SoftServe — це провідна ІТ-компанія, що займається консалтингом та надає послуги у сфері цифрових технологій. Компанія має 41 офіс у 12 країнах світу. Офіс у Дніпрі працює вже понад 10 років. З перших годин повномасштабного вторгнення дніпровський офіс SoftServe став хабом допомоги для сусідніх областей, де тривають бойові дії. Журналісти сайту «Наше місто» побували в офісі компанії аби дізнатись більше про соціальну відповідальність, економічний фронт, гуманітарну допомогу та зміни, яких зазнав бізнес під час війни.
Головне завдання – безпека команди
Офіс компанії виглядає, як мрія будь-якого офісного працівника – просторі світлі кабінети, безліч переговорних кімнат, зали для йоги, відпочинку, спортивних активностей. Одночасно в офісі можуть працювати 800 людей. З початком повномасштабного вторгнення деякі співробітники обирають варіант працювати з дому.
Нас зустрічає усміхнена директорка дніпровського офісу SoftServe Олена Корсун. Каже, що 24 лютого пам’ятає дуже добре.
«Жоден тренінг з кризового менеджменту не готував нас до цього. Дай Боже, щоб нам ніколи не довелось отримати ще подібний досвід, але вміння швидко себе зібрати до купи, зібрати команду – навички, які залишаться з нами назавжди. Я дуже добре пам’ятаю ранок 24 лютого, коли я з рюкзаком, з командою вже в офісі… Ми не знаємо, що буде через годину, але усвідомлюємо, що зараз не час для паніки. У кожного з нас є родини, близькі та родичі в різних куточках України, але на той час ми розуміли, що в нас є обов’язок перед тими людьми, які є в нас тут і їм потрібна допомога.
З одного боку, компанії треба було зберегти бізнес, бо клієнтів багато. Перш за все команді треба було впевнитись, що всі її члени знаходяться в безпеці та можуть продовжувати роботу. Іноземні клієнти компанії поставились до ситуації з великим розумінням і погодились, що безпека – перш за все. І вони чекали, розуміючи, що дедлайни не згорять», – розповідає Олена Корсун.
В перші дні повномасштабного вторгнення команда була зосереджена на тому, щоб релокувати співробітників до більш безпечних регіонів.
Локальна команда з екстрених випадків (emergency response team) працювала в режимі 24/7, перетворившись на логістичний центр. Основними фокусами були — збір гуманітарної допомоги та організація процесу релокації співробітників.
«Багато фахівців зупинялися в офісі на декілька днів та вирушали далі на захід України. Загалом, у Дніпрі ми прийняли понад 470 колег з родинами з Харкова та відправили у більш безпечні регіони близько 600 людей з Харкова та Дніпра», – згадує Олена.
Все, що є в офісі, було перетворене на тимчасовий прихисток. У великих кімнатах складали гуманітарну допомогу, маленькі перетворились на кімнати для домашніх улюбленців. До того ж, в офісу компанії є підземний паркінг, який використовувався і продовжує використовуватися як сховище.
З ІТ до ЗСУ
Штат співробітників компанії налічує більше 12 тисяч працівників по всій Україні. З перших годин повномасштабного вторгнення росії багато людей змінили комп’ютери на автомати – хтось пішов до тероборони, хтось – до лав ЗСУ. Дніпровський офіс допомагав захисникам з різних питань – будь то забезпечення формою, бронежилетами, переїзди чи просто необхідно було знайти гараж для автівки. Ці часи пані Олена згадує, як дні «незвичних запитів». SoftServe продовжує і зараз підтримувати захисників та виплачує їм заробітну плату.
«У нас є фонд «Відкриті очі», завдяки якому ми маємо змогу допомагати нашим хлопцям. Зараз ситуація вже краща, а от на самому початку повномасштабної війни в багатьох не було змоги придбати форму, амуніцію. Сподіваємося, що після війни вони до нас повернуться і будуть продовжувати боротьбу вже на економічному фронті для відбудови України», – зазначає Олена Корсун.
