Понад 718 млн грн заборгували за спожиту воду споживачі – фізичні особи в Дніпрі. Ще понад 126,6 млн грн складає заборгованість підприємств, установ, в т.ч. числі ОСББ та ЖБК. Сьогодні, 1 лютого, комунальне підприємство розпочало відключати за несплату споживачів, які заборгували значні суми. Нагадаємо, такую можливість постачальникам комунальних послуг по всій країні надав уряд, який 29.12.2023 року постановою № 206 скасував мораторій на відключення за комунальні борги та повернув нарахуванні пені, пише «Наше місто».
Представники КП “Дніпроводоканал” провели перші відключення за борги в Індустріальному районі Дніпра. В одному з приватних будинків по вул. Мечетна (колишн.Оренбурзька) за воду не сплачували майже три роки. Накопичився борг близько 15 тис. грн. Боржникам кілька разів відправляли листи з попередженнями, зазначає Олексій Норець, начальник абонентської служби Індустріального району КП Дніпроводоканал, однак реакції не було.
Тож, представники комунального підприємства приступили до відключення. Фахівці відчиняють люк, перекривають ввідний вентиль подачі води на будинок. Після цього встановлюють пломбу. Якщо таку пломбу зірвати – підприємство надалі буде змушене демонтувати ділянку труби, по якій подається вода до будинку.
Також відключено за борги ще один будинок, розташований на вул. Смоленській. Загалом в Індустріальному районі є майже 200 адрес, де наявна значна заборгованість, відзначив Олексій Норець.
Комунальники зазначають: під загрозою відключення – ті об’єкти приватного сектору, де борг вже перевищує 5 тис.грн, для багатоквартирних будинків – 10 тис. грн. До речі, у “висотках” технічно відбувається перекриття каналізаційної труби, що виходить від квартири боржника, що позбавляє його можливості користуватися водовідведенням.
Для того, щоб відновити постачання води, треба повністю погасити борг, а також окремо сплатити вартість робіт з підключення – це близко 3,2 тис.грн, уточнюють у підприємстві.
В КП “Дніпроводоканал” закликають споживачів справно вносити плату за воду та абонентське обслуговування. Як відомо, внести оплату зараз можна дистанційно, через сайти або мобільні застосунки банків. В тому числі через добре усім відомий застосунок Приват24, в якому чітко відображаються нарахування за спожиту воду та абонобслуговування. Реквізити для оплати також є на сайті КП Дніпроводоканал.
Звісно, обставини у людей бувають різні. Хтось виїхав за кордон, хтось потрапив у скрутне фінансове становище та не може сплачувати за комунальні послуги. КП “Дніпроводоканал” закликає усіх споживачів підтримувати комунікацію з підприємством. Тим, хто накопичив борг та не має фінансової можливості сплачувати борги цілком, радять звернутися до КП будь-яким зручним способом, укласти договір реструктуризації та сплачувати борг частинами.
Для узгодження всіх деталей та оформлення реструктуризації можна звертатися до абонентського відділу КП Дніпроводоканал в тому районі, до якого відноситься фізична чи юридична особа, що має борги. Контакті телефони можна знайти на сайті.
Також можна звертатися до Центрів абонентських послуг ТОВ “ЄРЦ КП”.
– Ми раді бачити та чекаємо усіх боржників, людей, у яких скрутне фінансове становище, ми відкриті до усіх, – зазначає Олексій Норець. – Кожного вислухаємо, у кожній ситуації будемо розбиратися. Ми – за нормальний діалог.
Cтаном на початок цього року в Дніпрі споживачі, які мають заборгованість, загалом уклали 362 договори реструктуризації на загальну суму 7,3 млн грн. По Індустріальному району наявні 32 договори на суму 550,3 тис. грн.
Важливий аспект – усім споживачам води рекомендують щомісяця передавати показання лічильників (якщо вони встановлені) до КП “Дніпроводоканал”. Ці дані можна повідомити контролерам КП. Або, якщо споживач виїхав, можна надіслати електронне звернення просто на сайті комунального підприємства.
Особливо уважними треба бути споживачам, які не мають приладів обліку, при цьому виїхали зі свого житла та не споживають воду. Про такі обставини вкрай варто повідомити комунальне підприємство – телефоном або написавши електронного листа через сайт “Дніпроводоканалу”, щоб дійти згоди, уникнути зайвих нарахувань та проблем з оплатами.
Фото Валерія Кравченко.