Site icon Наше Місто

Комунальні автобуси Дніпра: як допомога від Києва та Кельна врятувала місто від транспортного колапсу

Комунальні автобуси Дніпра

Вони з’явилися на вулицях Дніпра вже через три тижні після потужного ворожого ракетного удару по місцевому АТП у вересні 2022-го та замінили півсотні знищених одиниць громадського транспорту. У Дніпрі вже понад рік возять пасажирів комунальні автобуси. Це гуманітарна допомога від Києва, Вінниці, Кельна та місцевих приватних бізнесменів, завдяки якій Дніпро врятували від транспортного колапсу. Про це пише “Наше місто”.

За перший рік комунальні автобуси Дніпра перевезли 1,4 млн пасажирів. З них 45 % — пільговики.

“Іскандер” для місцевого АТП

У цю страшну ніч, 29 вересня 2022-го, ворог завдав удар ракетою “Іскандер” по цивільній структурі Дніпра. Одним з уражених об’єктів стало автотранспортне підприємство. Потужні вибухи чули майже в усіх куточках обласного центру. На місці удару виникла пожежа — горіла адмінбудівля та автобуси, які повинні були вранці вийти на маршрути.

Внаслідок ворожої атаки були знищені 48 великих і 6 середніх автобусів, ще близько сотні – понівечено. Вибух пошкодив ремонтні цехи, адміністративну будівлю та сервісні служби.

Дніпро опинився на межі транспортного колапсу, кілька маршрутів залишилися без транспортних засобів. Втім, пасажирські перевезення не зупинилися. Рятували ситуацію залученням на постраждалі маршрути автобусів з інших ліній.

Було паралізовано 12 маршрутів, – каже Іван Васючков, заступник начальника управління транспорту департаменту транспорту та інфраструктури ДМР. — Частину з них своїми автобусами закрили наші приватні автоперевізники.

Допомогло нещастя

На допомогу нашому місту оперативно прийшли дружні мегаполіси України. Багато в чому це сталося завдяки особистим зусиллям мера Дніпра Бориса Філатова, який послідовно розвивав партнерські стосунки з колегами з інших міст.

Вже за 10 днів після ракетного удару по АТП Київ передав Дніпру 30 автобусів – МАЗи двох моделей, з низьким рівнем підлоги та пасажиромісткістю 100 та 150 людей. Вони обладнані пандусами для комфорту пасажирів на інвалідних візках. Кабіни водіїв – із системами кондиціювання повітря. Двигун і автоматична коробка передач — виробництва відомих фірм Mercedes-Benz та Voith. До речі, 10 з цих автобусів прибули до Дніпра, завантажені гуманітарною допомогою від столиці.

5 великих автобусів нашому місту передало місто-побратим Кельн. Автобуси з Німеччини виявилися дуже великими – кожен може перевозити більше ніж 160 пасажирів.

Тим часом з Вінниці до Дніпра вирушили ще три міські автобуси великої місткості – два ЛАЗи і “Богдан”.

Сім автобусів Дніпру подарували представники місцевого бізнесу. Приміром,  корпорація “Біосфера”, що працює попри війну, надала кілька сучасних автобусів для потреб міста і містян.

Ці автобуси вже були у використанні до цього, їхній середній вік – 10-15 років, але вони в доброму стані, – додає Васючков.

А вже за три тижні після знищення автобусного парку перші комунальні автобуси вийшли на міські маршрути. 

Таким чином у Дніпрі на базі комунальних тролейбусних депо з’явився підрозділ автомобільних перевезень. У нашому місті муніципальних автобусів не було з радянських часів, тому підприємству терміново стали потрібні водії на ці транспортні засоби та ціла низка технічних фахівців.

До створення муніципальної автоколони у Дніпрі призвело нещастя, – розповідає Васючков. – Коли через ракетний удар виникла транспортна криза, стало зрозуміло, що без комунального парку автобусів місту не обійтися. На перший тиждень у нас дійсно не було жодного водія автобуса, за кермо сідали водії тролейбусів з відповідною категорією “Д” – це люди, які могли керувати й тролейбусом, й автобусом.

