Ні для кого не є секретом той факт, що при вході в поворот машина сильно крениться у протилежний бік. Чим швидше їде автомобіль на повороті, тим вища ймовірність його перекидання. Щоб вирівняти кузов і запобігти перекиданню, у конструкції підвіски передбачений стабілізатор поперечної стійкості. Конструктивно він є важелем, у якого на кожному краю встановлений стабілізатор стійки. Саме ці деталі дозволяють важелю скручуватись при виникненні крену та стабілізувати положення кузова щодо дорожнього покриття.
Конструктивно така деталь є металевим стрижнем з шарнірами по краях. Довжина стійки коливається в межах 3-25 см, залежно від конструкції підвіски в цілому. Шарнір виготовлений за типом кульової опори та складається з:
- корпусу;
- кульового пальця;
- пильовика;
- вкладиша;
- мастила;
- гайки для кріплення пальця.
Незалежно від того, розглядається стійка стабілізатора задня або передня, практично всі мають шарніри по краях. Існують варіанти із сайлентблоками, але вони набули менш широкого поширення. Шляхом шарнірного з’єднання механізм жорстко кріпиться до кузова і при цьому залишається досить рухливим, щоб стабілізувати положення кузова. Таку деталь, як стабілізатор стійки краще не купувати з автошротів, а віддати перевагу новій.
Причини виходу з ладу стійки стабілізатора
Оскільки ці деталі виготовляються зі сталі, вони мають достатній запас міцності, щоб служити тривалий час. Причин виходу з ладу стійки може бути кілька:
- низька якість деталей;
- екстремальне водіння;
- недостатній догляд;
- неправильно підібрані стійки стабілізатора;
- руйнування пильовиків шарнірів;
- розлам металевого стрижня
Через те, що стрижні металеві вони можуть зламатися тільки при ДТП. Але вони можуть деформуватися в процесі експлуатації машини. Механічні удари, що приходять на підвіску, сприяють цьому, особливо при агресивному стилі водіння. Чим більша маса машини, тим вище навантаження на ці деталі при агресивному стилі їзди або при переміщенні бездоріжжям.
Нехай металеві стрижні мають великий запас міцності, але шарнірні з’єднання не можуть цим похвалитися. Купити стійки стабілізатора доведеться в тому випадку, якщо проігнорувати порваний пильовик. З цієї причини всередину шарніра потрапляє бруд, мастило втрачає властивості, а пластикова вкладка швидко зношується і з’являється люфт. Через нього кульовий палець розбиває краї корпусу і згодом може випасти з нього. Це і є результатом недостатнього догляду за деталями, тому що вже з появою тріщин на поверхні пильовика його слід замінити. Що стосується низької якості деталей, таке можливе при їх купівлі в не сертифікованій точці продажів.
Які купити стійки стабілізатора для машини з підвищеною прохідністю
Вище описані причини виходу з ладу даних виробів, і це не просто так. Знаючи, які фактори впливають на їхній термін служби, стає очевидним, що для автомобіля з підвищеною прохідністю необхідні посилені стійки стабілізатора. Крім того, це повинні бути подовжені вироби, оскільки у позашляховиків завжди діаметр коліс вищий, ніж в інших класів автомобілів. Що стосується виробників, найчастіше віддають перевагу таким брендам:
- CTR – корейський виробник, який спеціалізується виключно на виготовленні деталей підвіски.
- Delphi – найбільший виробник запчастин для ходової машини.
- Fibi – компанія, що виготовляє стійки у Німеччині.
- RTS – іспанська компанія із виготовлення деталей підвіски з повним виробничим циклом.
- Swag – асортимент компанії на 35% складається зі стійок стабілізатора.
Всі перераховані вище виробники виготовляють сертифіковані запчастини до автомобілів різних марок і класів, включаючи машини з підвищеною прохідністю. Тому стійка стабілізатора передня або задня цих брендів будуть служити довго.
Категорія: Важливо, Новини Дніпра, Суспільні та соціальні новини Дніпра
Позначки: укрнет