З початком війни багато дніпрян виїхали за кордон або змінили місце проживання в межах країни. Деякі з них залишили свої квартири порожніми, і, відповідно, ніхто не передає покази лічильників. В цьому випадку оператор системи розподілу, не отримавши дані лічильника, використовує середньодобові показники споживання для розрахунку обсягів споживаної електроенергії і передає ці дані постачальнику. Постачальник використовує ці обсяги для виставлення рахунків. Проте власники житла відмовляються сплачувати рахунки, вважаючи це помилкою, і, в результаті, накопичуються борги. Що варто зробити клієнтові, якщо він не проживає в квартирі, щоб не назбирати боргів – читайте в матеріалі “Наше місто“.
В YASNO повідомили, щоб уникнути формування боргів у такій ситуації, клієнтам необхідно регулярно передавати орієнтовні покази лічильників щомісяця. Наприклад, якщо у квартирі залишилася працююча техніка, така як холодильник, можна щомісяця додавати до останніх зафіксованих показів 2-5 кВт∙год і сплачувати за них.
Коли клієнт повернеться додому, він може сфотографувати покази лічильника або запросити контролера ОСР для проведення звірки. Цей підхід допомагає уникнути накопичення боргів і отримання повідомлень про заборгованість.
Навіть якщо у квартирі вимкнені всі електроприлади, важливо щомісяця передавати останні зафіксовані клієнтом покази лічильників.