З 4 грудня 2022 року, до 300-річчя від дня народження мислителя Григорія Сковороди, Міністерство культури та інформаційної політики, Державне агентство України з питань мистецтв та мистецької освіти разом із мережею магазинів АТБ (ТОВ «АТБ-МАРКЕТ») запускають спільний проєкт в рамках національної кампанії «Світ Сковороди». Завдання кампанії — донести багатогранність образу Григорія Сковороди, відійти від його стереотипного сприйняття як лише «філософа з торбиною» та залучити українців до нового осмислення його спадку. Цього року дата ювілею видатного українця увійшла до переліку ювілейних дат ЮНЕСКО 2022 року.
“Приємно відзначити, що до святкування цьогорічного ювілею видатного українського філософа та письменника долучились не лише державні та культурні інституції, а й представники бізнесу, які розуміють вагу й значення української культури для сьогоднішнього суспільства. Така підтримка надає потужний поштовх до формування в майбутньому єдиної цілісної культурної сфери у нашому суспільстві, коли просвітництвом займатимуться абсолютно всі напрямки діяльності, бо це стане необхідною складовою для успішного розвитку нашої країни” – вказує Галина Григоренко, заступниця міністра культури та інформаційної політики України
Протягом двох тижнів усі відвідувачі та клієнти мережі магазинів АТБ зможуть доєднатися до святкування 300-ї річниці від дня народження Григорія Сковороди. Під час візиту до будь якого магазину мережі, усі клієнти можуть почути декілька аудіо-оповідань Григорія Сковороди, голосом яких став актор Національного театру ім. Івана Франка Віталій Ажнов, а також при кожній покупці отримати чек з персональною цитатою українського філософа та мислителя.
“Нам пора викарбувати в собі одне просте поняття – ми невідривні від нашої історії, культури та мистецтва. Чим більше суспільство знатиме про видатних українських діячів, тим краще відчуватиме свій зв’язок як з цією країною, так і розумітиме процеси, які сприяли формуванню та становленню української свідомості та нації” – зазначає Ольга Россошанська, виконувачка обов’язків голови Державного агентства України з питань мистецтв та мистецької освіти.
“Це не перший культурний та просвітницький проект, який підтримує та реалізує наша компанія, як соціально-відповідальний та патріотичний бізнес. Свого часу ми впроваджували у нашій мережі цілу низку проектів такого спрямування, які завжди знаходили максимальний відгук з боку наших покупців. Але цей проект особливий. Й не тільки тому, що він проходить у такі складні та випробувальні часи для нашої країни. А й тому, що саме через такі проекти, через наше усвідомлення національного культурного спадку, ми дійсно формуємо успішне, заможне та культурне майбутнє нашої нації та країни.”- зазначає Борис Марков, голова Ради директорів, генеральний директор корпорації “АТБ”.
Айдентику національного проєкту «Світ Сковороди» розробив переможець мистецького конкурсу МКІП ― комунікаційна агенція Postmen у партнерстві з літературним критиком Євгенієм Стасіневичем. Брендбук проєкту доступний на сайті МКІП та Держмистецтв для використання державними і приватними ініціативами, що присвячені 300-річчю філософа.
Довідково
Міністерство культури та інформаційної політики України (МКІП) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.
Міністерство культури та інформаційної політики України є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сферах культури, державної мовної політики, популяризації України у світі, державного іномовлення, інформаційного суверенітету України (у частині повноважень з управління цілісним майновим комплексом Українського національного інформаційного агентства “Укрінформ”) та інформаційної безпеки, а також забезпечує формування та реалізацію державної політики у сферах кінематографії, відновлення та збереження національної пам’яті, міжнаціональних відносин, релігії та захисту прав національних меншин в Україні, мистецтв, охорони культурної спадщини, музейної справи, вивезення, ввезення і повернення культурних цінностей.
Державне агентство України з питань мистецтв та мистецької освіти (Держмистецтв) є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері мистецтв та спеціалізованої мистецької освіти.
Postmen ― комунікаційна агенція #1 в Україні, яка створює стратегії, креатив та продакшн для рекламних і суспільних проєктів.
Корпорація «АТБ» – об’єднання великих українських компаній, що здійснюють свою діяльність в таких сферах бізнесу, як управління активами, роздрібна торгівля, виробництво і продаж продуктів харчування. До складу корпорації входить роздрібна компанія «АТБ-маркет», кондитерська фабрика «Квітень», м’ясна фабрика «Фаворит Плюс».
Флагманом бізнесу корпорації є торговельна мережа «АТБ». Підприємство показує найвищі темпи розвитку в Україні останні 10 років.