Site icon Наше Місто

Колір має значення: як одяг допомагає боротися зі стресом

Колір має значення: як одяг допомагає боротися зі стресом

Взимку багато хто з нас надає перевагу одягу темних кольорів, а влітку зазвичай хочеться одягти щось яскраве. Таким чином багато років поспіль розмірковували більшість з нас. Але війна змінила наші звички, у тому числі і ті, що стосуються зовнішнього вигляду. Тож навіть коли на вулиці була спека, далеко не всі дніпряни наважуються одягнути щось барвисте. Бо, не на часі.  Що вже казати про похмуру та прохолодну осінь. А тим часом наше життя триває. Яким чином одяг та його колір впливають на нього?

Визначтесь з архетипом

Лише після визначення свого архетипу людина може зрозуміти, чому саме їй краще обирати  такий одяг, а на інший не варто звертати увагу. Тож для того, щоб обрати правильний образ, треба подивитись на себе не лише ззовні, а й зсередини.  В цьому впевнена Наталія Клімова, іміджмейкерка, психологиня зовнішнього вигляду.

– Архетип – це певна внутрішня роль людини, – розповідає Наталія Клімова. – Наприклад, підлітки зазвичай є бунтарями, це відображається на їхній зовнішності. Коли людина знаходить свій архетип, це суттєво їй допомагає і в побудові іміджу, і в комунікаціях з іншими. Часто буває так, що з вами попрацювали стилісти, візажисти, обрали купу одягу, але потім ви це все не носите. Таке стається і з героями різних телешоу, де працюють над їхнім перевтіленням. Це відбувається тому, що стилісти не заглиблюються всередину, в психологічний стан людини. В тому чи іншому одязі нам має бути комфортно, а не лише мти  красивий вигляд. До речі, люди, які гоняться за модними трендами, брендованим одягом – це зазвичай ті, хто не мають власного бачення. Вони  залежать від думки оточуючих та мають певні комплекси. Коли людина переборює їх, вона стає більш виваженою. Перестає приділяти занадто багато уваги лейблам, великим літерам, якими на футболках чи світшотах написані назви брендів. Вони вже все собі довели.

Багато проблем – носіть біле

Дуже велике значення для нашого психологічного настрою має колір. Наталія Клімова впевнена, що кожен колір, що обирається в одязі, має певну енергію, яка певним чином діє на наш організм. Наприклад, червоний відповідає за фізичний стан, синій – за інтелектуальність, зелений – гармонійність, жовтий – емоції, фіолетовий – духовність.

– Якщо у людини в гардеробі багато речей червоного кольору – це означає, що в неї накопичилось багато сексуальної, або агресивної енергії, – впевнена іміджмейкерка. – Не випадково бунтарі полюбляють червоні сорочки, а деякі жінки свідомо обирають обтягуючі червоні сукні. Блакитний колір – це про мудрість, експертність. Рожевий символізує цнотливість, але якщо він яскравий, насичений, то каже про оптимізм, бажання йти до своїх цілей.

Осторонь стоять два найпопулярніші кольори – чорний та білий. Чорний колір все в себе поглинає, а білий відзеркалює. Якщо людина надає перевагу чорному кольору – це означає, що всередині у ній відбуваються процеси пошуку сенсу життя. А можливо, вона навіть перебуває у депресії.

– Білий колір відштовхує негатив, – зазначає Наталія Клімова. – Не випадково у Китаї – це колір трауру. Саме такий колір має зазвичай одяг лікарів. Білий працює як дзеркало, до того ж він викликає довіру. Тож якщо у вас багато проблем – обирайте білий одяг, який буде відштовхувати їх. А ось ствердження про те, що чорний колір слід обирати тим, хто хоче здаватись стрункішим, є міфом. Стрункість фігурі надає жорстка якісна тканина та особливості крою одягу. Тож треба правильно вибудовувати силует.

Особливо невдалим іміджмейкер вважає поєднання чорного з червоним, з жовтим. Це дуже агресивне поєднання. Такі кольори часто мають отруйні змії та павуки. Для того, щоб мати психологічну рівновагу, краще обирати нейтральні пастельні відтінки. Наприклад, світло-блакитний, світло-рожевий, бежевий. Такі кольори оптимістичні та м’які, в них дуже комфортно і вам, і тим, хто поряд. Обирайте саме такі кольори й для домашнього одягу. Бажано, щоб фактура тканини була теж м’якою – не треба заганяти себе у жорсткі рамки.

Це стосується й взуття. Краще обирати кросівки, босоніжки та туфлі на платформі. Це подарує відчуття такої бажаної стабільності. І в укриття в такому взутті швидко добігти зручніше, ніж на шпильках.

В офісі – синій, вдома – бежовий

Обирати зранку гардероб іміджмейкерка радить згідно з тим, які саме завдання ви маєте на цей день. Якщо може бути конфліктна ситуація, треба окреслити дистанцію з кимось – обирайте холодні кольори. Такі як синій, блакитний. А якщо буде душевна вечірка у колі друзів або родичів, краще надати перевагу теплим відтінкам. Є й специфічні акценти, які можна зробити за допомогою аксесуарів. Наприклад, жінки «розмовляють» за допомогою сумочок, а чоловіки – за допомогою краваток.

