами.
- Багато людей носять синьо-жовті стрічки або браслети, як символ єднання з Україною.
Мода під час війни – це унікальне явище, яке відображає стійкість та силу духу українського народу. Це спосіб зберегти свою самобутність і віру у Перемогу.
Війна в Україні змінила моду, але не вбила її. Українські дизайнери створюють нові колекції, деякі з них присвячені саме війні.
Соняшник та розлючена вишиванка
Дизайнерка з Дніпра Вікторія Дідик, відома своїми вишитими сукнями та сорочками, вважає, що бренд України у світі написаний кров’ю.
З самого початку війни я працюю над програмою соняшника. Соняшник перетікає в військовий піксель – незламний символ національної свідомості, ідентичності, єдності та майбутньої Перемоги нашого народу. Соняшник та піксель – суто дизайнерське рішення, що поєднує наші традиції з тим, ким ми відчуваємо себе сьогодні – недаремно військовий піксель в нас жартома називають розлюченою вишиванкою, – пояснює дизайнерка.
Вона нагадує, що вишитий соняшник – це один з найбільш відомих та символічних узорів, що використовуються в українському народному мистецтві. Ця рослина має глибоке значення для українського народу і відображає його прив’язаність до землі, сонячної енергії та життєвої сили.
Пізніше у Вікторії Дідик виникла ідея розповісти історію багатостраждальної України через вишитий на сукні орнамент в комбінації з сучасним життям.
В умовах війни складно отримувати задоволення від життя, – каже Вікторія Дідик. – Важливо збагнути, що життя продовжується, і наскільки б жахливою не була війна та як дорого вона б не коштувала кожному з нас, життя одне, і воно триває навіть під час війни. Тому з’явилася сукня, яка була присвячена нашому парку, який люблять відвідувати дніпрями та гості міста з дітьми, яхт- клубу “Січ” з його казковими птахами.
А сукня, яка нещодавно з’явилося у колекції дизайнерки, присвячена українській жінці та має назву “Берегиня”.
Вишиті на сукні птахи – це не лише прикраса, але й відображення багатої духовності українського народу, – пояснює вона. – Павич – жар-птиця, що несе в собі сонячну енергію. Ця поважна пташка уособлює сімейне щастя та благополуччя. Тому жінка злилася з птахом воєдино. У сучасній українській культурі берегиня часто описується як стародавня богиня – покровителька дому, дух-захисник або уособлення материнства, жіноцтва. Нерідко берегиня подається як свідчення та символ матріархату давніх українців. У переносному значенні берегиня – жінка, що піклується про дім, родину.
Нове життя бабусиної вишивки
Звісно, Україна та український стиль зараз у моді, але мова йде не лише про вишиванки. Дизайнер з Дніпра Марі Лі дивує світ тим, що поєднує сучасний одяг із старовинними деталями. Відома у Дніпрі авторка та ведуча програми про моду “Тіп Топ” Оксана Немировська днями отримає від дизайнерки піджак, в якому використана старовинна вишивка, яка була колись зроблена її бабусею та кілька десятиріч пролежала у шафі.
Є такий модний напрям – апсайклинг, – каже Оксана Немировська. – Це коли дизайнери переробляють старі речі та дають їм нове життя. Мій новий піджак – чоловічий оверсайз. В нього інтегрована червоно-чорна вишивка моєї бабусі. Здається, що це хустка, яка накинута на плечі. Це дуже гарно – не можна очі відвести. Це просто генетичний код. Цей піджак я ніколи нікому не подарую, він буде передаватися з покоління в покоління.
Речі зі старовинними вишивками – це дуже популярний зараз напрям, каже дизайнерка Марі Лі. – За останні півроку у мене багато замовлень на піджаки з хусткою. Але також дуже популярні перероблені вінтажні сорочки. Кожна з них унікальна.
