Зараз, під час війни, дуже важливо приділяти особливу увагу психологічній підтримці та емоційному стану дітей. Саме в цьому напрямку працює практичний психолог дніпровського НВК № 37 Вікторія Вдовіна. Вона використовує у своїй роботі метафоричні асоціативні карти «Нейро-звірі», які створила за допомогою штучного інтелекту. Про це повідомляє «Наше місто».
Шукаючи ефективні способи допомоги дітям, які постраждали в результаті бойових дій в Україні, в минулому році Вікторія Вдовіна вирішила розробити новий інструментарій, використовуючи такий інноваційний метод як штучний інтелект. Він з’явився в Україні зовсім нещодавно і вже став гарним помічником для багатьох спеціалістів, у тому числі й вчителів. Таким чином були створені метафоричні асоціативні карти (МАК) для роботи з дітьми. Вони отримали назву «Нейро-звірі».
На цих картках зображені фантастичні нейро-звірі, – розповідає Вікторія Вдовіна. – Тобто неіснуючі тварини в казковому лісі. Робота тривала декілька місяців, а сама ідея чекала на реалізацію майже рік. Метафоричні асоціативні карти – це набір картинок розміром з гральні карти. За допомогою них психолог може підштовхнути своїх клієнтів до відвертої розмови про себе та свою проблему.
Використання метафоричних карток під час роботи з дітьми має певні переваги. Картки з нейро-звірями створюють атмосферу безпеки та довіри, зменшують внутрішній спротив дитини, допомагають сформувати навички пошуку розв’язання проблем. А ще розвивають мислення, поліпшують комунікативні та соціальні навички. Вони можуть бути підтримкою в процесі навчання та розвитку. Метафоричні асоціативні карти допомагають дітям легше розуміти власні емоції та керувати своїми почуттями.
Цей метод є інноваційним та ефективним способом сприяти психологічному відновленню та емоційній стабілізації дітей, – вважає Вікторія Вдовіна. – А те, що колода створена за допомогою ШІ, робить підхід сучасним, допомагає зробити сесії більш цікавими та ефективними для учнів.
У колоді є такі вправи як «Тварина-помічник», де діти обираютькарту «Нейро-звіра», який міг би стати помічником у проблемній ситуації. Та фантазують, як саме ця тварина може допомогти, і чому вони вибрали саме цю карту. Діти можуть відповісти приблизно так: «я можу бути мудрим, як сова» або «я можу мати спокій та силу, як слон».
Ось ще приклад. Дівчинка семи років обрала для себе рожевого котика для виконання вправи. Пояснює це так: «Цей котик схожий на мене, у мене також часто такий настрій, а також він такий милий та пухнастий, мені хочеться його роздивлятись, я його намалюю. Котик зможе дійти до дерева сили, йому допоможуть друзі, батьки. Після цього він стане сильним та радісним».
В процесі заняття з цією дівчинкою ми малювали котика в місці його сили, – згадує Вікторія Вдовіна. – У спокійному куточку, де йому затишно та безпечно, з його друзями та улюбленими смаколиками. Працюючи з дитиною, я задавала різні запитання. Дівчинка ділилась про себе, так ми дізналися де її місце спокою та безпеки. Така техніка допомагає стабілізувати та заспокоїти внутрішній стан.
Психологиня дуже рада, що цей інструмент став корисним як дітям, так і дорослим. В неї ще багато ідей. Тому далі буде.
Нагадаємо, раніше ми писали про те, як вчитель історії в Дніпрі проводить уроки за допомогою ШІ.