Рятували водії тролейбусів

Майстри ремонтних цехів електротранспорту швидко освоїли технічні особливості переданих автобусів. Завдання полегшило те, що більшість з них були однієї марки з новими тролейбусами, які Дніпро активно закуповував до початку повномасштабної війни. Деяким водіям тролейбусів довелося швидко перекваліфікуватися на керування автобусами.

Кермувальник із 15-річним стажем Олександр каже, що для досвідчених водіїв це завдання не складне, а скоріше — цікаве.

Габарити я відчуваю, – коментує він. – Це ж не з легкової машини пересісти. Усе достатньо просто. Тим паче – автобуси хороші, на них зручно. І ремонтна база у нас є. Роблять огляди, заміну запчастин. Усе працює.

За словами заступника начальника управління транспорту департаменту транспорту та інфраструктури ДМР, автобуси, які використовуються дніпровським комунальним автопідприємством за габаритами такі самі, як й тролейбуси. Тому кермування ними майже однакове. 

Найскладніше було із запчастинами та техобслуговуванням. 

Автобуси були потрібні ще “на вчора”, а метеріально-технічна база у нас була відсутня й ми розуміли, що комунальне підприємство навіть для закупівлі якоїсь запчастини повинно оголосити тендер, – згадує Іван Васючков. – Й це було найскладніше, тому що коли приїхала більша частина автобусів, дійсно, у них були деякі недоліки й ми виправляли ситуацію за рахунок їх кількості — з одного автобусу знімали запчастину, встновлювали іі на інший. На самому початку ми змогли поставити на маршрути 15 автобусів.

Поїхали у віддалені райони Дніпра

Отримані автобуси спочатку вийшли на підсилення маршрутів. Згодом були створені п’ять нових маршрутів, які з’єднали центральні райони Дніпра, вокзал із найвіддаленішими мікрорайонами, що не забезпечені міським електротранспортом, приміром — Ігрень, Мирний, Авіаторське, Краснопілля та Кам’янка (АНД район). Зараз на маршрутах щодня за графіком працює майже третина комунальних автобусів, інші чекають введення нових маршрутів. Муніципальні автобуси зараз курсують за п’ятьма маршрутами: № 7-К; № 32-К; № 48-К; № 75-К; № 109-К. 

Буква “К” у номері — означає “комунальний” — це власність міста. 

Кожен автобус пристосований для перевезення людей з інвалідністю. Впроваджено оплату проїзду безготівковим способом, а рух транслюється в режимі реального часу в мобільному додатку D-transport. Також можна зайти на сайт КП «Дніпровський електротранспорт – там є повний розклад руху автобусів та їх відстежування.

За рахунок того, що у комунальному підприємстві вже був досвід використання QR-коду та інших засобів електронної оплати, ми змогли впровадити це в автобусах, – пояснює Васючков. – Зараз пасажири можуть розрахуватися через «Приват24».

Пільги без обмежень та доплата за кожного пассажира

Після того, як у Дніпрі обмежили час безкоштовних поїздок пільговиків на маршрутах, які обслуговують приватні автоперевізники, комунальні автобуси продовжують возити представників усіх пільгових категорій без обмежень.

За даними департаменту транспорту та інфраструктури Дніпровської міськради, виторг від працюючих щодня на маршрутах комунальних автобусів не дуже високий. 

У нас в комунальному автобусі перевезення одного пасажира коштує приблизно 24 грн, з яких пасажир оплачує лише 15 грн, інша частина закривається за рахунок міського бюджету, – пояснює Іван Васючков й додає, що така ситуація не лише у Дніпрі і навіть не в Україні. – Перевезення всіх пільговиків теж сплачує міський бюджет.

Громадський транспорт – завжди збитковий та датується за рахунок місцевого, або державного бюджетів.

Витрати на громадський транспорт дуже високі, але він виконує важливу соціальну функцію – це мобільність населення, за рахунок чого йдуть додаткові надходження до бюджету, – пояснює Іван Васючков.

Муніципальні автобуси стали справжнім порятунком для Дніпра й вже понад рік є зручним і доступним видом транспорту для мешканців нашого міста.

Нагадаємо, раніше ми писали, що у Дніпрі провели масштабне оновлення “Китайської стіни”.

Категорія: Новини Дніпра, Тема дня

Позначки: , , ,

Приєднуйтесь до нас у

Дивіться також:

Exit mobile version