Наша постійна читачка з Херсону Тамара Качаленко (творче псевдо Vita Black) надіслала на редакційну пошту листа із власною серією робіт, створених у рідному місті, під звуки вибухів та повітряних тривог. Художниця погодилася, щоб її картини були опубліковані на сайті «Наше місто» і розповіла, як їй вдалося вижити в окупації, і чому, не дивлячись на смертельну небезпеку, вона не евакуюється з Херсону.
«Я – Качаленко Тамара, корінна херсонка (29 років).
Образотворчому мистецтву навчалась у Херсонському державному університеті. Путівку у чарівний світ графіки надала саме кафедра образотворчого мистецтва та дизайну ХДУ.
Подальша самостійна праця була присвячена сучасним технікам образотворчого мистецтва – кулькова ручка, акрил, маркери, комбінованим технікам.
Війна застала у Херсоні. Пережила окупацію рашистами, коли основним правилом виживання було не контактувати з ними будь-яким чином. Рашисти їздили з автоматами, наставляли на людей, прискіпливо дивилися на вирази обличчя. Реальність була настільки дикою, що рятувалась знов-таки мистецтвом. Виручила кулькова ручка – за той час створені серії гуцулів, видатних діячів кульковою ручкою
Кулькова ручка – дуже мобільний інструмент, можна взяти з собою у сховище (на відміну від фарб), тому продовжую творити і зараз.
В даній серії “Back to black” (Діти та старі) намагалася виразити емоції людей під час війни. Це і горе, і любов, і радість. Жорсткий штрих кулькової ручки, відсутність півтонів та чорно-білий світ війни – основа цієї серії. Роботи натхненні сучасним американським мистецтвом гіперреалізму, тому – незвичні ракурси, людські емоції, сльози чи посмішка людини “в ракурсі картини”. Бо фотографія – це основа роботи в естетиці гіперреалізму. Але фотографія не вбила мистецтво, бо фото – це лише відбиток реальності. А у художній роботі очі моделі оживають і досягається реалістичність зображення, що недосяжна для об’єктиву фотографа», – розповіла жінка.
Категорія: Новини Дніпра, Новини Культури Дніпра
Позначки: новини культури, Україна Росія війна