Телеведуча Оксана Немировська вважає, що зараз українці живуть у чорному світі та для збереження психічного здоров’я варто хоча б раз на місяць “вигулювати” більш кольорові наряди.
У нас в країні війна і нам усім може бути не до нарядів, але я голосую за те, щоб хоча б раз на місяць для збереження психологічного здоров’я кожна жінка кудись вигулювала свої нові чи старі наряди та відчувала себе дівчинкою. Ми вже втомилися від спортивних костюмів та зручних уг, від кежуалу та унісексу сіро-чорних кольорів, – додає Оксана Немировська.
Весільна колекція під обстрілами
Сукні її бренду з’являлися на обкладинках Elle Bulgaria, L’Officiel Baltic, L’officiel India, а також в багатьох публікаціях Vogue, Harper’s Bazaar, Marie Claire. Мова про талановиту дизайнерку з Дніпра Катерину Рутман та її однойменний бренд.
Сукні Katerina Rutman одягали голівудські зірки Іванна Сахно, Марія дель Мар Гомес Саура , Марта Поззен, Рейчел Броснахен, топ моделі Емма Тодс, Ірина Кравченко, співачки Надя Дорофеєва, Настя Каменських, Міша Романова, Альбіна Джанабаєва, Оля Полякова, Мішель Андраде, ведуча Катя Осадча. Легкий та жіночний стиль суконь цього бренду до вподоби блогерам, королевам краси та просто прекрасним дівчатам.
Наприкінці 2022-го під час ворожих обстрілів та блекаутів команді дніпровської дизайнерки довелося створити неймовірну весільну колекцію.
Про те, як це відбувалося, можна знімати кіно, – згадує Катерина Рутман.- Без світла, тепла та води, під обстрілами. Але з натхненням та з вірою в краще майбутнє.
Катерина виросла у маленькому містечку Дніпропетровщини, де її головними розвагами були книги. Дівчинка уявляла образи своїх прекрасних героїнь та надихалася фільмами за участю Одрі Хепберн, Мішель Мерсьє, Грейсі Келлі, Орнелли Муті. Дівчинка малювала принцес у казковому вбранні, а подруга її мами шила за ескізами Катерини сукні для її ляльок. Катерина каже, що завжди знала, чим бажає займатись в житті та цілеспрямовано йшла до своєї мрії.
Моє велике кохання – це знакова блакитна сукня з фільму “Приборкання норовливого”, – розповідає Катерина. – Саме на таку дівчину, як героїня фільму, ще в ранньому дитинстві я мріяла бути схожою. Мені подобалися жінки рідкісного типу краси, що поєднує в собі непоєднуване: розкутість італійської діви, скромність погляду і вишуканість французької дами. Через роки все вишикувалося в одну гарну лінію і перетворилося на образ героїні бренду Katerina Rutman, до якого я звертаюсь щоразу при створенні нової колекції.
Вона може виношувати ідею місяцями, поки вона не дозріє. Каже, що найчастіше, те, що відбувається у житті, перетворюється на творчість – це можуть бути події, захоплення, прочитана стаття чи книга, мрії, іноді навіть внутрішній стан. Мають вплив перегляд старого чорно-білого кіно, або подорож, яка змушує світ навколо сяяти новими фарбами.
Кожна колекція має свою тему, – пояснює дизайнерка. – Свою попередню колекцію я створювала, надихаючись мандрівкою Португалією. Я гуляла вулицями старої частини Лісабона, відвідувала музеї старовинного мистецтва та сучасні арт-галереї, заглядала у таємничі мавританські квартали та майстерні. Бурхлива енергія Атлантичного океану та граціозна краса Піреней втілені в деталях та силуетах суконь, костюмів та топів, створених за всіма канонами demi couture. Квіткові мотиви та аристократичний настрій – посилання на знамениту фамільну резиденцію сім’ї маркіза Де Фронтейра Palácio Fronteira у Лісабоні, яку я відвідала під час своєї подорожі.