– Другий параметр, який є найважливішим після кольору, це силует, – впевнена Наталія Клімова. – Існує чотири види силуету. Обтягуючий, напівприлеглий, вільний та трапецевидний. Якщо людина надає перевагу обтягуючому одягу – для неї немає кордонів. Напівприлеглий одяг говорить про те, що людина готова для спілкування та компромісів. Вільний одяг каже, що людина сама обирає, з ким саме вона буде спілкуватись, а з ким – ні. Трапецевидний або як його ще називають королівський силует символізує загарбництво чиїхось територій.

Зеленський виглядає бездоганно

Що стосується зовнішнього вигляду відомих персон, Наталія Клімова вважає за взірець покійну королеву Єлизавету Другу. Вона використовувала різні кольори, але одні й ті ж самі моделі сумок та туфель. Також було цікаво спостерігати за експрезидентом США Дональдом Трампом та його дружиною Меланією. В них завжди були узгоджені один з одним образи. Зазвичай одяг Меланії був продовженням краватки Дональда. Що стосується зовнішнього вигляду президента України Володимира Зеленського, щодо цього у Наталії Клімової теж є власна думка.

– Доволі часто я бачила хейтерські коментарі – на кшталт «купіть йому костюм», «чому він в тріко», – каже Наталія Клімова. – Але я можу поаплодувати стилістам нашого президента. Він чітко передає інформацію: я захищаю свою країну, я свій хлопець у кросівках, та водночас – герой в мілітарі. Цим Зеленський викликає довіру до себе. А ось, до прикладу, архетип Юлії Тимошенко був створений за типом «турботливий правитель».

Працюєте з дому – одягніть шпильки

Психологиня зазначає, що у багатьох, хто знаходиться на дистанційні роботі – раніше у зв’язку з ковідом, зараз – через війну – є проблеми з організацією робочого графіку. Особливо це стосується жінок, які не можуть налаштувати себе на продуктивну працю сидячи вдома в капцях та халаті. Таким працівникам Наталія Клімова радить після сніданку вдягати спідницю-олівець, шпильки. Лягти в такому вигляді на диван чи варити борщ дуже незручно. Тож доведеться працювати.

Кращий шопінг – в будні зранку

Як правильно обирати одяг у магазині? Насправді це ціла наука. Психологиня радить не йти туди під гаслом: «я не знаю, що я хочу». Не керуватись тільки емоціями. Дуже часто речі, що куплені таким чином, потім висять у шафі та ніколи не використовуються.

– Спочатку треба розібрати свій гардероб та визначити, чого саме вам не вистачає, – радить Наталія Клімова. – Непогано ще напередодні шопінгу знайти в інтернеті те, що саме хоча б приблизно треба купити. До того ж я не раджу ходити по магазинах ввечері. Після робочого дня досить складно прийняти правильне рішення. Найкращий варіант, якщо є така можливість, робити шопінг вранці у будні дні.

Яскраві барви – до Перемоги

Яким чином те, що зараз відбувається в нашій країні, позначилось на те, що і коли вдягати? Про це ми запитали дніпрян.

Вікторія Бакутіна, медичний представник:

– На початку війни мені, так само як і багатьом, було зовсім не до нарядів. Я завжди надавала перевагу простому комфортному одягу. І він мені дуже знадобився: з березня до липня 2022-го наша фірма виплачувала нам зарплатню, але на роботу ми не ходили з міркувань безпеки. В мене поряд з домом є бомбосховище. Тож під час майже кожної сирени я брала свою собаку та йшла туди. Звісно, на перевдягання не було часу, тож я завжди намагалась ходити вдома зручно та просто вдягнутою.

З часом життя повернулось майже до звичного розпорядку. Я повернулась до роботи, а в бомбосховище наразі ходжу тільки коли в інтернеті попереджають про загрозу масованих ракетних атак. Я знову стала ходити по магазинах та купувати собі різні речі, у тому числі й одяг. У цьому році з’явився настрій вирушити під час відпустки у невеличку подорож. І знаєте, я помітила, що тепер в мене є бажання купувати навіть більщ яскравіший одяг, ніж до війни. Здається, я таким чином доводжу собі і всім оточуючим, що все буде добре. Що я вірю в нашу перемогу і вона вже не за горами.

Валерій Сосна, художник:

– Мене завжди приваблювали речі, можливо, навіть занадто яскравих кольорів. В моєму гардеробі є багато жовтих, зелених, червоних светрів та мокасин. Як художник я надаю особливе значення кольорам. Але звісно, війна та події, які з нею пов’язані, впливають на мій настрій загалом та на те, що хочеться вдягнути, зокрема. А також на мою творчість.

 Саме під час війни протягом останнього року я створив серію картин «Барви на двох». До неї відосяться біля 20 робіт, всі вони яскраві за колоритом та життєстверджуючі за задумом. Тож я маю надію, що мої картини піднімуть настрій українцям та допоможуть дочекатись нашої перемоги.

Юліанна КОКОШКО.

Категорія: Новини Дніпра, Суспільні та соціальні новини Дніпра, Тема дня, Україна

Позначки: ,

Приєднуйтесь до нас у

Дивіться також:

Exit mobile version