Щоб купити ідеальні автодиски, потрібно розібратися в двох речах: параметри і типи дисків. Підбір характеристик впливає на можливість встановлення дисків та безпроблемної експлуатації автомобіля. Від типу залежить комфорт експлуатації, ходові можливості машини, її зовнішній вигляд, а також сума, яку вам доведеться витратити на покупку.
Які параметри потрібно враховувати обов’язково
До основного належить:
- діаметр;
- ширина;
- виліт;
- кількість отворів для кріплень;
- відстань між кріпильними отворами;
- діаметр центрального отвору.
Діаметр — це перше, на що звертають увагу автовласники, перш ніж купити диски. Він вимірюється в дюймах — наприклад, R13, R14, R15 і т.д. Бажаючи покращити зовнішній вигляд авто, багато хто купує автодиски з більшим діаметром, ніж раніше. Тут головне не переборщити. Встановлювати варто лише ті катки, діаметр яких більший на 1-2 розміри. Для позашляховиків можна відійти від заводських параметрів на 1-3 розміри. Але це завжди потрібно уточнювати.
Ширина дисків також вимірюється в дюймах. Вона розрахована так, щоб колесо зручно стояло в арці, не випирало та не було занадто втопленим. Допускається незначне збільшення, але також в розумних рамках.
Виліт розрахований так, щоб колесо мало оптимальне розташування, а також щоб підшипники та інші елементи ходової частини не перевантажувалися. Вимірюється він в міліметрах. Незначне відхилення від заводських параметрів також можливе.
Кількість кріпильних отворів та відстань, на якій вони розташовані один від одного, повинні бути саме такими, як вказано виробником. Відхилення недопустимі. Якщо вказано 4х100, то повинно бути лише так.
Діаметр центрального отвору точно не повинен бути меншим, оскільки в іншому випадку поставити колеса не вдасться. Збільшення цього параметру можливе. Та в такому випадку доведеться купувати спеціальні ступичні кільця для ущільнення.
Типи автодисків
Автодиски бувають:
- штампованими;
- литими;
- кованими.
Перші роблять з низьковуглецевої сталі методом штампування. Беруть готові листи сталі та видавлюють з них середню частину і обід, які потім зварюють між собою та обробляють.
Їхні переваги наступні:
- низька ціна;
- міцність;
- пластичність;
- ремонтопридатність.
Від них покупців відштовхує доволі простий зовнішній вигляд. Але це частково вирішується встановленням ковпаків.
Литі виготовляються шляхом розплавлювання заготовок з алюмінієвого сплаву (з деякими додатками) та виливання металу в спеціальні форми, подальшому охолодженню та обробці.
Такі диски можуть похвалитися наступним:
- набагато кращим дизайном;
- малою вагою;
- різноманіттям моделей.
Ціна на литі диски вища, але завдяки перевагам вона цілком виправдана.
Ковані моделі найдорожчі і купувати їх варто лише для автомобілів преміального рівня. В штампованих та литих вони виграють у всьому — вазі, міцності, довговічності тощо. Переважають вони і в дизайні. Особливу родзинку вносять тонкі спиці та борти.
При виборі типу автодисків вам варто керуватися не лише фінансовими можливостями, а й умовами використання. Якщо ви купуєте їх для їзди взимку чи по неякісних дорогах, то немає ніякого сенсу переплачувати за литі моделі. Краще не вагатися і купувати сталеві. Литі — ідеальний варіант для якісних доріг і теплої пори року. А ковані є сенс купувати лише для преміальних автомобілів.