Майстерня Katerina Rutman розташована в Дніпрі. А розвивати бренд допомагають талановиті PR агенти у Києві та Німеччині.
Просування бренду зараз дуже важливе. Таким чином ми заявляємо про себе та про свою країну, забезпечуємо робочі місця, продаємо українське та викликаємо повагу до себе, свого продукту та своєї країни, – розповідає дизайнерка.
В складний для України час команда Katerina Rutman зробила зверхзусилля та вийшли на міжнародний рівень. Зараз бренд активно розвивається та співпрацює з іноземними бутіками.
Я дуже пишаюсь нашою співпрацею зі знаменитими світовими брендами, додає Катерина Рутман. – Наприклад, знакова квіткова біла сукня Katerina Rutman прикрасила відео та фото рекламної кампанії бренду Kenzo нового парфуму Flower by Kenzo. Також масштабного проєкту Elle зйомки Niña Ricci парфуму Nina.
Вона любить кожну створену свою сукню та вважає їх частинками своєї душі. А нарождення кожної моделі для неї неймовірний захоплюючий процес.
Найголовніше – ніколи не зупинятись , не втрачати надії та робити все, що можеш. Навіть, коли опускаються руки, завжди пам’ятати про свій обов‘язок жити своє краще життя, допомагати тим, хто цього потребує та робити світ кращим, а людей щасливими та красивими, – вважає Катерина Рутман.
Зніміть чорне!
Релукер Наталя Карабутова радить українцям позбутися одягу чорного кольору, який зараз переважає у гардеробах багатьох.
Люди не вміють користуватися кольорами та вірять у міфи, що чорний пасує всім, робить фігуру стрункішою, не маркий, – каже Наталя Карабутова. – Насправді, чорний пасує далеко не всім, а лише людям з високою контрастністю (рiзниця мiж світлими і темними відтінками зовнішності – Ред.). Коли одягаєш чорний – обличчя майже не видно. Саме тому жінки під чорний одяг роблять інтенсивний макіяж.
Вона каже, що чорний проявляє синці під очима та підкреслює зморшки. У чорного немає золотої середини – чи злидні, чи розкіш. Той, хто бажає виглядати дорого повинен розуміти – чорні речі у гардеробі не можуть бути дешевими.
Треба розібратися, що несе чорний колір, як він працює на фізичному рівні, – пояснює експерт. – Коли людина носить чорне, то вона все у себе поглинає та пропускає крізь себе. Якщо ви на відпочинку, а навколо вас все добре, то нічого страшного. А якщо у країні війна, то чорний колір може призвести до депресії. Не дарма у східних країнах колір траура – білий. Він працює, як дзеркало – відбиває біль та захищає людину, щоб вона не пропускала біль крізь себе.
За її словами, найгармонійніший колір – зелений, але його дуже мало на вулицях Дніпра. Жовтий – генерує добрі емоції. Червоний свідчить, що у людини багато енергії та вона готова до змін.
Бити тривогу треба, коли людина починає носити усе сіре та ховатися за цим кольором. Так вона мімікрує у сіру мишу та ховається від світу.
Зараз колір Дніпра – сірий. Хоча нашому місту пасує синій колір, але краще не обмежуватися ним одним. Підійде зелений та фіолетовий, – радить релукер Наталія Карабутова.
Будьте собою!
Важливо зазначити, що мода – це суб’єктивне поняття. Те, що модно для однієї людини, може бути не модним для іншої. Не існує єдиних правил моди, особливо під час війни. Найголовніше – це те, щоб одяг був зручним, практичним і відповідав вашому особистому стилю.
Нагадаємо, раніше ми писали, як екодизайнерка з Дніпра підкорила Америку конопляною сукнею.
Категорія: Афіша, Новини Дніпра, Суспільні та соціальні новини Дніпра, Тема дня, Унікальний Дніпро
Позначки: Афіша, Головне, Дніпро, Мода, Новини Дніпра