Корпоративний благодійний фонд компанії SoftServe «Відкриті очі» був створений ще на початку війни в 2014 році для того, щоб підтримувати Україну. З того часу він повноцінно функціонує. За часів пандемії, завдяки ньому, закупалось обладнання для лікарень. Всі донати ведуться саме через фонд. Окрім того, важко підрахувати скільки зборів було закрито завдяки самоорганізації працівників.
«Нашим людям під силу дістати абсолютно все. В локальному чаті сотні повідомлень та зборів на день відкриваюся, закриваються. Ти навіть не можеш це порахувати», – розповідає Олена Корсун.
SoftServe та UNICEF
SoftServe є постійним партнером UNICEF – ще у 2020 році SoftServe та ЮНІСЕФ УКРАЇНА підписали угоду про стратегічне партнерство у сфері освіти та розвитку молоді. А в 2021 компанія стала радником та технологічним партнером організації.
«Весь цей час разом ми створюємо багато рішень для підтримки українців, зокрема, нещодавно запустили онлайн-портал «Спільно» для легшої адаптації українців у Польщі. Один з найвідоміших спільних проєктів – платформа «Знаїмо», яку запустили торік, в підтримку національної реформи харчування у навчальних закладах», – розповідає Олена.
Карети швидкої та економічний фронт
Нещодавно SoftServe виповнилося 29 років. До цієї дати компанія задонатила 1 мільйон доларів на придбання 29 карет швидкої допомоги, які поїдуть до найгарячіших точок України. До того ж, під час благодійного аукціону, де продавався фірмовий мерч, вдалось зібрати більше ніж 1,5 мільйона гривень. За ці кошти планують закупити ще одну карету швидкої.
Ще на початку березня компанія сплатила 24 мільйони гривень податків завчасно, щоб сприяти економічному відновленню, а також виділила 12 мільйонів на благодійність.
«Я хочу звернутись до всього бізнесу, щоб люди розуміли, що кожен з нас може напряму впливати на пришвидшення нашої перемоги. Наприклад, тільки в Дніпрі в нас 1200 співробітників і кожна людина сплачує податки. Розумієте, яка це величезна сума? Кожен з нас повинен намагатись споживати наші локальні українські бренди та послуги. Це неймовірно важливо!
Ми всі хочемо жити в вільній, класній країні. В нас тут є родина, рідна земля. В Україні класний бізнес. В нас неймовірними темпами розвивається IT. Темпи зростання, які демонструє Україна в останні роки, просто колосальні. Ми бачимо, як швидко розвиваються українські бренди, компанії. Це видно і у Дніпрі також. Давайте згадаємо наше місто 5 років тому. Ми бачимо величезну різницю – з’являється багато новобудов, до нас заходять інвестори. Навіть локально збільшилась кількість ІТ-компаній, які відкривають у Дніпрі свої офіси та представництва. І це прекрасно! Навколо нас є все, що нам потрібно для того, щоб бути вільними та щасливими людьми. Тож, закликаю всіх, хто залишився чи повернувся, обирати наших виробників та підтримувати економіку. Хлопці на фронті роблять все для того, щоб ми могли жити більш-менш спокійним життям. Ми не маємо права просто сидіти та чекати перемоги. Ми повинні так само завзято працювати, бо це є не менш важливим, ніж все, що робиться на фронті», – розповідає Олена.
Перебуваючи в SoftServe та спілкуючись з молодими амбітними людьми, розумієш, що соціально-відповідальний бізнес в України існує. Є ті люди, які готові працювати нон-стоп задля того, щоб допомагати іншим. Є компанії, які мають на меті не лише заробити кошти, а ще і прагнуть підтримувати локальні спільноти. Економічний фронт не менш важливий за фізичний, і сфера ІТ приймає в ньому активну участь. Без сумніву, за українськими брендами та компаніями – майбутнє. Наближаємо перемогу разом!