Навіть у тих людей, які протягом багатьох років регулярно оплачують послуги ЖКГ та не мають заборгованості по квартплаті, можуть виникнути суперечки з керуючою компанією. Тільки якщо знати, скільки зберігати квитанції про оплату комунальних послуг та чітко дотримуватися рекомендованих параметрів, можна розраховувати на свою захищеність від претензій. Про це повідомляє «Наше Місто» з посиланням на ТСН.
Незалежно від того, яким способом ви оплачуєте послугу, підтвердженням ваших дій якраз і є платіжна квитанція. Щоб квитанція про сплату послуг мала юридичну силу, в ній повинні бути присутні графи, в яких зазначаються показання засобів обліку, суми до сплати, тобто дані, які можуть знадобитися для підтвердження платежу в ситуації, якщо між сторонами виникнуть суперечки.
Причини для зберігання квитанцій
- у разі збою в системі зберігання даних відомості можуть бути загублені, а потім відновлені некоректно або не повністю,
- може бути плутанина в платіжах, викликана зміною тарифів або іншими обставинами,
- трапляються помилки та несумлінність співробітників.
У таких та інших ситуаціях між споживачами та постачальниками може виникнути суперечка, надалі і судовий розгляд. У цьому випадку як доказ оплати послуг приймаються винятково документальні свідчення.
Жоден нормативний акт не вказує, як довго потрібно зберігати квитанції з відміткою або чеком про оплату послуг ЖКГ, тому в такому разі користуються законом про термін давності позовної заяви. Згідно з ним, позовна давність щодо подібних спорів закінчується через 3 роки від моменту виникнення проблемної ситуації.
Квитанції платежів, зроблені через Інтернет, можуть зберігатися в електронному форматі. Потрібно мати на увазі, що надруковані квитанції без справжніх печаток організації можуть не прийматися в судових органах як доказ. Тому надійніше буде попросити співробітників банку через який проводився платіж, видати повноцінну квитанцію з печатками та датами.